Rädd för kräksjuka
Jag har nu levt med räddsla för att kräkas (Emetofobi) VARJE dag i över 5 år. Jag är konstant rädd och läser av min omgivning så mycket jag kan.
Jag undviker så otrolig mycket saker: folk med barn, buffeér, offentliga toaletter, folk som bjuder på mat, stora folksamlingar, lokaltrafik och köper bara mat som är inplastad i affären. Jag försöker då och då utmana mig själv när jag känner mig stark och äta t ex bufféer, ibland går det bra och ibland kan jag få den sjukaste ångesten i flera dagar. Jag jobbar väldigt offentligt så varje dag speciellt nu under vintern känns som en psykisk utmanning. Som värst har det varit när jag inte ätit någon fast föda utan enbart druckit juice på 3 månader pga rädslan att ha något att kräka upp.
Jag äter absolut INGET som varken jag eller någon annan ens nuddat med händerna, då jag hoppas/intalar mig själv att det enda sätter det sprid på är in genom munnen om man inte är där någon spyr.
Usch behövde skriva av mig.....vet inte vad jag ska ta mig till då jag känner att jag behöver hjälp men samtidigt inte tror på psykologer och KBT av det jag hört. Sen känner att jag inte riktigt har ekonomi till att lägga pengar på behandling.