Lovisagemini skrev 2016-12-29 21:17:54 följande:
Hej ladies!
Har lite funderingar och här finns ju expertpanelen samlad ;)
Försöker med första barnet och missade äl förra månaden. Mensen kom 1:a december. Enligt appen p-tracker skulle nästa ägglossning ske 25/12. Började testa med äl-test ett tag innan och det första jag gjorde var nästan positivt men jag avfärdade det för jag trodde det var för tidigt, hade även äl-smärtor men avfärdade även dem.
Det blev inga positiva äl-test runt jul men nu fick jag tre positiva på raken, tre dagar i rad. Tyckte det var märkligt eftersom jag inte brukar få äl på dag 30, brukar få runt dag 18. Så jag gjorde ett cb early som var positivt. Har nämligen läst att hcg kan ge utslag på äl-tester. Ska testa om några dagar igen, vågar inte riktigt tro att det är sant. Vad tror ni? Hur hade ni tolkat det?
Det ser ju definitivt positivt ut! Jag skulle dock avvakta lite.. vill inte vara negativ men jag fick sådär med cb early tre dagar innan bim på vårt första försök, sen kom mensen i alla fall.. Hoppas du är (och förblir) gravid, men testa igen om några dagar för att se att det blir starkare! :)