Varför vill alla bli sjukskrivna?
... Ni som blivit sjukskrivna för psysikohälsa, kvinnor som män, hur byggdes det upp och vad tror ni själva orsakade det?
För mig så var det hemskt, jag sökte själv hjälp för att jag blev osäker på min verklighetsuppfattning och blev alla gånger inlagd på låsta avdelningar på psyket.
Det är inget särskilt roligt, men i mina fall behövdes det nog.
Att sedan bli utskriven från sjukhuset och vara sjukskriven var mer eller mindre ett helvete. Att leva som sjukskriven och varje stund känna hur man inte klarar av att leva ett normalt liv är en plåga. När man successivt blir bättre och tristessen kommer och tiden det tar att få komma tillbaka till arbete och ett mer normalt liv drar ut på tiden så mådet jag väldigt dåligt. Att känna att man inte behövs utan bara är en belastning för samhället och de runt omkring en hjälper inte.
Vad som byggde upp det, i mitt fall har jag återkommande depressioner med psykotiska inslag. Jag brukar känna när det är på väg och göra vad jag kan för att motverka det. Ibland går det, ibland inte.
Skulle nog vilja tillägga till den eller de som kallar TS för oerfaren. Erfarenhet har inget med ålder att göra utan vad man varit med om i livet, att kalla en ungdom för oerfaren är inte rätt då man inte har inblick i dess liv. Dock är de unga vilket medför både fördelar och nackdelar.