• Elliot1

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Hej!

Trodde jag skrev ett inlägg men nu hittar jag det inte.

Är en tjej som precis slutat med preventivmedel och nu "försöker". Skriver så pga att vi ej har ambitioner att kolla ÄL och sånt utan sker det så sker det. Dock trodde jag inte jag skulle bli så besatt av detta!! Tänker knappt på något annat. Kroppen har ballat ut totalt efter pillerstoppet så antingen är jag en av de ytterst få som blir gravida innan första mensen eller så är jag bara helt hormonstinn :P

Så beredd på att det kommer ta ett tag men hoppas verkligen bli gravid första halvåret 2017, så får väl ändå gå under kategorin "försöker" :)

Vill gärna vara med i ett liret forum för att dela tankar osv, har inte direkt någon annan att prata med då detta fortfarande bara är mellan mig och min sambo.

Lycka till allihop!

• Elliot1
    jhk88 skrev 2017-01-11 18:02:50 följande:

Kul att du hittat hit, välkommen!

Hoppas det tar sig snart för er! <3

Tack! Detsamma :) Ska bli kul att följa!
  • Elliot1
    Cissi86A skrev 2017-01-11 18:20:44 följande:

Hoppar in!

Vi är ett par på 30 år, tredje försöket nu.

Vet däremot inte än om vi kan bli gravida pga att jag haft en tumör i livmodern. Blev friskförklarad i maj förra året, så någon hjälp om fertilitet och status kan vi inte få ännu.

Nåväl, är ju frisk nu

Men, bim på söndag 15/1.. hoppas den inte kommer. Är yrslig och mår konstant illa och ont i magen.. också ganska bubblig. Någon mer som känner igen något bubblande i nedre magregionen?

Håller verkligen tummarna! Det kommer gå bra! :)

Förövrigt så har min mage bubblat sen i fredags typ. Hela magen tillochfrån. Var väldigt hård i magen i början av veckan och hade rätt ont i nedre delen. Börjar dock bli bättre men sjukt ont i brösten fortfarande. Men ingen aning om varför, jag skulle bli sååå chockad om det var nåt där inne med tanke på att jag inte ens fått första mensen sen jag slutade med preventivmedel..
  • Elliot1

Följer er alla här inne med spänning :)

Måste kolla om någon har några erfarenheter. Går in på tredje dagen med rejäla smärtor i ryggslutet och idag har jag även ont i nedre delen av magen, väldigt långt ner. Både höger och vänster sida gör ont. Känns ungefär som att man skulle vara riktigt kissnödig.

Har aldrig haft denna typ av smärtor innan.. Haft både P-stav och minipiller så det var längesen jag hade "vanlig" mens som sagt men de här smärtorna känner jag fasiken inte igen alltså :/ Börjar bli olidligt, åtminstone psykiskt.

Slutade med pillrena den 25/12 och ingen mens i sikte.

Ha en fin fredag!! :)

• Elliot1

Som ett brev på posten kom mensen nu. Något inom mig ville såklart inte att den skulle komma men känns ändå SÅ skönt att veta att kroppen ändå är igång igen.

Nu behöver jag heller ingen gå och räkna dagarna till ett eventuellt gravtest denna månaden ;)

Ha en bra helg!!

• Elliot1
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 12:12:29 följande:

Hej!

Vad skönt för dig att mensen kom så snabbt, min mens kom lite över 30 dagar efter pillerslut.. lååång väntan.. men det är lite bättre efter första mensen för då kan du ha lite mer koll ;) då blir det ÄL runt den 27e för dig?!

Ja det trodde jag inte! Eller jag vet inte vad jag trodde, jag slutade med pillrena först och sen började jag kolla upp fakta haha. Jag fick typ en chock imorse, "oj är det såhär det ser ut?" :'D Inte haft en riktig mens på säkert tio år. Det är rätt knäppt ändå.

Ja, det blir väl någonstans där runt 27:e. Jag ska verkligen göra allt jag kan för att inte tänka på det. Pratade med killen också.. Han visste inte att jag slutat med pillrena men han blev jätteglad! Dock är vi överens om att vi kommer inte börja hålla koll på äl och sånt förrän det gått några månader. Gäller bara att jag ska kunna hålla mig haha!
  • Elliot1
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 14:06:51 följande:

Haha, jag förstår känslan, så har jag också känt varje gång, fast jag har kanske haft p-piller i 2 år och sedan slutat några månader för att sedan börja med pillerna igen... jag kan bli lite konstig på hormonerna efter ett par år. Men nu känns det så skönt att vet att jag slipper dem för en tid framåt :D

Hmm, ja kommer du verkligen kunna hålla dig? :D

Det är en rätt häftig känsla tycker jag, att få känna allt det som pillrena liksom tagit bort. Återkommer om ett par månader när jag hatar allt som har med mens att göra.. ;)

Bra fråga, känns ju som det aldrig kommer gå ur tankarna helt liksom. Men min kille är väldigt tålmodig och kommer säkerligen inte prata något mer om detta förrän det verkligen blivit något så dwt känns skönt att han iaf inte kommer tjata På mig :)

Hur var det med dig, hade du plussat nu?
  • Elliot1
    vetlanda skrev 2017-01-14 11:13:28 följande:

Det var lite svagare igår än vad de var idag.

Grattis! :)
  • Elliot1
    Anonym (88a) skrev 2017-01-15 11:14:19 följande:

Ja visst är det! Hade du också minipiller då?

Min säger inte heller så mycket, det var en gång han sa att jag skulle ligga upp med rumpan och skippan för att maximera chanserna att bli gravid hehe... Sen säger han inget.. Men han är helt med på noterna att vid ÄL blir det sex varje dag istället för varannan, var tredje som det annars blir... :D

Jag har inte plussat jag är på ÄL+5 eller 6. Så några dagar till innan jackan testa..

Japp, Cerazette. Så jag är väl extra glad för att mensen kom igång så tidigt men samtidigt så blir man ju mest galen av att läsa om alla biverkningar. Vissa skriver att Cerazette är/var fruktansvärda och vissa säger tvärtom. Det är ju verkligen sååå individuellt. Vad hade du för preventivmedel?

Haha ja, men det är skönt att bara vara en besatt hemma.. Även om jag märker på honom att han är väldigt glad och spänd så håller han det mer till en skämtsam nivå och jag tror vi båda kommer vilja försöka några mån innan vi verkligen gör det seriöst med stickor och sånt. Han är nog mest glad att han får ligga haha!!! Min sexlust har verkligen kommit tillbaka sek jag slutade med Cerazette.
  • Elliot1
    Anonym (88a) skrev 2017-01-15 19:06:20 följande:

Ja jag åt också cerazette.. blev konstig på dem efter ca 2 år så då har jag varot tvungen att ta ett uppehåll på några månader för att sedan börja igen. Precis, sexlusten minskade för mig med.. men då hade jag gått på pillerna i ca 3-4 år.. men du kan ju alltid ha lite koll på hur lång menscykel du har iaf kan vara bra att veta ;)

På vilket sätt blev du konstig? Jag har haft Cerazette i typ tio år så jag hade förträngt lite vad de gjorde med mig. Hade P-stan först men den innehåller väl samma hormon som Cerazette. Har blodproppar inom

Familjen så därför får jag inte ha nåt annat preventivmedel så har inget direkt att jämföra med.. Just nu känns det dock väldigt skönt att slippa dem :)

Jo jag kommer nog ha mer koll än vad jag egentligen vill ha.. Helt omöjligt att inte tänka på det liksom ;)
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra