• NovaRobin

Fler som ska göra FET i December 2016?

BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-11 20:15:35 följande:

Haha, Google kan verkligen vara förödande ;) men du har alltså känt små stick/hugg i livmodern när du varit gravid?

Jaa, så spännande. Min testdag är egentligen på fredag den 16/12. Men fick plus redan dag 5.. Har dock testat dagligen sen dess för att se att det finns kvar (haha så knäpp man blir)

Ja absolut känner jag och har även tidigare känt som att någon sticker till i livmodern. Har så nu också ibland. vissa dagar känner jag ingenting o andra dagar (typ som idag) har jag som molande värk i magen och har jätte ont i ländryggen och höfterna:(

Fattar ingenting men nåt knas är det.. Skulle hellre vilja få ont i brösten eller nåt annat tydligare tecken på en ev graviditet.

Då har du bara några dagar kvar till din testdag då :)

Sen är det bara att slänga sig på telefonen o ringa kliniken för att få ett VUL :)
  • NovaRobin
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-11 21:05:01 följande:

Hmm, var det en 2 eller 3dagars du satte in?

Har ändå hört flera kompisar som blivit sjuka precis innan förväntad mens (dock ej ivf men borde ju inte vara någon skillnad när man väl haft insättning? )

Ja jag har också hört fler som känt sig sjuka innan mens.. Idag mår jag mycket bättre så det verkade inte varit influensan iaf :) har inte tid att bli sjuk nu.

Idag har jag mycket molvärk i livmodern och är alldeles svullen. Skulle bli förvånad om det visar sig att jag inte är gravid.

Jag fick ett 2 dagars tillbaka. Vi har nu endast 1 kvar i frysen.

Just det glömde skriva igår att dessa stickningar du känner ibland är nog livmodern som växer. Man kan känna både molvärk, stickningar, ilningar, pirr och bubbel.. Finns massa olika symtom :)

Igår kväll bubblade min mage hur mycket som helst..

Nu får gärna dagarna gå fort. Hur mår du idag?
  • NovaRobin
    snorklan skrev 2016-12-12 11:27:09 följande:

Hej tjejer!

Jag satte in en 5-dagars för i v sedan. Tjuvtestade idag, och det var POSITIVT!!!!! Nu är jag dock nojig att det skulle kunna vara nån rest från Ovitrelle-sprutan kvar som fortfarande spökar? Tog den för 14 dagar sedan. Det "ska" ju vara borta på 10 dagar av vad jag har fått höra, men man nojjar ju alltid...Vad tror ni, kan jag lita på mitt plus? Tog 2 test, det ena ett "testa tidigt från Abblo pharma som mäter redan på 5iu tror jag, och därefter ett clearblue digital som mäter på 25ie, som visade 1-2v

självklart kan du lita på testerna. Stort grattis vad kul med så många som testat positivt :)

har du några symtom än?
  • NovaRobin
    snorklan skrev 2016-12-12 15:10:35 följande:

Det är väl den ständiga nervositeten att det inte ska vara sant... 

Jag har svårt att uttala mig om symtom faktiskt. Jag har varit gravid 2 ggr, den första var med min dotter, blev då oerhört överstimulerade och mådde pyton pga det. Graviditet nr 2 blev MF, kände inte så mycket symtom då öht. Nu är jag dessutom jätteförkyld så jag känner mest av symtom av det! Var orolig att det inte skulle bli nåt plus denna gång för jag hade mer ont i brösten för ett par dagar sedan än nu? Har egentligen inte testdag förän på söndag, så jag kommer ta ett till test då och meddelar kliniken nästa vecka.

Ja jag känner väl till den ständiga oron :( men det kommer säkert gå bra ska du se.

Det där med symtom verkar komma och gå. Jag känner ingenting vissa dagar men idag har jag haft molvärk från det att jag vaknade och det håller ff i sig. Ett gott tecken :)

Hoppas jag oxå får ett plus till helgen.

hoppas du kryar på dig snart och ditt lilla frö stannar kvar och växer :)
  • NovaRobin
    snorklan skrev 2016-12-12 17:07:43 följande:

Tack! Hoppas på plus för din del till helgen När ska du testa? Vilken tuvardag är det? Jag har i mina samtliga tre graviditeter plussat på RD7

Men du har fått en blastocyst va? jag är endast på rd 6 idag och har inte testdag förrän 22 dec :/ en evighet kvar. Sen tog jag min sista ovitrelle i fredags och den ska ju kunna visa positivt 10 dagar efter.

Kommer nog ändå att testa på fre lr lör. Sist när jag fick MF så plussade jag på rd 9 tror jag. Svagt men ändå ett plus men jag vågade inte riktigt hoppas då jag även då tog ovitrelle. Men jag kände mig så gravid och vart så nyfiken :)
  • NovaRobin
    cammsan skrev 2016-12-12 17:31:35 följande:

Hej! Hoppar på här jag med. Gjorde FET 1 december vårt 2a fetförsök har även 2 ivf i ryggsäcken. TD är på lördag 17 december... symtom inga typ. Hade de första dagarna/veckan ömma bröst, växtvärk yrsel nu har jag bara små smärta (mensvärk) i tjejmagen så gissar att det gick åt pipsvängen igen... BIM i morgon enligt app... inget rött än iaf.... bad om lutinus så kan va biverkning från den... hur ligger alla ni andra till??

Välkommen :)

Hoppas det går vägen denna gången för dig. Lite mensvärk kan ju vara ett gott tecken oxå så tappa inte hoppet än :)
  • NovaRobin
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-12 21:02:31 följande:

Vad bra att du mår bättre :) Duktigt att inte testa.

Jag mår bra, lite trött och ont i ljumskarna också. Testar fortfarande dagligen ;)

Godmorgon :)

Var nog inte så duktig med att inte testa.. Var så nyfiken efter alla gårdagens symtom så jag kunde inte hålla mig :)

Visserligen bara rd 7 men fick positivt. Vågar dock inte ropa hej än då det kan vara ovitrellen som missvisar. Skulle dock bli väldigt förvånad om det senare visar sig att jag inte skulle vara gravid.

Har mycket tydligare och starkare symtom nu än förra gången :)

håll tummarna nu :)

Hur mår du idag?
  • NovaRobin
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-13 16:52:14 följande:

Men ååå GRATTIS :) då är du garanterat gravid :)

Vad har du för symptom nu?

Jag mår fint, lite molvärk bara så känns ju konstant som mensen är på g. Lurigt :)

Tack :) men jag vet inte om jag vågar hoppas än det är så tidigt än plus den där ovitrellen som finns kvar i kroppen. Men nu kommer jag testa varannan dag och hoppas på stegring såklart.

Idag har jag inte haft mycket symtom alls. Haft lite molvärk då och då men inte som igår. Känner typ inget alls idag :/

Du då?
  • NovaRobin
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-13 20:12:31 följande:

Symptomen kommer nog senare. Mina försvinner vissa stunder och dagar så vet inte riktigt vad jag lovar lita på :)

Ja jag hoppas det. Man vill ju bara få bekräftat att det är nåt där inne :) testar du fortfarande varje dag? :)
  • NovaRobin
    snorklan skrev 2016-12-14 10:02:01 följande:

Hej tjejer!

Tog ett nytt test idag, det är väldigt positivt och mycket starkare än det tidigare för 2 dagar sedan. BIM idag.

Ang symtom, jag vet inte om ni har varit gravida tidigare (det har jag) och jag kan säga att det knappt är möjligt att känna så mycket öht så tidigt i graviditeten. Vi är ju alla i v 3-4, och ofta brukar tex illamående börja tidigares v 6. De symtom man känner tidigt är ofta effekt av progesteronet som man har höga halter av innan mens, och när man blir gravid så fortsätter produktionen av det. Tänk själva, om haten av HCG är så låg att den knappt kan fångas upp av ett känsligt test, vad skulle det då kunna ge för symtom i kroppen? Så försök att inte överanalysera det ni känner!

Jag kommer ihåg när jag var gravid med dottern att det var en oerhört jobbig period när alla symtom gick över, UTAN att magen hade hunnit komma och att man kunde känna fosterrörelser etc. Det brukar ju kallas "spökveckorna"

Åhhh vad skönt och höra :) Grattis återigen

ja du har helt rätt gällande symtom eller brist på dom. Tycker det är så jobbigt bara att man ena dagen verkligen känner att man måste vara gravid för att dagen efter inte känna nåt. Men det är ju som. du säger :) hcg ökar ju förhoppningsvis hela tiden. Tänker testa imorn igen eller fredag för att se om plusset blivit starkare :)

Är bara på rd 8 idag dessutom.

vad händer nu då? ringer du kliniken idag?
Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?