Inlägg från: Livetsgång |Visa alla inlägg
  • Livetsgång

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

vetlanda skrev 2016-12-09 12:06:52 följande:
    Går du mycket efter temp? Jag är på ÄL + 16...
    Jag tog min temp faktiskt i morse. Jag tempade mig i några månader men tröttnade sen. I alla fall så tog jag idag tempen som låg på 36,7. Bläddrade i kalendern för att kolla vad jag brukade ligga på just vid mensens första dagar och jag har aldrig legat högre än 36.1.

Dock tycker jag inte att det är så särskilt tillförlitligt. Tempen kan påverkas väldigt mycket av vilken tid man tog den, om man druckit nåt speciellt, hur man sovit och så vidare.

När ska du testa?
    Ja jag går mycket efter temp numera :)
    Tycker det är väldigt intressant just att tempa trotsjag inte hållt på läng mer än 2 cyklar.

Brukar ligga på 36,05 - 36,10 i normal kroppstemp och ser man grafen ligger jag rätt högt ännu trots 1 dag innan BIM

Tog nytt test nu för skojs skull

Morgonurin gav nada

Men tog ÄL test som gav utslag på 30 sekunder så hävde i ett nytt grav test och åter en jäkla synlig skugga kom upp men kan ännu ej skilja färgen men strecket finns där och finns kvar ännu

Frågan är varför inte mitt morgonurin gav utslag men eftermiddagsurin gjorde på gravtest. Fattar inte ett smak

• Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-09 12:28:15 följande:
    Man ser ju definitivt något! Men vilken färg det har är svårare att se :( Håller tummarna för dig! Vilket försök är ni på?
    Ja det är frusterande att inte kunna se färg.

Vi är på 2:a försöket bara.

Fick ju skuggor igår som va tydliga men som dock försvann illa kvickt när det torkat.

Morgonurinet gav ingenting

Tog istället som skrivet ÄL test för snart en timme sen som gav utslag på 30 sekunder och ävde i ett grav test som gav utslag med streck/skugga på 5-7 minuter och sitter svagt kvar ännu.

Får hålla mig till mods och se..
    Dock är djävulen på axlen idag och jäklas med mitt psyke och skriker att mensen kommer med ett hånflin. Usch
  • Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-09 12:58:38 följande:

Ja, usch, hoppas den inte kommer och att du får ett plus istället!

Kan man ha utslag på äl-test både för stundande mens och graviditet?

ÄL test kan ge utslag på graviditet men vid mens har jag ingen aning. Ska kolla upp det haha.
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-09 13:43:35 följande:
    Sorry jag är lite ute och cyklar.
    Men den här länken är kanske bra. Där står det lite.
    Bland annat att man kanske ska vänta till minst en vecka efter utesluten mens med att testa. Låter ju för sjutton som en hel evighet i mina öron!

http://www.niomanader.se/nar-ska-man-egentligen-testa/
    En hel vecka haha jag hade ju gnagat sönder mina naglar då :P
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-09 13:55:39 följande:
    Exakt! Haha!! Fast ännu värre att testa och få negativt hur länge som helst.
    Men brukar det inte vara så att om man väntar på sin mens, tar ett test och det visar negativt så brukar väl mensen dyka upp?
    Har för mig att jag läst de nånstans. Nånting om att spänningarna släpper..?

Vet inte hur jag ska göra. Ska jag ta ett test eller inte? På mitt test så står det att på förväntad mensdag är det 99% säkert. Men enligt artikeln så stämmer ju inte det alls. 97% säkert visar det först nån vecka eller två efter förväntad mens.

FÖRVIRRAD!!!
    För min del är det värsta att få synliga skuggor där man inte kan urskilja färgen haha.

Bim- 1 idag
    ÄL+ 14

Har nada tecken på mens, tempen fortfarande hög och har alla skumma symptom att jag nästan tror jag är döende snart och dessa symptom fanns inte förra månaden när mens va på antågande.

Sen finns det ju dom som kan plussa väldigt sent vilket också måste vara extremt frustrerande :O

Har ingen mensvärk alls dock brukar ha värk 2-3 dagar innan mens men har mer bara molvärk och stick precis i mitten nere på magen och flytningar like he**
  • Livetsgång
    Starlights skrev 2016-12-09 16:31:15 följande:

barnmorskan ringde nyss och sa att mitt hco i blodet har ökat sedan missfallet... :O Och att de eventuellt misstänker ett utomkveds.. ska åka in till jouren i morgon för att ta nytt blodprov.. Om det inte kommer ut av sig själv så måste jag opereras.. Åååh vill bara att det här ska vara över nu så att man kan få gå vidare och börja försöka igen...  Trodde liksom att det värsta hade varit.. Gråter

Men gud så tråkigt att få sånna svar :(

Men ja nu är jag inte så insatt i utomkved och missfall men om du haft missfall borde ju HCG hormonet minskat och inte ökat väll? Förlåtom jag frågar du behöver absolut inte svara om det känns svårt <3 Har aldrig varit med om utomkveds eller medvetna missfall så har ju ingen koll alls :/

All styrka att det löser sig för dig <3 
  • Livetsgång
    Starlights skrev 2016-12-09 17:03:43 följande:

Var på UL i söndags, då var livmodern tom, men den hade växt som om jag vore i vecka 8.. 

Men gud så hemskt :(

Jag håller tummarna att du slipper genomgå den svåra vägen och att allt löser sig.
    Antar dom kommer kontrollera noga nu.
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 08:57:13 följande:
    Nu tog jag ett graviditetstest. Kommer att ta ett igen om några dar. Med CB istället.

Det var RFSU testa tidigt.

Är på Bim -2
    Det där är ju så solklart plus :D

GRATTIS :D

Själv är det BIM idag men mensen håller sig ännu borta tack och lov och tuttarna dom ömmar ännu och huvudvärken den försvinner tydligen aldrig. Har lite molvärk men inte mensvärk som kommer lite då och då samt det bubblar i magen.
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 09:23:43 följande:

Tack så mycket tjejer!

Känns lite förvirrande bara att jag har mensvärk. Men ska som sagt ta ett nytt om några dar.

Och Livetsgång, jag har trott att min mens varit på gång i tre dar nu... Så håll tummarna.

Ja jag brukar ha mensvärk 2-3 dagar innan mens men har ej haft det alls.

Idag är mitt humör lite annorlunda med sen om det beror på oro nu på BIM dagen eller symptom är en annan fråga. Blev så irriterad av sambons snarkningar att jag ville lappa till honom..

Men jag har bara dov molvärk i magen typ kramande. 
    Sen ilar det vid höger bäcken bak mot ryggslutet
    Och jag svettas som en stucken gris igen och handsvetten bara rinner av mig :(
    Huvudvärken håller sig fortfarande kvar likaså de ilande brösten och gasiga magen samt det bubblar i magen..

Nu inbillar man sig ju givetvis att mensen ska komma så man får ju istället alla tecken på det haha
  • Livetsgång
    Ja man kan ha mensvärk också.. men man blir ju ändå en orolig höna.

Min molvärk va tydligen för att jag är extremt hård i magen med..Det släppte nu efter gjort nr 2 haha

Jag är vanligtvis ALDRIG hård i magen heller. Det är väldigt sällsynt för mig nämligen så ännu en ny upplevelse eller symptom eller hur man ska uttrycka det.

Att man blir hård i magen  efter kaffe med är ännu för mig ett frågetecken.

Men nu har värmevallningarna kommit tillbaka igen :/ hatar dom.

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra