• riboflavin

Varför vill alla bli sjukskrivna?

Jag är som du TS, jag har flera gånger ryckt upp mitt liv, flyttat, bytt jobb, skolat om mig, dragit utomlands o.s.v. för att något varit fel, känts dåligt eller till och med varit på väg med full fart in i den berömda väggen. Jag löser helst saker på egen hand, är livrädda för att hamna i ekorrhjulet det innebär att bli sjuk inom dagens system. Jag har kunnat göra så för att jag inte har några ansvar, ingen som håller mig på en plats, ingen som är beroende av mig och att jag har en stabil inkomst. Hade jag haft barn så hade jag aldrig kunnat fly på det visst, aldrig haft råd att dra och samtidigt ge ett trygg hem.

Alla kan inte göra som du och jag gjort, när alternativet är en lägre, men trygg inkomst under tiden man läker.

Jag hade nog haft nytta av att acceptera läget och få behandling för min ångest och mina depressioner, och vilat ut mina perioder av "utbrändhet" snarare än att springa för det har satt sina spår såväl fysiskt som psykiskt. Jag valde en annan väg, men den som tar hjälp från annat håll är inte sämre för det.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Varför vill alla bli sjukskrivna?