• Firago

BIM 1-15 januari

Hej, tänkte ansluta mig till tråden Glad första försöket med första barnet för oss, jag 25 år och mannen 27 år. Gjorde ägglossningstest som visade positivt 22/12, BIM 5/1. Håller tummarna för oss alla!

• Firago
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-23 17:18:39 följande:
    Hej, vad roligt! :) fyller 25 i april :) tog också ägglossningstest igår som var positivt! Dock så var det på dag 10 vilket gör mig förvirrad, haha!
    Kör på bara! Rekommendationen är väl att man ska börja med stickorna 11 dagar efter påbörjad mens så go for it :) men kan hålla med om att det låter lite tidigt hehe
  • Firago
    The__Rose skrev 2016-12-26 19:28:06 följande:

Jag tänkte ju ta ett gravtest på lördag, 2 dagar innan beräknad BIM. Tror ni att jag kan ta ett vanligt test eller är det bättre att jag köper ett clearblue early test?

Tror inte du behöver ta ett clearblue early test, räcker med ett vanligt clearblue test som du kan använda 4 dagar innan BIM :)
  • Firago
    Mamma91a skrev 2016-12-30 20:05:24 följande:

Testade mig idag. Visade gravid :)

Stort grattis!! :)
  • Firago
    The__Rose skrev 2016-12-31 09:34:29 följande:

Och där kom mensen :'(

Usch vad tråkigt :( vi håller tummarna för nästa månad! Nytt år, ny start {#emotions_dlg.flower}
  • Firago
    Tosson skrev 2016-12-31 11:27:58 följande:

Mitt BIM är dagen före jag ska ut på en weekend med några tjejkompisar... Hur hade ni gjort om ni plussat? Det kommer märkas om jag inte tar några drinkar, då jag normalt inte är den som spottar i glaset, så behöver tips på bortförklaringar "ifall om" :)

Säg att du är på en kur antibiotika för underlivsinfektion. Låter inte så kul men med antibiotikan du får (Flagyl) får du inte dricka alkohol under behandlingen, då blir man ordentligt illamående. Tips från apotekaren Flört
  • Firago

Stort grattis till alla plus, jättekul!

Idag kom mensen.. inga sura miner, vi kör på nästa månad!

Svar på tråden BIM 1-15 januari