• cclaras

BIM 1-15 januari

Jag hoppar in här jag med. Jag och min sambo är på vårt första försök efter att jag slutade med mina p-piller 9/12. Fick mens 13/10 och hade ÄL 21-22/12 vilket jag testade mig fram till. Har BIM 10/1.

Den 26/12 fick jag en mindre blödning och två dagar senare började den molande värken i tjejmagen. Har som sug/Mac katarr-liknande känsla och sticker extremt i bröstvårtorna emellanåt. Har dagligen molande värk, huvudvärk och känner en extrem trötthet. Idag mötte jag en tjejkompis som rökte och bara lukten av cigarettrök fick magen att vända sig ut och in, brukar aldrig reagera så annars. Men kan ju också vara en tillfällighet. Vågar inte riktigt hoppas på att det är ett litet pyre i magen som är orsaken till mitt mående, men visst önskar man! Väntan innan man får testa är olidlig!

Någon som känner igen symtomen? När har ni BIM? :)

Kramar

• cclaras

Nu börjar det hända grejer. Hoppas jag iallafall! ;) 

Hade ÄL 21-22/12. Har BIM 10/1. Den 26/12 fick jag en mindre blödning som bara varade några få timmar och var absolut inte riklig på nått sätt. Lite rosaröd, så verkligen inte som en mensblödning. Tänkte inte mer på det förrän den molande värken i tjejmagen började utmärka sig och det i samband med stickningar i brösten samt ett ständig sug i magen och magkatarr-liknande känsla började få mig att fundera kring ev. graviditet. Har sedan igår fått mer flytningar och känner enorm trötthet. 

Beställt hem graviditetstest från graviditetskollen.se och nu väntar jag på att dom ska komma hem så jag kan göra första tidiga testet på torsdag(bim -5) är det negativt så gör jag nästa test på BIM. Jag vill ju testa NU NU NU! ;)

Någon som har BIM runt 10/1 och också håller på att slita av sig håret för att man vill testa nu? ;)

• cclaras
    MissMf skrev 2017-01-04 11:36:33 följande:

Vad tror ni om mitt? Äl+10. Hade likadan symptom som med dom andra två barnen, hugg och molvärk efter äl men den avtog igår :/

Jag tycker mig kunna skymta någonting men svårt att säga. Testa igenom om ett par dagar! :)
  • cclaras

Tog i morse ett tidigt graviditetstest som mäter 10, som var negativt. Tog nyss ett ÄL-test som visade starkt positivt. Någon som varit med om liknande? Finns det fortfarande chans att jag är gravid? :(

• cclaras
    MissMf skrev 2017-01-05 12:45:33 följande:

Hur långt efter äl är du/ när är bim?

BIM är den 10-11/1
  • cclaras
    MissMf skrev 2017-01-05 22:55:49 följande:

Får väl inse att det svaga strecket som kom på äl+8 aldrig blev starkare :( har bara digitalt kvar men ska ta det i morgon. Äl+12/ bim-1 för att verkligen se ej gravid och sen vänta in mensen :'( hoppas det tar sig för er alla!! <3

Mitt test i morse på äl+11

Tråkigt att höra! Håller tummarna att det tar sig nästa cykel!

Kramar <3
  • cclaras
    MissMf skrev 2017-01-05 23:22:09 följande:

Det var helt oplanerat då jag trodde jag hade äl tidigare så vi slarvade på dagen som visade sig vara äl. Fick sen exakt samma känningar som med båda barnen och ett likadant supersvagt plus på äl+8 som sen inte blev starkare och molvärken försvann på eftermiddagen på äl+8. Men vi hann först få lätt panik och sen bli jätteglada. Så nu blir man ju ledsen och besviken när man hann ställa in sig på bebis. Om det blir en 3a blir det typ tidigast 2019.. o jag blev så gravid och nyföddbebissugen igen..

Man får bli besviken. Massor av kramar <3
  • cclaras

Negativt här. Fick en andra ägglossning istället. Märkligt. Bättre lycka nästa cykel.

Fortsatt lycka till till er andra! Kramar <3

• cclaras
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 10:06:32 följande:

Oj så knepigt men kroppen gör lite som den vill. Tempar du också?

Ja väldigt knepigt, men inte så längesen jag slutade med minipiller så det är egentligen inte så konstigt om kroppen inte riktigt hunnit ställa om. Jag och sambon ligger (i) nu med så får vi se om det tar sig denna gången! ;) Beräknad BIM är nu istället 21/1. Dumma kropp...
Svar på tråden BIM 1-15 januari