Inlägg från: Anonym (88a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (88a)

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Rut86 skrev 2017-01-15 21:11:18 följande:

Fy va tråkigt! Borde ni inte få göra en ordentlig utredning? Ni har ju ändå inte använt skydd innan.

Ett års aktivt försök krävs väl först?

Sorgsen: det behöver ju inte vara något fel på dig, beroende på ålder så har kvinnan 30% chans att bli gravid under ÄL och procenten faller med ålder. Vissa har svårare och andra lättare att bli gravida. Men jag förstår din förtvivlan. Jag och min förra kille hade oskyddat sex i 2 år utan att bli gravida. Sen blev jag gravid av misstag under ett enda oskyddat samlag (kondomen åkte av under halva) med en annan kille ett par år senare..
  • Anonym (88a)
    Elliot1 skrev 2017-01-15 22:52:29 följande:
    På vilket sätt blev du konstig? Jag har haft Cerazette i typ tio år så jag hade förträngt lite vad de gjorde med mig. Hade P-stan först men den innehåller väl samma hormon som Cerazette. Har blodproppar inom

Familjen så därför får jag inte ha nåt annat preventivmedel så har inget direkt att jämföra med.. Just nu känns det dock väldigt skönt att slippa dem :)

Jo jag kommer nog ha mer koll än vad jag egentligen vill ha.. Helt omöjligt att inte tänka på det liksom ;)

Jag blir lätt irriterad, mindre sexlust, grät för ingenting, mådde dåligt helt enkelt. Men bara jag fick ta en paus från dem ett par månader så kunde jag börja med dem igen sedan. Jag vet inte riktigt om hur det är med plodproppar i familjen för jag har så unga mor- och farföräldrar. Eller jag hade det när jag började med p-piller iaf.. då var de 60 typ. Och 2 har gått bort så jag tar det säkra framför det osäkra :)
    Ja jag tror det kan vara bra till senare, att du vet längden på dina cyklar iaf ;)
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-15 23:36:51 följande:
    Hoppas vi plussar båda två <3

Ja, idag har jag också börjat med illamående och ännu mer stickningar i livmodern... så om jag inte är gravid nu så spelar kroppen mig ett stort spratt..
  • Anonym (88a)
    Östlund skrev 2017-01-16 08:35:17 följande:
    Mina första piller var Cilest,jag blev ett monster,bokstavligen. Jag var konstant sur o grinig. Sen bytte jag till Cerazette oxå. Sexlust noll,haft dom i typ 4-5 år. I övrigt mycket gladare. Mensen kunde dock komma lite hur som helst. Fick typ brun mens som varade i 2v sen uppehåll i ett par månader. Så jag är otroligt glad att mensen o äl kom igång så snabbt efter stoppet.

Samtidigt,idag kunde jag inte vänta. Min äl kan ha varit tidig så jag vet inte när min BIM så jag gjorde ett test idag - negativ. Hoppas de plussar i slutet av januari!
    Ja precis så har jag också haft det fast jag har bara haft cerazette. Ojdå testade du dig redan?! Ja det får vi hoppas att vi alla göra :D Men vet du om du haft ÄL?
  • Anonym (88a)
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-16 09:30:10 följande:

Hoppas hoppas!

Har ont i magen och ömma bröst, vilket jag aldrig har mer än vid graviditet!

Bim -4 idag, vill testa!!

Spännande! :D
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-16 09:20:57 följande:
    Så känner jag också, att om jag inte är gravid nu så blir jag lite orolig över hur kroppen kan spela en ett spratt... :/ Jag mår illa till och från under dagen, har märkt att mitt illamående blir värre om jag inte äter lite men ofta. Sedan ömmar mina bröst så sjuuukt mycket och hela brösten har blivit större och vårtgård/bröstvårta har blivit mörkare. Detta märker även sambon... Så magkänslan säger GRAVID, men hjärnan lägger sig i och säger hoppas inte för mycket!

Det skall bli spännande att se om våra symtom stämmer.. Det är ju väldigt tidigare symptom vi känner.. Vill att det ska bli nästa vecka NU!
  • Anonym (88a)
    Elliot1 skrev 2017-01-16 12:31:19 följande:

Till er som skrivit om biverkningar av Cerazette - tack!!

Alltså jag blir nästan lite rädd, haft problem med så mkt humörsvängningar och tillochmed depressioner de senaste åren men aldrig haft en tanke på att det skulle kunna ha med preventivmedel att göra, antagligen för att pillrena varit en sån rutin för mig att tanken aldrig slagit mig mig. Konstigt dock att ingen läkare ens nämnt det. Var helt säker på att min minskade sexlust enbart hade med antidepressiva mediciner att göra.

Alltså känner mig så lättad nu! Är helt pillerfri, äter inte antidepressiva längre heller. Som en sten som lättat från axlarna, glad och pigg och redo för framtiden kan man säga! :)

Härligt! :D
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-18 00:49:33 följande:

Jaha, här är status att mina bröst är fortfarande större i omfång-bröstvårtor/gårdar är större och mörkare, känsligare dessutom samt att vårtan är typ jämt styv numer... BIM 21/1. Sedan upplever jag underlivet förändrat också, det är också mörkare på blygdläppar och så är jag illamående till och från... Ska göra allt i min makt för att inte testa innan BIM vill inte ha ett negativt test och så kan orsaken vara att jag testat för tidigt.

Någon annan som känner igen sig från tidigare/nuvarande graviditet?

Jag upplevde detta efter BIM men inte innan eftersom jag inte ens visste att jag var gravid då :) Ska Bli så spännande att se om du verkligen är gravid.. jag vill också bara vet Nu, eftersom jag hela tiden känner som en liten klump i livmodern och att det drar nedåt snippan.. och nu när jag blev upprörd här på jobbet så började jag gråta och nu har jag mensvärk.. så jag hoppas innerligt detta är tecken på graviditet..
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-18 15:25:17 följande:
    Det ska bli sååå spännande att se om du också är gravid <3 Håller tummarna för oss stenhårt! <3
    Kunde inte hålla  mig igår.. Tog ett tidigt gravtest som var neg.. Fast det är ju för tidigt.. är såå nyfiken.. :) Vill så gärna få ett plus..
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-21 15:27:27 följande:

Jag testade mig idag på dag 30 i cykeln har ju haft 30 dagars cykler de tre senaste månaderna men det var jättenegativt... Så antar att det bara är att vänta in mensen nu och köra på nästa ÄL och hoppas på bättre lycka då! :)

Hur går det för dig?

Inte helt säkert men tror jag fick ett plus idag.. men får testa imorgon med morgonurin :) Kan vara ett spökstreck
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-21 22:46:24 följande:

Åh vad spännande!! Håller tummarna <3

Åh jag är gravid!! Kan inte fatta det! Då kanske mitt lilla illamående inte är någon inbillning..
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-22 07:47:34 följande:

Ååååh!!! Grattis!!! <3

Åh tack!! :D Kan inte förstå att det tog sig på första försöket.

Hur är det med alla dina symtom nu? Kvarstår dem?
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-22 10:47:14 följande:

Såå roligt att det tog sig på första försöket för er!! <3

Alla mina symtom är kvar... Såatte, får bara vänta och se vad som händer...

Ja det kanske inte är försent ännu?
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-23 12:59:53 följande:

Här kom mensen idag... Så nya tag nästa ÄL som är den 9/2... :)

Fy så tråkigt! :( Nya tag om 2 veckor då! Håller tummarna för er :D
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-24 14:37:25 följande:
    Ja, det är lite tråkigt men ändå så känns det helt okej :) Hinner jag jobba mer innan nästa bebis kommer! Tog min sjuksköterskeexamen förra veckan, börjar jobba imorgon som sjuksköterska. Känns helt overkligt men det ska bli otroligt lärorikt <3 Tack för tumhållningen!! <3
    Vad kul! Jag har arbetat som sjuksköterska sedan 2011 och hade arbetat i 2 år innan sonen kom. Grattis till ett roligt arbete :D (fast också lite slitande)
  • Anonym (88a)
    Nmah skrev 2017-01-24 15:10:31 följande:

Hej! Har precis börjar pröva! Och fick det här på gravtest. Vad tror ni? Kan jag tro det är positivt? Är ca 4 dagar FÖRE bim!

Jag ser ett streck. Grattis till ditt plus :)
  • Anonym (88a)
    Starlights skrev 2017-01-24 20:56:47 följande:

Hur långt efter mensens första dag börjar ni göra äl-test? och när börjar ni "försöka"?

ÄL brukar ske ca 10-16 dagar eller något sådant efter mensens första dag.. Jag började testa ca 9 dagar efter mensens första dag, och vi hade/har sex var 3e till varannan dag så när teststickan blev lika stark som kontrollstrecket så hade vi sex på den dagen och dagen efter. Jag kände dessutom min ÄL. Och det tog sig då.. ÄL-stickorna tyckte jag kunde vara lite svårtolkade dock :O Lycka till!
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-24 18:17:42 följande:
    Vad roligt, då är vi ju kollegor! :D Taaack så mycket!!
    Ja precis :D Vilken stad/kommun arbetar du i?
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-25 20:45:55 följande:

Jobbar åt Västernorrlands län :) Du då?

Jag jobbar numera i Uddevalla kommun:)
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra