• AlexSthlm

BIM 1-15 januari

Hej, jag hoppar gärna in här!

Ska göra försök tre med första barnet, vi försöker genom insemination i Danmark. Äl blir nångång runt 28-30 dec så bim bör bli ca 12-14 januari.

Hoppas verkligen att det tar sig på det här försöket då det tär ganska mycket på att åka till Danmark gång på gång..!

• AlexSthlm

Igår morgon/förmiddag fick jag en glad gubbe på äl-testet så på eftermiddagen var vi i Danmark och inseminerades. Nu är det bara hoppas att ägget släpper som det ska och att allt träffar rätt! Jag testade med äl-test idag också och det var fortfarande positivt, hoppas att det blir negativt under morgondagen så att ägget inte släpper för sent eftersom upptinade spermier inte lever lika länge som färska. Den här gången fick vi ingen testdag av dem men jag har bim den 11/1 så jag tänker att jag väntar ut mensen till den 13/1 och testar då om den inte har kommit. Tredje gången gillt hoppas vi!

• AlexSthlm
    Lovisagemini skrev 2016-12-29 21:17:54 följande:

Hej ladies!

Har lite funderingar och här finns ju expertpanelen samlad ;)

Försöker med första barnet och missade äl förra månaden. Mensen kom 1:a december. Enligt appen p-tracker skulle nästa ägglossning ske 25/12. Började testa med äl-test ett tag innan och det första jag gjorde var nästan positivt men jag avfärdade det för jag trodde det var för tidigt, hade även äl-smärtor men avfärdade även dem.

Det blev inga positiva äl-test runt jul men nu fick jag tre positiva på raken, tre dagar i rad. Tyckte det var märkligt eftersom jag inte brukar få äl på dag 30, brukar få runt dag 18. Så jag gjorde ett cb early som var positivt. Har nämligen läst att hcg kan ge utslag på äl-tester. Ska testa om några dagar igen, vågar inte riktigt tro att det är sant. Vad tror ni? Hur hade ni tolkat det?

Det ser ju definitivt positivt ut! Jag skulle dock avvakta lite.. vill inte vara negativ men jag fick sådär med cb early tre dagar innan bim på vårt första försök, sen kom mensen i alla fall.. Hoppas du är (och förblir) gravid, men testa igen om några dagar för att se att det blir starkare! :)
  • AlexSthlm
    Mamma91a skrev 2016-12-30 20:05:24 följande:

Testade mig idag. Visade gravid :)

Stort grattis! :)
  • AlexSthlm

Jag tänkte beställa graviditetsstickor men har ingen koll :P var rekommenderar ni att man beställer ifrån och vilket märke? Jag har kört med cb tidigare men de är ju så himla dyra, speciellt när man inte kan låta bli att börja testa några dagar innan bim :)

• AlexSthlm
    sweetcandy skrev 2017-01-03 08:32:24 följande:

Testlagret brukar jag köra med :)

Tack! Superbilligt ju! Jag beställde ett 10-pack så nu kan jag go crazy med testandet ;P
  • AlexSthlm
    sweetcandy skrev 2017-01-03 20:29:05 följande:

Ja jag tycker dom är jätte bra och billiga!! *testoman* haha! har aldrig visat felaktigt svar :) utan har det vart två streck har de vart ett plus <3

Skönt att höra! Då hoppas vi på två streck!
Svar på tråden BIM 1-15 januari