Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Rädd för kräksjuka

Hej, jag är 29 o led av emerofobi från jag va 17-25 ungefär, även en del socialfobi och jag gick på kbt men de hjälpte inte så mycket. Min psyklog sa jag skulle utsätta mig för att kräkas igen o han hade en del övningar osv , jag va helt livrädd, hade med mig handsprit var jag än gick o tvättade toaletter samt frågade alla människor jag mötte alltså umgicks med (vänner) om nån varit sjuk osv. De som fick min spyfobi försvinna va att jag faktiskt fick kräksjukan helt oväntat när jag va 24 år, jag som hade spritat händerna överallt o skyddat mig så mycket, då insåg jag att hur mycket kontroll jag än har så kommer jag ALDRIG kunna styra de! Sen va jag så pass förberedd när magen väl börja bubbla den kvällen att jag hann bestämma mig att "shit nu är de fan magsjuka, helvete aja jag ska fan klara detta" och vet du vad? Jag klara de! De va inte så farligt! Jag somna rätt fort o dagen efter mådde jag lite bättre o nästa dag kunde jag börja äta :)

Nu har jag värre problem i mitt liv o många ggr tänker jag tillbaka på min spyfobi o jag kan verkligen inte förstå hur den kunde ta över så oerhört mycket, jag ogillar forfarande att spy men de finns ändå värre saker.

Har du kollat kbt böcker på alibris? Dom kan hjälpa väldigt mycket :) kram

Svar på tråden Rädd för kräksjuka