Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Tas bort som dotter från sina föräldrar pga arv

Fan vilken sjuk händelse! Låter nästan som en film.

Har tyvärr inga råd. Han den där Kjell2 som hänger mycket här kanske vet lite, pm:a honom kanske?

• Anonym (J)
    miau56 skrev 2016-12-01 10:33:29 följande:

Hon har redan betalat 50 000 till en advokat i Oslo. Jag har pratat med vittnet som var med i Köpenhamn, då hon träffade denna advokat där. Jag har träffat hennes son, hennes dotter. Båda vuxna ordentliga människor. Jag har sett alla papper. Nej. Så nån bluff är hon inte.

Då skrev jag fel. Han var inte adopterad. Han krävde det en gång, när damen och hennes pappa var närvarande. Damen sa då till honom att det aldrig skulle bli så. Han hade blivit vansinnig. Först. Men efter en stund blev han istället vänlig och trevlig mot henne. Undrar om han inte hämnas efter den händelsen. 

Ingen verkar vilja ta tag i det här. Gör inte hennes Osloadvokat något vettig till på fredag, drar hon in media i detta.

Tackar för alla svar. :)

Låter lite konstigt att damen sa att "det aldrig skulle bli så", det var väl inte hennes sak att bestämma..? Hoppas det löser sig för henne, det är otroligt skrämmande att en sådan situation ens kan hända.
  • Anonym (J)
    miau56 skrev 2016-12-01 16:29:01 följande:

Hennes far ville inte adoptera honom. Vid den tidpunkten var hennes mamma död. :)

Ja jag tänkte bara att det borde väl pappan sagt isf? :) men det var bara en tanke, onödigt att skriva det egentligen. Jag var ju inte där i den situationen så :p
  • Anonym (J)
    miau56 skrev 2016-12-04 10:01:55 följande:

I torsdags fick hon brev från sin Osloadvokat. Han har skrivit till kyrkovärden, han som hade hand om hennes pappas begravning, som hon aldrig fick vara med på, och sagt att om han inte ordnar med att byta gravsten,inom två veckor, tar advokaten kontakt med Kyrkodepartementet och anmäler kyrkovärden.

Varför ska gravstenen bytas?
  • Anonym (J)
    miau56 skrev 2016-12-05 10:55:16 följande:

Eftersom den här fostersonen bara tog över begravningen, utan hennes godkännande, vill hon sätta ny sten som hon själv vill ha den. Som sagt. Här kommer det nog att rulla huvuden snart. 

Det finns inget påskrivet papper där hon medger att han skulle ta hand om den.

Läste själv brevet igår, som hon fick av sin Osloadvokat i torsdags. Hehe. 

Det var inget trevligt direkt han skrev till kyrkovärden. 

Jag hoppas det går till Kyrkodepartementet, så kanske det kan bli en bra start i den här härvan.

Dom bör vara riktigt nervösa, alla inblandade i det där lilla norska samhället.

Ja usch vi får iaf hoppas att huvuden rullar. Sådär får det inte gå till.

Det ska bli intressant att läsa om det när det uppdagas i tidningarna.
Svar på tråden Tas bort som dotter från sina föräldrar pga arv