Inlägg från: Domesticgoddess |Visa alla inlägg
  • Domesticgoddess

Ni som har katt och ENBART ger blötfoder

Jag hade velat ge bara blötmat men det är svårt då kissarna är kräsna så tillvida att de ratar blötmaten när den legat framme ett tag. Jobbar hela dagarna så ger blötmat morgon och kväll, så mycket de vill ha, och sedan har jag en foderlabyrint som jag lägger torrfoder (eucanuba) i som de kan snacksa på under dagen. I blötmat får de mest mjau och mush balls, nötfärs med äggula i en gång i veckan och en rå kycklingvinge var två ggr i veckan. Båda älskar kokt torsk så en liten portion sådan eller abbas tonfisk (har provat billigare varianter men de betackar sig, nosar och jamar surt men äter inte:)) vid festligare tillfällen.

Funkar bra för oss, de är pigga och välmående med riktigt fina pälsar.

• Domesticgoddess
    viseversa skrev 2016-12-05 07:50:34 följande:

Vår katt var frisk och fin i 17 år=)

Jag tror också att det absolut bästa för missarna är enbart blötmat
  • Domesticgoddess
    viseversa skrev 2016-12-05 08:46:12 följande:

Man kan nog ge både och. Men att påstå att det är enbart dåligt med blötmat är skitsnack. Vår katt åt bara blötmat. Han vägrade torrfoder dom gånger vi testade. Klart han fick äta det han ville. Och som sagt han blev 17 år gammal.

Absolut, jag ger själv både och till mina killar. Hade i en perfekt värld dock föredragit barf rakt över, tänker att det är så nära deras naturliga föda man kan komma. Hade jag haft mer tid och kunskap hade jag övergett torrfodret helt men tror och hoppas att en blandning, med fokus på blötmat, funkar bra det också, förutsatt att man ger kvalitativt torrfoder.
Svar på tråden Ni som har katt och ENBART ger blötfoder