Inlägg från: Anonym (88a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (88a)

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Hej!
    Jag har BIM runt den 24-28. Egentligen så skulle jag ha ÄL den 14/1 men fick ÄL nu igår/idag.. Fick starkt på ÄL-test igår och då försökte vi och idag skall vi göra ett till försök så jag hoppas på att det kan bli något :)
    Kanske inte blir något på första försöket men en kan ju hoppas... innerligt :D
    Detta blir mitt första planerade barn. Jag har ett oplanerat sedan tidigare, men det var några år sedan så jag har glömt nästan allt vad graviditet innebär :D
    Någon mer som har BIM runt 24-28e?

• Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-10 19:37:51 följande:
    Hej! Hoppas att det tar sig på första försöket <3 Jag har två oplanerade barn och nu blir det tredje som är planerat :) Känns på något sätt som en helt ny värld för mig :D Jag har bim någonstans mellan den 21-24 januari...
    Hej! Vad kul så är vi två med oplanerade barn som nu planerar :D Kul om vi kunde följas åt. Du är också 88a? Känner du något ännu?
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-11 14:42:58 följande:
    Ja, det är jätteroligt att vi har liknande historia med tidigare barn :) Jag är också 88:a :D Jag vet inte om det är inbillning eller inte men tycker att brösten känns annorlunda och häromdagen tyckte jag att det kändes "konstigt" i kroppen. Men idag tycker jag att kroppen lika gärna kan förbereda sig för mens. Vi får se! Känner en hopp och förtvivlan om vartannat hela tiden :/
    Precis så känner jag också! Eller kände förra månaden då jag slutade med piller, innan första mensen kom, då hoppades jag innerligt och inbillade mig massa symtom. Fast nu blir det första riktiga försöket efter mens. Då jag vet säkert att det faktiskt inträffade en ÄL. Men jag hade ÄL i måndags så ännu har jag inte börjat inbilla mig saker haha.. Till nästa vecka kanske.. Tempen känns fortfarande lite hög iaf.. Känns som en lång väntan..14 dagar.. Jag hoppas innerligt att det tar sig på första försöket (BF i okt), för min första är ett novemberbarn.. Kommer du testa dig runt BIM eller dagarna innan?
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-12 12:34:56 följande:
    Jag håller tummarna!! Jag kommer testa mig på BIM och efter det. Fast det beror lite på hur jag känner mig innan BIM, känner jag inget speciellt så kommer jag inte testa mig... Du då?
    Känns som att jag inte kommer kunna hålla mig, jag har beställt sådana billiga stickor så de kan jag ju använda upp känner jag haha... Så jag skall nog testa mig nån dag innan BIM... den 24/1 ska jag testa mig iaf.. jag vet inte riktigt när jag har BIM med tanke på att jag fick en tidigare ÄL, men ungefär 24-28 eller något sådant.. När jag blev oplanerat gravid så fick jag ett hastigt hugg i livmodern på BIM-dagen som fick mig att testa mig så jag hoppas jag får något liknande hugg denna gången Skrattande då borde det gå vägen..
  • Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-12 16:29:51 följande:
    Jag fick också äl tidigare denna månad så bim är någon gång mellan 21-24/1. Sist jag var gravid så märkte jag det ca en vecka innan bim med att jag var illamående typ hela tiden... Nu har jag sedan igår otroligt ömma bröst och molvärk till och från. Vet inte om det bara är inbillning eller om det faktiskt är något :/ Är så rädd för att bli skengravid....
    Ja det är därför du också är lite osäker på BIM eftersom du också fick för tidig ÄL?! Oj illamåendesymptom så tidigt?! Jag blev illamående 3 dagar efter BIM ungefär sista graviditeten och så hade jag ömma bröst. Men det kan jag ha ibland precis innan mens också så det symtomen kan jag inte lita på :D Åh alltså jag har också varit skengravid och det är såå jobbigt.. Nu försöker jag bara tänka "va lugn, ta det som det kommer, tänk inte" för kroppen kan luras.
  • Anonym (88a)
    Elliot1 skrev 2017-01-13 09:28:19 följande:

Som ett brev på posten kom mensen nu. Något inom mig ville såklart inte att den skulle komma men känns ändå SÅ skönt att veta att kroppen ändå är igång igen.

Nu behöver jag heller ingen gå och räkna dagarna till ett eventuellt gravtest denna månaden ;)

Ha en bra helg!!

Hej!
    Vad skönt för dig att mensen kom så snabbt, min mens kom lite över 30 dagar efter pillerslut.. lååång väntan.. men det är lite bättre efter första mensen för då kan du ha lite mer koll ;) då blir det ÄL runt den 27e för dig?!
  • Anonym (88a)
    Lariz skrev 2017-01-13 10:52:52 följande:
    Jag hade beräknad ÄL den 6e
    Hur beräknade du den ÄL? Oftast brukar man ha ÄL ca 14 dagar efter första mensdagen.
  • Anonym (88a)
    Lariz skrev 2017-01-13 12:18:54 följande:
    Med appen Flo, men appen kanske är helt ute o cyklar då 
    Ja förmodligen... Nu kan det ju vara så att det är olika för alla med generellt sett brukar det vara 14 dagar efter första mensdagen.. kanske några dagar innan eller efter.. Köp hem lite ÄL-stickor och testa 2 gånger dagligen.. Du borde ha ÄL nu typ om den inte va tidig eller sen.. :)
  • Anonym (88a)
    Elliot1 skrev 2017-01-13 12:40:18 följande:
    Ja det trodde jag inte! Eller jag vet inte vad jag trodde, jag slutade med pillrena först och sen började jag kolla upp fakta haha. Jag fick typ en chock imorse, "oj är det såhär det ser ut?" :'D Inte haft en riktig mens på säkert tio år. Det är rätt knäppt ändå.

Ja, det blir väl någonstans där runt 27:e. Jag ska verkligen göra allt jag kan för att inte tänka på det. Pratade med killen också.. Han visste inte att jag slutat med pillrena men han blev jätteglad! Dock är vi överens om att vi kommer inte börja hålla koll på äl och sånt förrän det gått några månader. Gäller bara att jag ska kunna hålla mig haha!
    Haha, jag förstår känslan, så har jag också känt varje gång, fast jag har kanske haft p-piller i 2 år och sedan slutat några månader för att sedan börja med pillerna igen... jag kan bli lite konstig på hormonerna efter ett par år. Men nu känns det så skönt att vet att jag slipper dem för en tid framåt :D
    Hmm, ja kommer du verkligen kunna hålla dig? :D

• Anonym (88a)
    jhk88 skrev 2017-01-13 13:01:40 följande:
    Illamåendet kom snabbt med mitt andra barn också.... men idag mår jag inte illa såatte, igår berodde det nog inte på att jag ev är gravid. Jag är övertygad om att jag är skengravid. Idag har jag lite ömma bröst bara... Aja, det får bli som det blir. Antingen så är jag gravid eller inte, då är det bara att försöka igen :)
    Precis, jag tror vi får ta dagarna som det kommer men ja, det är svårt.. idag är jag övertygad om att jag är ömm i livmodern, men det kan ju vara tarmarna där nere också som sticker och ömmar.. haha.. har hänt förr liksom :D
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra