• LFF

Anhörigadoption -Vad krävs?

Anonym (Mamma) skrev 2016-12-01 12:15:49 följande:
    Han gör ju ingenting för att visa att han verkligen menar allvar heller! Att hålla sig undan hur långa perioder som helst och inte vilja gå till Familjerätten för att diskutera hur ett umgänge på lämpligaste sätt ska läggas upp är inte att vilja anser jag!

Jag ringde honom igår men fick inget svar så smsade honom och frågade om vi ska boka en tid på Familjerätten? Tror ni att jag har fått något svar ifrån honom än? 24 h har gått och han har inte brytt sig om att svara. Han svarar ALDRIG när jag ringer! Ska ju ta det som att han inte är intresserad, jag ska väl knappast behöva jaga honom!?

Hur går jag nu vidare, väntar ytterligare några månader för att "ge honom chansen" att höra av sig eller kontakta Fr direkt och förklara situationen och att då min man vill ansöka om adoption? Magkänslan säger åt mig att vänta trots att jag är jäkligt trött på det!

Jag kanske ska boka innan en tid på Fr och se om han överhuvudtaget dyker upp och om han inte gör det så kan jag prata direkt med dom där?
    Tycker du ska kontakta FR, förklara situationen och fråga om hur du/ni ska gå vidare med det hela, allt från att boka in ett eventuellt möte till att fråga om en eventuell adoption. 
Svar på tråden Anhörigadoption -Vad krävs?