Inlägg från: BergOchDalbanan1985 |Visa alla inlägg
  • BergOchDalbanan1985
    I väntan skrev 2016-12-12 19:03:02 följande:

Tack! Det gick bra idag! Gjorde ont men var hanterbart:) hade 21 blåsor nu och fick ut 18 ägg! ???? dock finns det risk att jag blir överstimulerad. Fick tid för återföring på onsdag men de ska kolla då hur det ser ut med överstimulering, så kanske inte blir ET, vi går se. Imorgon hoppas jag att de inte ringer från kliniken. Om de inte ringer betyder det att minst ett ägg blivit befruktat:)

Bergochdalbanan: hur många äggblåsor hade du när du blev överstimulerad? Hade du några symptom eller varför valde de att frysa?

Hur gick det för dig Mabs? <3

Åh så bra att det gick bra :) det är ju supermånga ägg. Självklart kommer de ha fina befruktade redan imorgon :) statistiskt så borde 1/4 bli fina blastocyster nu.

Hur kommer det sig att de vill sätta in på dag 2 när du fått så många ägg? Tänker att det kommer bli så fint utfall att oddsen är väldigt höga för att få fina femdagars :)

De fick ut 26 ägg på mig (hade 30 äggblåsor) varav 22 var befruktade på dag 2. Fick 7 blastocyster till slut.

Anledningen till att de valde totalfrys var för att risken att bli överstimulerad blir ännu större om man blir gravid och kan bli väldigt sjuk. Men sjukt jobbigt att inte få göra insättning :(
  • BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-13 13:59:24 följande:

Hej tjejer och tack BergOchDalBanan1985! Nu äntligen har jag ork att skriva till er. Mådde rätt så dåligt igår av smärta efter äggplocket, och sov nästan hela dagen. Äggplocket gick bra, det gjorde ju så ont men som ni också har skrivit så var det hanterbart (med en massa smärtlindrande haha). Jag minns ej hur många blåsor de sa att jag hade men de fick ut 11 ägg i alla fall :) Det är jag glad för. Ännu gladare är jag över samtalet i morse om att det blev 7 befruktade ägg. Så nu ska jag till kliniken på lördag. BergOchDalBanan1985, du hade helt rätt, de har öppet på lördag för insättning :D En tråkig sak är att mina blodvärden inte såg så bra ut. Så nu får jag ta blodförtunnande läkemedel i form av sprutor samt en tablett som ska hämma utsöndringen av ett visst hormon, och som tyvärr gör att man blir illamående, trött samt en känsla av yrsel. Så idag är jag hemma från jobbet för att få vila. 

En fråga till er bara, hur vet man om man är överstimulerad? Jag ska i för sig till min läkare på fredag för att göra VUL samt ta blodprov för att se om jag är överstimulerad, men vad är typiska symtom? 

I väntan: Hur mår du idag? Jag känner mig typ förstoppad och har ont i båda sidorna av magen. Ibland gör det så ont att jag behöver byta ställning i soffan eller om jag hukar mig ner för att ta upp något. 

Stackars dig med blodvärdet. Men kommer gå bra ska du se :)

Jag tror man bli uppsvullen, får feber och allmänt ont i magen om man blir överstimulerad. Är dock inte helt säker.
  • BergOchDalbanan1985
    I väntan skrev 2016-12-13 18:00:54 följande:

Jag vet faktiskt inte, verkar vara olika på olika kliniker. Läste någonstans att vissa kliniker tycket det är bättre att sätta in embryot så tidigt som möjligt för att det trivs bäst i livmodern. 

De har inte ringt idag så det betyder att vi får åka dit imorgon! ÅH, hopps så att jag får med mig ett fint litet embryo hem i magen. Vore så ledsamt att åka dit och höra att jag inte för göra ET pga överstimulering. 

Hur går det för dig? Några graviditetssymptom än? :) Kram

Vad spännande :) imorgon blir er stora dag :) håller tummarna

Det är ganska oförändrat här. Molvärken är konstant, men ibland känns den mer och blir då direkt orolig för missfall. Så jobbigt ändå att vänta på det :/
  • BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-14 12:26:22 följande:

Tack snälla! 

Läste att du hade molvärk, och precis som 'i väntan' sa så är det vanligt. Försök att tänka på annat, ja det låter så klyschigt men det är typ det enda man kan göra i såna här tillfällen. Försöka att slappna av och njuta av stunden. Jag håller tummarna för dig! Det här ska gå såå bra! Det ÄR vår tur nu :) 

Tack snälla :) det är verkligen vår tur nu :)

Hur mår du nu?
  • BergOchDalbanan1985
    I väntan skrev 2016-12-14 17:07:52 följande:

Hej Mabs, vad gullig du är som tänkte på mig och berättade om mig på äggplocket, det värmde mitt hjärta, hihi <3

Tyvärr dock när vi kom till Linköping idag så kollade de med ultraljud och såg att jag var överstimulerad så det blev inget ET idag. Vi blev jätteledsna och besvikna:(

Hoppas det går bättre för er!! Håller tummarna!

För vår del blir det FET troligtvis i februari. Känns som en evighet att vänta så länge, när man var så inställd på att det skulle bli nu. Det positiva var i alla fall att 12 ägg hade blivit befruktade. Nu ska de odlas vidare till dag 5 och sedan fryses de fina ner. Hoppas att vår lilla bebis finns bland dessa...

Hej I väntan, känner verkligen med dig och förstår besvikelsen <3 det blev 2månader väntan för oss också pga överstimulering. Känns så orättvist när det ENDA man gjort under lång tid är att just vänta. Men tiden kommer gå fort, lovar. Dessutom så finns ju risken att bli så väldigt sjuk om du skulle blivit gravid nu när du är överstimulerad så är ju värt väntan.

För mig nu när insättningen väl har varit så har jag nästan glömt bort all väntan, himla skumt det där. Nu är det ny väntan istället.

Hur mår du av överstimuleringen?

Imorgon är min officiella testdag, så håller tummarna nu att det ser bra ut. Hade också en lång flygresa igår som är jag osäker på om det kan påverka embryot? Nu ligger jag i en solstol i Karibien och håller tummarna.
  • BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2016-12-14 21:17:06 följande:

Hej!

Ja imorgon bitti är det äggplock,,, är så nervös för det!!!!!!!

Läste att du blev överstimulerad, vad tråkigt när det inte blir som man vill o tänkt sig. Men se fram emot februari istället, det är ju inte så jätte långt dit. Och om jag förstår rätt så blir väl inte processen lika lång då om du fått några ägg befruktade och "bara" ska sätta in dom?..en Kram till dig iaf.

Välkommen KajsaStina123 :)

Håller tummarna för ditt äggplock idag :) kommer gå super!
  • BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2016-12-16 23:14:23 följande:

Hej allihopa!

Hur går det för er? Hoppas det går så bra det bara går för er allihopa.

Idag ringde kliniken och berättade att 4 ägg av de 6 de fick ut var mogna, 3 av dom är befruktade....det var ju inte så många men jag hoppas det räcker...

Så imorgon kl 12 ska dom återinföra ett ägg, och resten ner i frysen. Nu hoppas jag att detta går vägen!!

Kram på er allihopa.

Hej :)

Åh vad spännande! Känner på mig att det kommer gå super. Minst 2 av de tre kommer vara tiptop säger ju statistiken ??

Här är allt oförändrat, inte ett enda symptom än förutom humörsvängningar och aningens ömma bröst. Vill ha symptom nuuu :)

Lycka till imorgon, ska tänka på er vid 12 :)

Kram
  • BergOchDalbanan1985
    mabs skrev 2016-12-17 15:35:18 följande:
    Hej tjejer! 
    Tyvärr har jag varit illamående (pga av medicinen) de här dagarna så har inte orkat skriva något. Idag mår jag dock mkt bättre. Och idag gjorde de nämligen en insättning.  Känns sååå pirrigt. Hur ska man orka vänta i hela 14 dagar innan man gör testet?? Hur gjorde du BergOchDalbanan1985? Och förresten, njuuut av din semester. Av solen och av den lilla krabaten i magen :)
    Jag tänker på dig 'I väntan'. Hoppas du mår bra.
    KajsaStina123: Så bra att äggplocket gick bra för dig och kul att vi hade insättning samma dag :) Jag hoppas att det har gått bra för dig. Idag berättade läkaren att tre ägg ska frysas ner, ett väntar de med ytterligare en dag för odling, och ett stoppade de in i mig. Så totalt 5 blev det tillslut (eller kanske 4, vi får se vd odlingen säger) :)
    Så kul att följa er resa! Kram på er
    Hej och grattis till ruving :) såå spännande. Hur är blodvärdena nu? Ska du ta lutinus efter insättning?

Förhoppningsvis blir det inga mer turer för dig till Falun nu då :) bor du i Sthlm?

Jag testade redan dag 5.. Embryot var då 10 dagar och jag såg ett väldigt svagt streck redan då till min förvåning. Strecket blev sen starkare och starkare. Ska ta ett digitalt nu i helgen och se om det slagit om till 3+, hade 2-3v förra helgen.

(Däremot så är det nog inte bra att testa så tidigt egentligen, låg chans att det visar positivt ju och då blir man bara besviken i onödan. Jag fick ett infall då jag såg att en annan tjej som gjort insättning samma dag som mig fått ett streck 5 dagar efter).

Blir galen på att jag inte har några symptom än. Vet att jag inte borde önska mig illamående, men lite skulle ju inte skada ;)

Åå håller tummarna nu för att vi alla här i tråden får plus (när insättning väl är gjord) och att vi får behålla de små och inte råka ut för missfall :)
  • BergOchDalbanan1985
    KajsaStina123 skrev 2016-12-17 17:30:41 följande:

Måste fråga, är det ngn som har erfarenhet av biverkningar av Lutinus? Tror det hette så, vaginaltabletterna som jag ska ta nu i 2 veckor. Gör dom så att man får symptom som att man är gravid? Tänker på ömmande bröst och molande värk i livmoderområdet..

Grattis till lilla embryot du fick med dig hem :)

Jag tar fortfarande Lutinus (tyvärr haha) och ska fortsätta till man ser ett ev hjärtslag vid vul.

Har haft både molvärk och ömma bröst vilket jag i början absolut tror var pga Lutinus.
Svar på tråden IVF december 2016