Inlägg från: Lovisagemini |Visa alla inlägg
  • Lovisagemini

BIM 1-15 januari

Hej ladies!

Har lite funderingar och här finns ju expertpanelen samlad ;)

Försöker med första barnet och missade äl förra månaden. Mensen kom 1:a december. Enligt appen p-tracker skulle nästa ägglossning ske 25/12. Började testa med äl-test ett tag innan och det första jag gjorde var nästan positivt men jag avfärdade det för jag trodde det var för tidigt, hade även äl-smärtor men avfärdade även dem.

Det blev inga positiva äl-test runt jul men nu fick jag tre positiva på raken, tre dagar i rad. Tyckte det var märkligt eftersom jag inte brukar få äl på dag 30, brukar få runt dag 18. Så jag gjorde ett cb early som var positivt. Har nämligen läst att hcg kan ge utslag på äl-tester. Ska testa om några dagar igen, vågar inte riktigt tro att det är sant. Vad tror ni? Hur hade ni tolkat det?

• Lovisagemini
    AlexSthlm skrev 2016-12-30 00:15:32 följande:

Det ser ju definitivt positivt ut! Jag skulle dock avvakta lite.. vill inte vara negativ men jag fick sådär med cb early tre dagar innan bim på vårt första försök, sen kom mensen i alla fall.. Hoppas du är (och förblir) gravid, men testa igen om några dagar för att se att det blir starkare! :)

Tack för att du delar med dig! Det är precis sånt man vill läsa när man har noll erfarenheter själv. Givetvis överanalyserar man allt just nu... Brösten är ömma och svullna, till och med mannen reagerade på att de är större än vanligt. Har lite oregelbunden mens också så det är klurigt att veta bim osv.

Jag avvaktar några dagar och gör ett digitalt. Tack till er andra också som tar er tid. Håller tummarna för oss allihop!
  • Lovisagemini

Kunde hålla mig ett helt dygn innan jag testade med det digitala. Behövde veta inför nyårsfesten vi hade här hemma. Det visade sig att det är något som växer där inne :)

Då kom nästa bekymmer, jag är inte heller någon som spottar i glaset... Kan inte heller ljuga utan att bli avslöjad. Jag låtsades dricka under kvällen, tog med glaset ut i köket och hällde ur. Skumpan vid tolvslaget hamnade på gräsmattan när alla andra var upptagna av fyrverkerier ;)

Håller tummarna för fler plus här i tråden!!

• Lovisagemini
    Mamma91a skrev 2016-12-30 20:05:24 följande:

Testade mig idag. Visade gravid :)

Grattis!! Vad roligt!!
  • Lovisagemini
    FrökenE1985 skrev 2016-12-31 11:56:38 följande:

Gott nytt år allihopa!

Jag väljer att lita mer på kroppen än ff. Så jag bör vara på äl+3 idag. Hoppas på plus om ca 1 vecka.

Håller tummarna för dig! Bättre att lita på kroppen, helt klart.
  • Lovisagemini
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-01 12:04:11 följande:

Stort grattis!!! Själv visade mitt test idag negativt. Är på BIM -3

Skönt att andra i grupperna kommer med bra nyheter ! =)

Hoppas att du får positivt när det närmar sig! Vilket test använde du?
  • Lovisagemini
    Nyponros399 skrev 2017-01-01 12:03:23 följande:

Hej alla! Bim 10/1 här! Noll disciplin med testning:/ positivt äl test den 27/12, myst så mycket vi bara kunnat och hunnit!

Och stort grattis till alla fina plus!!!

Har en fundering, idag kom mina första mens känningar som ett brev på posten.. dock tre dagar för tidigt, samlar på mig vatten och ömma bröst.. ingen chans att det tagit den här månaden då va? Om jag har samma känningar som jag alltid har inför mens:( eller kan man ha mens symptom fast den uteblir och ägget blivit befruktat?

Det finns nog chans! Jag har haft ömma bröst i över en vecka, men inte bara ömma de växer också! Inför mens ömmar de dagen innan. Igår kom molande verk neråt, liknande mensvärk.
  • Lovisagemini
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-01 12:16:01 följande:

Det hoppas jag med. Har tyvärr inga känningar alls så min magkänsla är att vi får gå på försök nr 5. Hur länge försökte ni ? =)

Jag använder mig av graviditetskollens tester ( dem gröna stickorna)

Hoppas din magkänsla är fel, annars är det bara att försöka igen hur tråkigt det än är om det inte tog sig. Detta var vårt andra försök. Men jag tror vi missade äl förra månaden då min man fick en tuff virusinfektion precis vid äl.

Kollar du äl med stickor eller app? Eller går ni på känsla?
  • Lovisagemini
    Xrissy skrev 2017-01-02 11:53:46 följande:

Stort grattis Lovisagemini! :) Vilket underbart besked! 

Jag misstänker ev. positivt eftersom jag tror att jag fick en nidblödning igår. Så nu har jag dåligt samvete över den blöta festen på nyår ;) Men det borde ju inte ha gjort någon skada om ägget inte hade fäst då?

Tack! Tror inte du behöver vara orolig. Fostret får inte näring via moderkaka förrän i v 8 har jag läst. Håller tummarna för dig! När ska du testa?
  • Lovisagemini
    ewm skrev 2017-01-06 13:55:51 följande:

Hej! följt tråden ett tag men aldrig skrivit.

BIM 12/1. Vårt tredje försök.

Jag har så satans j*vla ont i brösten. Det gör t.om ont när jag går. Sover annars alltid på mage men det gör för ont och i förrgår kändes det som att brösten skulle spricka bara pga att sambon råkade komma åt. Någon mer?

Så less på falska förhoppningar. Känt mig skengravid de andra två gångerna men absolut inte så här.

Jag plussade 29/31 och hade jätteont i brösten en vecka innan. Kunde inte gå net för trappan här hemma uran att hålla i dem. Trodde inte att jag bara gravid utan att antingen äl eller mens skulle komma. Berättade för min bästa vän om brösten som frågade om jag inte var gravid eftersom det varit hennes första symptom med båda sina barn. Så jag tog ett test och hon hade rätt! De gör fortfarande förbannat ont, och växer!

Förstår din känsla och hoppas att du slipper bli besviken den här gången.
  • Lovisagemini
    mammaochlillav skrev 2017-01-09 13:09:33 följande:

Kunde inte vänta på att sambon skulle komma hem frammåt kvällen. Packade ner ettåringen i vagnen och tog en promenad till Apoteket. Tog testet så fort jag kom hem och det visade POSITIVT!! Så lycklig att jag skakar!

Grattis! Vad roligt :)
Svar på tråden BIM 1-15 januari