Hur ska vi gå till väga?
Jag har barn med en kvinna som är bipolär (borderline)
Hon är alltid negativ och anklagar mig för att vara en dålig pappa hela tiden. Sen vill hon alltid ha en inblick i våra liv när dottern är här. Hon vil veta vad vi gör och hur dottern mår, varje dag om hon får bestämma. Det tycker vi är ett övertramp i vårat liv och vi ger henne relevant information som hon får i slutet på veckan som de kom överrens om i tingsrätten.
På senaste så har dottern börjat må sämre som även märks i siolan då hon missar mkt av lektionerna. Och jag har märkt på henne e vekor hon är här att hon kör med de för att slippa skolan. Hennes mor körde ed mig "tycka synd om mig kortet vilket nu även min dtter gör.
Men till saken för och hålla allt kort..
Pga hennes dåliga attityd, X antal orosanmälningar för diverse hemska saker och att hon vill ha så stor inblick i vårat liv har vi nu ledsnat hårt.
Vi har sagt till henne för och få henne qtt förstå men hon lyssnar inte. Även min fru har försökt diskutera med henne men hon ignorerar henne bara.
Hur ska vi få henne att förstå att hon inte får inte veta allt som händer i vårat liv. Hur ska vi få henne att tagga ner och sköta sitt eget liv.??
Jag behöver alla tips/tankar jag kan få..detta beteende och negativitet håller på att förstöra min familj.