• Mamma91a

BIM 1-15 januari

Jag hänger gärna med. Vi har kört oskyddat sedan juni och inte fått plus.
    Förra månaden börjde vi med äl-test. Fick min mens och ska nu ha den i början av januari.
    Vi hoppas så på en väldigt försenad julklapp.

Vi har 1 dotter på 1 år sedan innan.

• Mamma91a
    Luttanlej skrev 2016-12-10 23:21:30 följande:

Hej alla! Kan jag va med här? Andra försöket med barn nr 2. Fick min mens igår så har bim någonstans runt den 7/1. Tänkte prova med äl tester denna gång. Har ni några ni rekommenderar?

Tråkigt att du inte heller fick ett plus. Vi va med i samma BIM december.
    Jag körde äl-tester med första barnet. Köpte från graviditetskollen. Funkade bra.
    Nu testar jag med dom från apotea som e från testlagret. Lycka till
  • Mamma91a
    niiskuneiti skrev 2016-12-12 18:36:14 följande:

Jag blir lite fundersam vad som pågår med min kropp. Över ett år sedan slutade jag med hormoner och vi började använda natural cycles (som preventiv, har nu först första försöker att få barn bakom). Jag har hela tiden haft väldigt jämna cykler, ägglossning på dag 17 eller 18 och mens 14 dagar senare. För första gången kom mensen senare än normalt för två veckor sedan, väldigt sparsamt och två dagar kortare än normalt. Endast två dagar sent dock. Ikväll började jag känna äl-molvärk och tog ett test. Inte långt ifrån positivt om man kan säga så. Och det är bara dag elva. Får vänta och se, kanske kroppen spelar mig ett spratt. :)

Jag har äl-känningar utan att det ens stiger på stickorna. Jätte jobbigt att inte veta. Jag tror inte jag plussar denna gång heller.

Kan man få äl utan att det visas på testet?
  • Mamma91a

Igår fick jag positivt på äl-test. Måste försöka få sambon att orka ha mys varje dag nu :) det är svårt att veta när ägget släpper och om det släpper

• Mamma91a
    sweetcandy skrev 2016-12-16 20:43:30 följande:
    Om det släpper så borde de släppa 24-48 timmar efter pos ÄL test :D så bara ligga på nu!
    Vi mös i torsdags och igår :) idag är äl-test mer negativt en igår. Då borde väll ägget isåfall ha släppt ? ???????? så om vi inte har mys idag kanske det inte är hela världen. Jag hoppas sååå på att få ett plus till nästa år ????
  • Mamma91a
    sweetcandy skrev 2016-12-17 22:34:14 följande:
    Ja de borde se :) bara vänta å se nu! Jag ska hålla alla tummar :D
    Jag ska hålla tummarna för dig oxå. Hoppas att du snart får stegring :)
  • Mamma91a
    sweetcandy skrev 2016-12-17 22:36:18 följande:

Dag 13 idag och inte en tillstymmelse av stegring på äl testerna :( trots Letrozolen. Blir så frustrerad!
    Vill bara ha min bebis tillbaka istället :(

Hur många gånger per dag testar du med stickor?
    Vissa måste testa 2gånger per dag för att inte missa stegring samt positivt.
    Jag själv har alltid bara positivt 1 gång per månad. Och det visas bara på EM och sen dagen efter negativt.
    Om du fått starkt negativt kanske du haft äl men en kort ?
  • Mamma91a
    Skata skrev 2016-12-22 11:27:56 följande:

Hej!

Jag har bim ca 1/1. Vi körde oskyddat ett par dagar före ägglossning förra månaden men den här månaden var första riktiga försöket. Jag bör ha haft ägglossning i lördags eller söndags och sambon kom i mig söndag kväll. Det var enda gången och kan mycket väl ha varit för sent. Jag försöker att inte bygga upp för stora förväntningar men det är svårt att låta bli att tänka på det... Har varit gravid en gång tidigare pga en kondom som sprack 14 dagar innan mensen skulle komma och eftersom det räckte med ett enda misstag den gången så har jag svårt att ta till mig tanken på att det kan ta mycket längre tid den här gången.

Förra graviditeten slutade i tidigt missfall. Varken sambon eller jag har barn sedan tidigare.

Hej, vi håller tummarna att ni får + till nyår.
    Med min första blev vi gravida på första försöket. Vi hann knappt titta på varandra.
    Denna gång har tagit längre tid. Sen juni har vi kört oskyddat. Hade sex på och runt ägglossningen förra månaden ( första månaden med äl-test )
    Det jag vill komma med är egentligen bara att det kan ta olika lång tid :)
  • Mamma91a
    sweetcandy skrev 2016-12-26 20:36:07 följande:

Varit lite frånvarande över julen här.. hur går de för er?

Här har det ännu inte dykt upp någon ÄL :( är på dag 22 idag och det lilla testen stegrade försvann och ersattes med näst intill blanka test!

Jag har oxå varit frånvarande. Med En 1åring och heltidsjobb så är det svårt att hänga med hela tiden.

Jag väntar på. BIM jag hoppas att den inte kommer men har en känsla av att det inte tar sig nu heller. Har som mollande värk som innan Mensen kommer.
    Hoppas att det kanske tagit sig ändå och att testen visar fel. Håller tummarna för dig
  • Mamma91a
    Solan444 skrev 2016-12-27 12:59:13 följande:

Här gör sig tröttheten påmint, väldig svullen i magen, o luktsinnet är utmärkt.... Nån som fått bättre luktsinne när ni varit gravid? Tänkte testa på nyårsafton, då är det bim - 5

När jag va gravid kände jag lukter som jag bara kände som gravid
  • Mamma91a
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-28 17:22:34 följande:
    Jag ska försöka vänta men vet inte hur länge jag klarar. Har BIM 4/1 ungefär.
    Det är så svårt att vänta tycker jag. Men man får väll tänka att några extra dagar är isllafall inte som en hel graviditet
  • Mamma91a
    sweetcandy skrev 2016-12-28 18:27:59 följande:
    Jag hade tänkt göra de då jag skulle haft bim 1/1. Men nu vart äl försenad! Så kommer va alldeles för tidigt, men jag hade velat då jag plussade vid nyår 2012 med äldsta sonen :)
    Det skulle vara kul om du plussade igen på nyår
  • Mamma91a
    The__Rose skrev 2016-12-28 19:17:50 följande:
    Jag ska testas på nyår, har beräknad BIM 2/1 :)
    Va kul:) då håller vi tummarna för oss som testar då :)
  • Mamma91a
    Lovisagemini skrev 2017-01-01 11:56:12 följande:

Kunde hålla mig ett helt dygn innan jag testade med det digitala. Behövde veta inför nyårsfesten vi hade här hemma. Det visade sig att det är något som växer där inne :)

Då kom nästa bekymmer, jag är inte heller någon som spottar i glaset... Kan inte heller ljuga utan att bli avslöjad. Jag låtsades dricka under kvällen, tog med glaset ut i köket och hällde ur. Skumpan vid tolvslaget hamnade på gräsmattan när alla andra var upptagna av fyrverkerier ;)

Håller tummarna för fler plus här i tråden!!

Grattis :)
  • Mamma91a
    MissMf skrev 2017-01-02 09:25:43 följande:

Jag testade i morse för tycker jag har mått som med dom andra två barnen efter äl. Äl+8 bara dock. Nån som ser?

Tycker mig ana ett svagt streck på sista bilden. Avvakta några dagar och kör ett digitalt :)
  • Mamma91a
    josssa skrev 2017-01-03 13:19:37 följande:

Igår kväll tyckte jag att alla sängkläder STANK som om någon kastat upp, så började tvätta sängkläder mitt i natten. Kunde inte förstå vart stanken kom ifrån. Letade runt i hela sovrummet. Alldeles nyss upptäckte jag även en liten ljusrosa flytning när jag gick på toa. Nidblödning eller början på mensen- det återstår att se. BIM imorgon.

När jag va gravid med dottern tyckte jag alltid att något luktade konstigt.
    Med den graviditeten fick jag nidblödning ca 10 dagar efter äl.
    Nu fick jag rosa flytningar 2 gånger på BIM men plussade BIM+1
    Håller tummarna för dig
  • Mamma91a
    Birdiz skrev 2017-01-05 10:17:53 följande:

Visst är detta ett positivt streck? Vill bara vara helt säker ^^ååh denna undran!

Visst är det positivt :) grattis
  • Mamma91a
    sweetcandy skrev 2017-01-08 08:56:14 följande:

Nä, tokblankt och två dagar till BIM.. jag tror det är kört! 1 gång kvar att föröka nu då :(

? James&Oliver ?
    Hur går det för dig?
Svar på tråden BIM 1-15 januari