Inlägg från: Livetsgång |Visa alla inlägg
  • Livetsgång

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Aspargus skrev 2016-12-10 10:46:54 följande:
    Låter ju verkligen som om det kan vara något i magen, hoppas det stämmer! Men försök hålla hoppet på en måttlig nivå så du inte blir för besviken om det inte blivit något. Fan, det är ju så himla svårt innan och under bim-dagen! Jag håller alla tummar för dig att du får ett tydligare streck i dagarna!
    Jodå jag håller hoppet uppe :) 
    Nervös är man 
    Kommer mensen och håller på som sina normala 5 dagar så har jag sagt att det är bara att gå på att igen nästa ÄL :) 

Änsålänge har ju tant röd hållt sig borta och det har ju som sagt alla andra månader som jag läst mig tillbaka på alltid inneburit mensvärk deluxe 2-3 dagar innan och bruna flytningar direkt på morgonen på mensdagen. Idag på BiM har jag inte ett enda tecken på något av detta.

Ska hålla mig till mods över helgen har inte mensen kommit så tar jag ett test på Måndag.

Kan tillomed inflika att jag mår lite illa med nu dock svagt illamående men kan ju bero på mina värmevallningar också så väldigt svårt att avgöra. 
  • Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-10 10:50:53 följande:

Hur ska man stå ut med denna väntan. Är bara på äl+5 idag och dagarna går så långsamt... Vill ju bara vara avslappnad och helt plötsligt vara vid bim och tänka "Hoppsan, det hade jag knappt tänkt på!"

Har redan tydliga PMS-symptom, finnar, molvärk, mitt vanliga paranoida humör under PMS, svullen mage och magkatarr. Men allting är sådant jag bruka ha och jag tror faktiskt inte på att man känner riktiga symptom förrän möjligen ett par dagar innan bim om ägget fäst tidigt.

Jag är på ÄL+ 15 :O
    BIM idag.

Har dock inte PMS denna månaden haha. Förra månaden innan mens då va jag ett litet monster. 

Jag fick ju en tempdipp på ÄL+4 och 5 vilket kan varit implantionsdipp eller hur det stavas sen ökade tempen igen efter det. Min halsbränna dock har kommit dom 4-5 senaste dagarna och har sur smak i munhalsen som inte vill försvinna för mig :(
    Tar ändå Omeprazol men inte ens det hjälper hmm och jag tar ändå upp till 60mg omeprazol om dagen.
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 11:21:39 följande:
    Tack

Jag slutade med p-piller för ett år sen men undvek sex vid ÄL fram till juni.

Sen har vi missat ÄL för vi vart bortresta på var sitt håll.

Faktum är att vi hade sex söndagen och jag hade ÄL onsdag, torsdag...
    Då har ni med stor säkerhet prickat in bra. Sperimer håller ju sig kvar mycket längre tror det är upp till mellan 3-7 dagar. Så största chansen att pricka är ju strax innan ÄL :)

Själv hade jag och sambon sex dagen innan min ÄL 
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 11:40:29 följande:
    De låter ju som att det definitivt är nåt i din mage också! Läste alla symptomen. Hoppas, hoppas.

Fast det är ju det som är så svårt! De finns månader som jag varit helt säker och sen har den sabla tant röd kommit ändå.

Jag ser fram emot att din testdag snart är här så man får veta! När exakt blir det?
    Ja min känsla säger detsamma men hoppas ännu inte förmycket iomed BIM är idag så ska härda ut och se vad helgen visar :)

Även min mamma frågade igår när jag beskrev hur jag mådde igår och hon vet ju inget om planerna det första hon frågade "Är du gravid gumman?" hmmm

Det jag dock som nämnt ser positivt denna gången är att föregående månade alltid visat mensvärk deluxe 2-3 dagar innan samt att på mensdagen har mensen alltid visat blod/bruna flytningar tidigt påmorgonen. 

Denna månaden är det inte alls så och jag har inte någon menstecken alls för tillfälligt. Inte ens vid finger koll har jag något blod eller dyligt. Enda jag märkte nyss på toa va att jag fick ännu mer riklig vit flytning som är vääääldigt krämig och tjock som hade fastnat på blyg läpparna tillomed.
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 11:40:29 följande:
    De låter ju som att det definitivt är nåt i din mage också! Läste alla symptomen. Hoppas, hoppas.

Fast det är ju det som är så svårt! De finns månader som jag varit helt säker och sen har den sabla tant röd kommit ändå.

Jag ser fram emot att din testdag snart är här så man får veta! När exakt blir det?
    Glömde svara på din fråga.. Har inte mens dykt upp imorgon eller söndag så tar jag test på Måndag då jag får hem ett litet testpaket då :)
  • Livetsgång

Bara för att jag sa att tant röd hållt sig borta så får jag brun/rosa/röda flytningar.

Fastnar bara på pappret dock så behöver inte skydd.

Har heller ingen mensvärk utan snarare mer ilande/kramande känsla på höger sidan ner mot bäcken och ljumsken och bak i sidan på ryggslutet på höger.

Alla symptom finns kvar också och även nu illamående så har fått lägga mig i sängen redan.

Brösten känns mer och känns isiga och otömpliga samt bröstvårtorna står rakt ut som jäkla spjut och vallningar ska vi inte prata om ens och denna huvudvärk och tröttheten jag har.

Aja en blödning behöver inte betyda att det är kört.

Har Bim idag och vissa kan ju få blödningar ändå på den dagen

Kommer ändå testa mig på måndag :)

• Livetsgång
    Livetsgång skrev 2016-12-10 18:58:40 följande:

Bara för att jag sa att tant röd hållt sig borta så får jag brun/rosa/röda flytningar.

Fastnar bara på pappret dock så behöver inte skydd.

Har heller ingen mensvärk utan snarare mer ilande/kramande känsla på höger sidan ner mot bäcken och ljumsken och bak i sidan på ryggslutet på höger.

Alla symptom finns kvar också och även nu illamående så har fått lägga mig i sängen redan.

Brösten känns mer och känns isiga och otömpliga samt bröstvårtorna står rakt ut som jäkla spjut och vallningar ska vi inte prata om ens och denna huvudvärk och tröttheten jag har.

Aja en blödning behöver inte betyda att det är kört.

Har Bim idag och vissa kan ju få blödningar ändå på den dagen

Kommer ändå testa mig på måndag :)

Citerar mig själv

Dock testade jag sekret för tänkte där borde det finnas blod ehhm fick en svagröd flytning man kundra dra i mellan fingrarna. Låter ju skumt? Blandad med vit tjock flytning.

Men livmodern känns totalt igentäppt kommer knappt in där :O
  • Livetsgång
    Nacka11 skrev 2016-12-10 21:40:03 följande:

Vet inte riktigt vad som händer i kroppen just nu!???!
    Idag ÄL+9 och BIM -3
    Haft små bruna vattniga flytningar sen i onsdags, idag började det komma mer röd/brun flytning under ett toalettbesök, fortfarande ganska vattniga.
    Brösten svullnar och ömmar, lite smått molande värk i livmodern idag.
    Gravtest negativt i morse.
    Nidblödning?!
    Skengravid?!
    Faktiskt gravid men för lite hormon ännu för test?!
    Själv tror jag mest på överanalysering av samtliga symtom och för hög medvetenhet av kroppen, och det gör mig knäpp ! :P

Jag har sparsam blödning och ingen mensvärk.
    BIM igår fick då enbart spottings som jag tror det heter idag bara sparsam blödning.

Har fortfarande alla symptom kvar vilket brukar släppa strax innan mensen.

Jag brukar normalt ha väldigt riklig mens och mensvärk vid mina andra menustrationsmånader så även jag fattar inget haha och jag är den som brukar få använda de största tampongen också men nu använder jag dom minsta

Jag borde bli forskare på kvinnokropp för detta är ju bara en hel vetenskap :)
  • Livetsgång
    Nacka11 skrev 2016-12-11 11:24:59 följande:
    Ja det är verkligen en hel vetenskap. Jag brukar ha mensvärk från ÄL till mens. Men har inte känt något alls. Och körtlarna i brösten har blivit svullna och hårdare än vanligt, brukar inte heller få så innan mens.
    Så himla konstigt allting. Men vi får se om de kommer någon blödning runt mån-ons annars får jag testa igen!

Lucka till
    Jag brukar ha en helvetisk mensvärk och väldigt riklig blödning.
    Nu tog jag ut tampongen men syntes bannemig bara lite på toppen :(

Så skippar minitampongerna just nu känns ju onödigt att ha dom om de blöder så lite.

Om det nu är mensen så kan den ju likaväl komma som den brukar och va riklig suck.

Ja mina bröst ilar ännu, har mer knottror på bröstgården med samt dom ännu känns större än normalt.

Som jag nämnde alla mina symptom är kvar och dom brukar ALLTID sålänge jag levt och minns försvinna dagarna innan mens 
  • Livetsgång
    Nacka11 skrev 2016-12-11 11:38:29 följande:
    Kanske dax för ett test ? ;)
    Får test på Måndag :)

Mitt digitala igår på BIM gav stort "inte gravid" 

Men jag har ju fått svaga streck på TL på flera stycken för 2 dagar sen.

Den som väntar på nått gott ............får vänta alldeles förlänge haha.

Men ingen idé att bli ledsen oavsett vad det visar :)
    Visar det inget nej då är ju ÄL runt Julafton.
    Så jag får kanske då ställa mig naken i sovrummet med en rosett om mig och locka sambon kanske :P
  • Livetsgång
    Min mens tyr sig iallafall inte normalt

Har ännu inte fått den normala rikliga mensen med mensvärk.
    Har lite lite molkänsla bara.
    Brukar få använda dom stora SUPERtamponger och dom brukar tillomed läcka igenom vid mina menustrationer :/

Nu använder jag ibland toapapper som skydd och små normaltamponger 
    Toapapper som skydd finns där lite klarrött blod bara när jag väntat en timme

Tampongerna dom små är inte ens fyllda efter 4 timmars bytet.

Detta är inte min normala mens alls :/
    Och alla symptom både bröstilande, tröttheten, värmevallningarna m:m finns kvar

Innan la jag tydligt märke även för detta. Märkte det igår med dock inte lika mycket som idag.

Reste mig upp från datorstolen för att gå till toa och kissa..

Ja din jäkel va det ilade/stack till från livmodern ner mot blygbenet och ut mot vänster blygben/läpp, tänkte, ja men det släpper nog.

Fortsatte ila när jag satte mig och kissade, släppte, ställde mig upp och det ilade igen.

Går in i köket och känner att det ilar när jag går

Går tillbaka och sätter mig i datorstolen och det stack till ännu e gång
    Detta kändes betydligt mer nu än det igår, dock inte ont mer att man utropar "Vad fanken va det där?" och gör en konstig blick

Känslan att någon drar i ett rep haha.

Kan banne mig tilloch med peka ut exakt vart jag kände ilningen.

Detta känner jag trots jag fick ta värktablett mot min ömmande axel innan.
  • Livetsgång
    Anonym (Littleprincess) skrev 2016-12-12 12:05:54 följande:
    Vilken julklapp :D Tror den uppskattas av mannen din isf :P
    Haha ja det gör det nog :)

Fick dock blödning som pågått nu 3 dagar men den är inte som min vanliga mens och jag har alla symptomer kvar samt ilningar från livmodern ner till blygbenet.

Brösten ilar ännu och svetten bara rinner ur mig utan att jag ens lyfter en arm.

Ingen feber heller så är still ett frågetecken.
  • Livetsgång
    Anonym (Littleprincess) skrev 2016-12-12 16:51:30 följande:
    Håller tummarna för dig! När har du bim?
    BIM startade med flytningar den 10:e
    Men har ändå trots fortsatt blödning inte den mens jag brukar har och fortfarande ilande bröst m:m
    vetlanda skrev 2016-12-12 11:55:13 följande:
    Har du testat ännu?

Dagens test visar bara svaga skuggor men som man kan se utan att behöva fiffla med bilden men fortfarande skuggor.
    Symptom har jag kvar ännu. Så jag får nog hållas några dagar till iomed jag har fått blödning med flytning den 10:e men inte som min vanliga rikliga mens utan mindre än normalt. 
  • Livetsgång
    Starlights skrev 2016-12-16 17:22:45 följande:
    Blir så irriterad och ledsen.. De ringde aldrig innan helgen..

Jag ringde upp till växeln och de hade gått för dagen, de sa att jag skulle ringa på måndag igen.. Men tänk om hcg har höjts igen då? Tänk om jag faktiskt har utomkveds? Ska jag bara gå runt här hela helgen och vara orolig, när de faktiskt lovade att ringa innan helgen....

Vet att man ska tänka positivt och typ "nu vet vi ju att vi faktiskt kan bli gravida tillsammans".. men det är bara ett sån dum grej att säga.. Hade ju mycket hellre då bara försökt och försökt i flera månader utan resultat, än detta.. :( 
    Nu vet jag inte vilket landsting du tillhör men du kan inte se om dom journalfört något via sidan "Mina vårdkontakter" så du kan logga in där med bank eller mobilt bank ID?

Men som Fjällsippa skriver om det hade avvikit med provet så hade dom med stor sannolikhet ringt. Nu vet jag inte hur olika län funkar men här funkar det som så att sker inga avvikanden i provet eller visar försämring så ringer dom inte. Dom ringer bara om provet avviker eller försämrats så jag tycker du kan pusta ut :)

Du skulle bara veta hur jag va igår när jag ser min VC läkare ringa efter klockan 16:00 tro mig min puls va i halsen och då fick jag reda på att mitt D-vitamin ligger i en sån kritisk nivå att jag fick sättas in på behandling omgående som jag ombads hämta ut på närmsta apotek fortast möjligt.
  • Livetsgång
    Starlights skrev 2016-12-20 08:40:36 följande:
    Ja men med tanke på att mitt hcg legat på typ 200-300 och gått lite upp och ner de senaste veckorna så är den chansen rätt liten. En frisk graviditet ska ju typ ha flera (tiotals) tusen i hcg-värde i den vecka då du ska börja kunna se något på vul.

Sitter på gyn nu och har precis tagit nytt blodprov. Ska göra nytt vul snart och så får vi se vad dom säger. Dom misstänker utomkveds men jag har fått mer blödningar så jag hoppas att kroppen fixar det själv!
    Har läst igenom vad du fått gå igenom nu.
    Har inte skrivit så mycket själv här pga värk och skärskada som fördärvat min ytnerv i fingret. Men har läst va du skrivit här.

Tycker så synd om dig va då får genomlida och inte veta svar på varför.
    Konstigt att HCG har hållt sig på samma värde så lång tid. Det brukar ju antingen gå ner när det går ur kroppen med MF eller sakta uppåt (Saktare än normalt grav HCG nivå värdeökning) vid Utomkveds men jag kanske har fel för mig.

Hur som helst jag hoppas du får hjälp nu, att du får mer info idag och förhoppningsvis  slipper genomgå mer krävande ingrepp :( 

Kan iallafall ge en liten solskenshistoria <3
    En moster till mig drabbades av utomkveds och fick genomgå ett rätt stort ingrepp på äggledaren m:m det va ju den tiden då man inte hade lika bra kontroller som idag med skärmar och prover bl a så hon gick ju tyvärr längre i tid med detta tills hon fattade själv att nått va fel och sökte.
    Läkarna konstaterade efter ingreppet att pga att dom fick genomgå ett större ingrepp än normalt på äggledare m:m som hör befruktningen till så fick hon i ensamrum med läkaren och sin man informationen att hon aldrig någonsin igen skulle gå få barn på naturligt sätt då hon redan hade problem med den andra äggledaren. Det slog hårt både på henne och hennes man.
    Men MEN dom gav inte upp. Visst dom tänkte att iomed dom fått informationen så tänkte dom inte på att barn kunde bli till men så blev hon av oförklarliga skäl gravid på naturligt sätt som konstaterades av barnmorskan och det va först under 70-talet och hon fick åter träffa läkarna som sa att det va ju omöjligt dom höll stenhårtpå att det inte skulle vara ens möjligt på ens 1% men ack för dom. Dom kliade sig i huvudet kunde aldrig ge förklaring mer än att det måste finnas mirakel.
    Och idag har hon flera fullt friska barn som hon genomgick helt utan komplikationer därefter.

Hennes utomkveds va av den större varianten.
    dom fick plocka bort en äggledare och den andra va full med ärr så hennes chanser va inte alls stora och läkarna sa att det va totalt omöjligt att ens få barn. 
    Efter ingreppet fick dom även begrava sitt foster och minnesplatsen finns ännu idag. Efter detta lyckades hon bli gravid naturligt ändå och fött alla barn naturliga vägen <3 
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-20 09:29:25 följande:

Min mamma fick utomkveds (efter 7 missfall) och var tvungen att operera bort högra äggedaren.

3 år senare blev hon gravid med min syster. Allting gick bra och läkaren som sa att hon troligtvis inte kunde få fler barn blev ganska chockad :)

Ja önskar dig all lycka till.

Livetsgång; vad du får genomgå massa. Jag hoppas att 2017 blir erat år och att du ska få må bra

Ja trots att det för många hörs dyst info när man gått igenom större ingreppen så finns faktiskt mirakel ^^ 

Ja lite jobbigt att kroppen är lite underlig och trött med värk nu inför jul och allt men men som jag säger man är kvinna nog till att ta sig igenom allt. Man får bara va lite envisare när man mår lite mindre bra ^_^ Men idag är jag lite mer piggare för jag va så trött i går att jag slocknade på 5 röda och sov hela natten igenom som en prinsessa haha :) Och vad kan göra morgonen bättre än när sambon för ovanlighetens skull vaknar samtidigt och fixar kaffe åt mig under tiden som man har en flock katter som spinner i sängen haha :)
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-20 10:47:29 följande:
    Ja precis :) hon va lite skeptiskt efter alla missfall och utomkveds o operationen. Men de gick ialf.. haha

Ja vi e nog det.. männen räcker med en förskylning o dom är döda thihi.

Haha ja somna i soffan igår , hände senast... öhm ja typ 5 år sen

Men ja har fortfarande sjukt ont i mellan åt i både äggstockar och brösten. Även fogarna.. men läste heromdan en länk om att en annan tjej oxå fick ont i sina fogar efter sprutan så kanske är den som är svaret :)

Ja det är härligt med kaffe serverat.. haha de gör mannen på helgerna iom att han går upp innan mig.;)
    Ja männen är fullkomligt döende när dom är lite snuviga hihi :P

Ja den där sprutan har ju sina nackdelar haha jag är glad jag inte känt av någon bieffekt alls av den och enda effekten när jag hade den va inga blödningar då så man sparade iallafall pengar på alla inköp av bindor/tamponger m:m på den tiden haha :)

Som vi nämnt innan det är ju vanligast med bieffekt när man använder den men finns inga nedskrivna bieffekter när den tas ur kroppen inte ens BM/gynläkare osv vet ens uttsättnings effekt så dom är nog inte så vanliga vad jag förstått.
    Den enda bieffekten jag hört är ju att man kan få vänta upp till 1-2 år innan ens mens och ägglossning kommer igång. 

Så vi båda ska nog känna oss lyckligt lottade att kroppen kom igång så fort haha.
    Du blev ju med barn precis efter och min kropp kom igång med mens och ÄL direkt efter :)

Ja här är det ganska ovanligt att sambon går upp tidigt han är en sån SJUSOVARE och svårväckt. Medans en annan vaknar av minsta pip så kan han sova sig igenom krig om det så skulle vara haha.
  • Livetsgång

FF har satt ut ÄL för mig då jag fick glad gubbe på julaftonskvällen dock med dotted lines då jag hade ÄL tidigare än deras beräkningar haha.

Men är enligt datan på ÄL+3 nu.

I övrigt temphöjning den 25 som fortsatt nu ligga högre 
    Tydliga ÄL symptom med trådiga flytningar
    Fick även typisk rosablodig ägglossningsflytning den 25:e vid kontroll av cervix
    Myste med sambon den 21:e och samma dag på dagen (25:e) och fick även rosa blod efter sexet den 25:e 
    Hade typiska stick i äggstockarna senare på kvällen den 25:e och 26:e och har imellanåt små molkänslor i nedre magen.
    Ömma bröstvårtor.

Slutade med Rosenrot innan ÄL
    Fortsätter med bidrottningsgelen
    Imorse tog jag för första gången dosen ProgesterAll krämen

Hoppas jag inte tar den förtidigt, krämen alltså.
    Fick ju glad gubbe den 24:e med LH topp för dagen efter va digital ÄL tom cirkel igen likaså dagen efter det. 

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra