Inlägg från: HoppasPåEnTill |Visa alla inlägg
  • HoppasPåEnTill

BIM 1-15 januari

AlexSthlm skrev 2016-12-22 18:37:28 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här!

Ska göra försök tre med första barnet, vi försöker genom insemination i Danmark. Äl blir nångång runt 28-30 dec så bim bör bli ca 12-14 januari.

Hoppas verkligen att det tar sig på det här försöket då det tär ganska mycket på att åka till Danmark gång på gång..!

Massa lycka till! Det var många år sedan jag försökte i Danmark men det känns som igår.
  • HoppasPåEnTill
    Petronelladahlberg skrev 2016-12-25 12:29:15 följande:

Då våran donator inte kan nån dag framöver körde vi insemination idag, 2dagar till äl. Har inte förstora förhoppningar, men chansen finns ju iallafall..

Lite beroende på hur just kroppen funkar så är 2 dagar innan kanon.

Jag har kikat på att ha en backup-donator om inte min vanliga kan. Det finns ett par som skulle kunna funka.

Lycka till!
  • HoppasPåEnTill
    Petronelladahlberg skrev 2016-12-25 18:59:30 följande:
    Förra försöket funkade och var även första, men fick missfall.
    Ditt svar gjorde gav mig mer förhoppningar! Bara hålla tummarna :D
    Håller tummarna!
  • HoppasPåEnTill

Ca 5 dagar efter ÄL och jag har småont i nedre magen av och till. Hoppas såklart att det kan vara ägget som fäster men det känner man kanske inte? Och jag vet inte om det händer redan i så fall.

• HoppasPåEnTill
    AlexSthlm skrev 2016-12-28 09:06:52 följande:

Igår morgon/förmiddag fick jag en glad gubbe på äl-testet så på eftermiddagen var vi i Danmark och inseminerades. Nu är det bara hoppas att ägget släpper som det ska och att allt träffar rätt! Jag testade med äl-test idag också och det var fortfarande positivt, hoppas att det blir negativt under morgondagen så att ägget inte släpper för sent eftersom upptinade spermier inte lever lika länge som färska. Den här gången fick vi ingen testdag av dem men jag har bim den 11/1 så jag tänker att jag väntar ut mensen till den 13/1 och testar då om den inte har kommit. Tredje gången gillt hoppas vi!

Spännande! Massa lycka till. Denna väntan är verkligen fruktansvärd.
  • HoppasPåEnTill
    Mamma91a skrev 2016-12-28 15:09:36 följande:

Någon mer en jag som testar på nyårsafton ?:)

Jag ska försöka vänta men vet inte hur länge jag klarar. Har BIM 4/1 ungefär.
  • HoppasPåEnTill
    sweetcandy skrev 2016-12-29 20:00:53 följande:

Nu är ÄL över för denna gång! Bara den där milslånga väntan på BIM nu då!!

Funderar på att be min man gömma alla "billliga" tester, och så bara ha kvar dom lite dyrare CB tester å testa tidigast dagen innan BIM. Hahaha tror ni man lyckas hålla sig med att vänta så länge?

Ja, det är lättare sagt än gjort att bara vänta. Hade bestämt mig för att inte testa. Anyingen kommer mensen eller så kommer den inte. Nu kryper det i mig och jag funderar på om jag kan testa på BIM -5.
  • HoppasPåEnTill
    josssa skrev 2016-12-30 17:10:24 följande:

Tack! Känner du något? Det enda jag reagerade på var att jag aldrig kände av min ägglossning, men hade ägglossning enligt cb digitala test.

Jag känner inget. Något öm i brösten kanske.

Jag känner av ÄL några gånger om året men använder tester och temp.
  • HoppasPåEnTill
    fritil9 skrev 2016-12-30 19:59:31 följande:

Jag har bim 3/1, och har hittills varit väldigt hoppfull! Gjorde vårt första inseminationsförsök 19/12, men tycker nu att jag har väldigt mycket mensvärk, så vet inte, hoppet försvann lite nu :(

Usch ja, det är tungt. Hoppas att det är tidiga graviditetssymtom. Jag gjorde min senaste insemination 21/12
Svar på tråden BIM 1-15 januari