• Anonym (m)

Olika julkort

Sissy11 skrev 2016-11-28 14:31:31 följande:

Min fru tycker att mina barn från tidigar förhållande inte ingår i hennes familj. Nu vill hon att vi ska göra julkort med mig, henne och vårt gemensamma barn, men utan mina andra barn. Jag tycker att vi allihop är en familj och känner mig bedrövad av hennes inställning.

Det är nästan så att jag funderar på att göra ett eget kort med bara mig och de äldre pojkarna. Men det blir ju också fel, för lillen är ju också mitt barn.

Jag fattar inte varför min fru har sånt behov att göra skillnad på mina tidigare barn och vårt gemensamma, de är alla tre mina och jag älskar dem lika mycket. Tyvärr känns det som att hennes beteende mot mina barn börjar påverka mina känslor för henne.

Skickar folk ens julkort nuförtiden? Skit i det över huvud taget, är min lösning på dilemmat
  • Anonym (m)
    ungbrunett skrev 2016-12-04 12:31:54 följande:
    Halvsyskon. Typ. Inte riktigt syskon.
    Fast du, ung brunett är ju inte rätt person att uttala dig eftersom du i en annan tråd talade om att du inte har några egna barn än MEN hatar din killes ex (som han har barn med). Eftersom du så uppenbart verkligen bara hatar allt din kille gjort innan han träffade dig så förstår jag att du tycker att man inte ska ta kort på alla barn, som TS tycker. Men som sagt, du kanske inte ska uttala dig förrän du själv har barn, who knows, du kanske ändrar dig när ditt eget barn fullkomligt avgudar sitt äldre halvsyskon och vill vara med denne hela tiden. 
Svar på tråden Olika julkort