• Tosson

BIM 1-15 januari

Jag också! Började "för sent" denna cykel så beräknad mens är 11.12. Kör igång på riktigt efter den så BIM ca 11.1! ^^

• Tosson

Idag kom mensen som väntat, beräknad ÄL enligt app 28.12 och BIM 11.1. Kommer inte testa för ÄL så här första försöken i alla fall, utan vi tar det mer som det kommer. :)

• Tosson
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2016-12-11 12:11:54 följande:

Tråkigt men vi hoppas på nästa gång! Kram ????

Jag har ÄL runt julafton så jag hoppas på ett liten julklapp då. =)

Tack! Är dock inte besviken att mensen kom nu då jag visste vi började med oskyddat för sent denna cykel, så nu efter mensen kör vi med första riktiga försöket :) Är mest glad att mensen kom prick på rätt dag då den kan vara lite oregelbunden och jag hoppas det inte ska försvåra bebisverkstaden...

Ska hålla tummarna för er!
  • Tosson

Borde ha ÄL i dagarna, men undrar lite hur ofta det är bra att mysa på? ;) Så ofta vi har lust, vilket brukar vara ofta - typ varje dag - runt ÄL, eller om vi ska hålla oss och bara köra varannan? Testar inte så det är ju lite svårt att veta exakt vilken dag ägget tänker släppa. Enligt app ska det vara runt 28, men jag tror mer på 26.12...

• Tosson

Här har vi haft tydliga ÄL-känningar med hala flytningar, molvärk och ökat sug sen två dagar, beräknad ÄL enligt app idag :) Lyckats få till det både i förrgår och igår trots en lite krasslig make, och jag hoppas han orkar även ikväll O:) 
    Sen är det 2 veckors lååång väntan då... BIM 11.1.

• Tosson

Mitt BIM är dagen före jag ska ut på en weekend med några tjejkompisar... Hur hade ni gjort om ni plussat? Det kommer märkas om jag inte tar några drinkar, då jag normalt inte är den som spottar i glaset, så behöver tips på bortförklaringar "ifall om" :)

• Tosson
    tomtemorifjällen skrev 2016-12-31 11:04:19 följande:

hejhej hoppar in här! har följt men inte vågad skriva !

hjälp mig med detta test?

Grattis! ^^
  • Tosson
    Firago skrev 2016-12-31 13:12:05 följande:

Säg att du är på en kur antibiotika för underlivsinfektion. Låter inte så kul men med antibiotikan du får (Flagyl) får du inte dricka alkohol under behandlingen, då blir man ordentligt illamående. Tips från apotekaren 

Heh, ja blir nog att dra till med nåt sånt ':D
  • Tosson
    Petronelladahlberg skrev 2016-12-31 11:48:46 följande:

BIM 11/1-17 alltså äl+6, känner ingenting än så länge. Hur är det för er andra? Några symptom?

Och ni som plussat, grattis och gott nytt år!

Samma BIM, tycker mig ha ömmare, tyngre bröst och lätt molvärk men avfärdar det som inbillning såhär tidigt :p
  • Tosson
    Lovisagemini skrev 2017-01-01 11:56:12 följande:

Kunde hålla mig ett helt dygn innan jag testade med det digitala. Behövde veta inför nyårsfesten vi hade här hemma. Det visade sig att det är något som växer där inne :)

Då kom nästa bekymmer, jag är inte heller någon som spottar i glaset... Kan inte heller ljuga utan att bli avslöjad. Jag låtsades dricka under kvällen, tog med glaset ut i köket och hällde ur. Skumpan vid tolvslaget hamnade på gräsmattan när alla andra var upptagna av fyrverkerier ;)

Håller tummarna för fler plus här i tråden!!

Grattis! Vilket härligt sätt att börja det nya året! :)

Och, fniss, jag kan riktigt se hur du smyger omkring å skvätter ut skumpa :'D
  • Tosson

Grattis till alla som plussat! ^^

6 dagar till BIM och molvärken och ömma bröst fortsätter. Har också en liten känsla om man säger så att jag faktiskt Kan vara gravid. Solklara symptom som nästan alla som försöker har alltså ;) Svårt att veta om det är något eller om det bara är pms, och jobbigt att vänta med att testa. Har dock bara ett test och svårt att få tag i fler, så det är bara att hålla ut..

• Tosson
    mammaochlillav skrev 2017-01-09 13:09:33 följande:

Kunde inte vänta på att sambon skulle komma hem frammåt kvällen. Packade ner ettåringen i vagnen och tog en promenad till Apoteket. Tog testet så fort jag kom hem och det visade POSITIVT!! Så lycklig att jag skakar!

Grattis! ^^
  • Tosson

Åh, bim -2 och jag vet varken ut eller in! De senaste dagarna har jag känt mig så ogravid det bara går, brösten känns inte längre tunga, och visst ömmar dom lite men det värsta har försvunnit. Dock har jag haft hög temp, 37,3 - 37,4 (norm. 36,6) några dagar nu och trodde jag höll på att bli sjuk. Idag känner jag mig ändå inte ett dugg sjuk utan tempade mest för skojs skull - 37,4!

Hade ni vågat testa i morgon på bim -1 eller väntat till BIM? Såå svårt att hålla sig! Har ett testa tidigt-test hemma.

• Tosson

... Och där kom mensen 2 dagar för tidigt :( Hoppar över till februaritråden då och kör vidare bara.

Svar på tråden BIM 1-15 januari