Virrepannan skrev 2017-01-26 23:12:16 följande:
Träffade min kille i höstas, och var tydlig med att barn skulle här minsann bli. Har jag bestämt mig för nått så är jag som ett ånglok, det är bara framåt som gäller, så jag skrämde honom lite med en gång kan man säga.
Dock så gjorde vi en helomvändning förra helgen, så nu känns det glasklart att vi siktar på barn. Jag är planeringsgalen och kontrollfreak (jättebra kombination.. :/), så jag har ju liksom stakat ut den här vägen fullständigt redan nu. Hahahaha, jag kommer få stå ut med att Ingenting förmodligen blir som jag har tänkt! Vi får väl se hur det blir med allt.
Samtidigt är jag så galet trött på mitt tråkiga liv där det mest ingår långa arbetsdagar, stallet, träning, mat och kanske sova lite, så det hade varit fantastiskt om det kunde sås ett frö under våren!
Åh vad spännande! Hur gamla är ni? Håller verkligen tummarna :)
Jag vet känslan, direkt när jag slutade med piller så gick min kropp bananas och jag trodde jag blivit gravid på en gång. Kunde inte tänka på något annat, höll det hemligt för sambon också. Höll på att spricka!! Men sen kom mensen och då slutade jag liksom tänka på det.. Men nu är det klart tankarna är tillbaka lite och kommer väl säkert inbilla mig att jag är gravid nu igen fram till nästa mens. Däremot håller jag inte på med massa tester och ska verkligen försöka hålla mig ifrån att bli testgalen. Tror besattheten bara hämmar en.
Man märker ju när man läser här i olika forum att vi tjejer blir exakt likadana allihop. Man går sönder av nyfikenhet, förhoppningar och förtvivlan. Jag tror mycket handlar om att verkligen försööööka ha is i magen och ta det som det kommer.
Sen är det väl lätt för mig att säga som precis börjat dra igång hela processen, måste vara otroligt jobbigt för de som verkligen försökt aktivt en lång tid utan resultat <3