Starlights skrev 2016-12-20 08:40:36 följande:
Ja men med tanke på att mitt hcg legat på typ 200-300 och gått lite upp och ner de senaste veckorna så är den chansen rätt liten. En frisk graviditet ska ju typ ha flera (tiotals) tusen i hcg-värde i den vecka då du ska börja kunna se något på vul.
Sitter på gyn nu och har precis tagit nytt blodprov. Ska göra nytt vul snart och så får vi se vad dom säger. Dom misstänker utomkveds men jag har fått mer blödningar så jag hoppas att kroppen fixar det själv!
Har läst igenom vad du fått gå igenom nu.
Har inte skrivit så mycket själv här pga värk och skärskada som fördärvat min ytnerv i fingret. Men har läst va du skrivit här.
Tycker så synd om dig va då får genomlida och inte veta svar på varför.
Konstigt att HCG har hållt sig på samma värde så lång tid. Det brukar ju antingen gå ner när det går ur kroppen med MF eller sakta uppåt (Saktare än normalt grav HCG nivå värdeökning) vid Utomkveds men jag kanske har fel för mig.
Hur som helst jag hoppas du får hjälp nu, att du får mer info idag och förhoppningsvis slipper genomgå mer krävande ingrepp :(
Kan iallafall ge en liten solskenshistoria <3
En moster till mig drabbades av utomkveds och fick genomgå ett rätt stort ingrepp på äggledaren m:m det va ju den tiden då man inte hade lika bra kontroller som idag med skärmar och prover bl a så hon gick ju tyvärr längre i tid med detta tills hon fattade själv att nått va fel och sökte.
Läkarna konstaterade efter ingreppet att pga att dom fick genomgå ett större ingrepp än normalt på äggledare m:m som hör befruktningen till så fick hon i ensamrum med läkaren och sin man informationen att hon aldrig någonsin igen skulle gå få barn på naturligt sätt då hon redan hade problem med den andra äggledaren. Det slog hårt både på henne och hennes man.
Men MEN dom gav inte upp. Visst dom tänkte att iomed dom fått informationen så tänkte dom inte på att barn kunde bli till men så blev hon av oförklarliga skäl gravid på naturligt sätt som konstaterades av barnmorskan och det va först under 70-talet och hon fick åter träffa läkarna som sa att det va ju omöjligt dom höll stenhårtpå att det inte skulle vara ens möjligt på ens 1% men ack för dom. Dom kliade sig i huvudet kunde aldrig ge förklaring mer än att det måste finnas mirakel.
Och idag har hon flera fullt friska barn som hon genomgick helt utan komplikationer därefter.
Hennes utomkveds va av den större varianten.
dom fick plocka bort en äggledare och den andra va full med ärr så hennes chanser va inte alls stora och läkarna sa att det va totalt omöjligt att ens få barn.
Efter ingreppet fick dom även begrava sitt foster och minnesplatsen finns ännu idag. Efter detta lyckades hon bli gravid naturligt ändå och fött alla barn naturliga vägen <3