• ungbrunett

Olika julkort

Sissy11 skrev 2016-11-28 14:31:31 följande:

Jag fattar inte varför min fru har sånt behov att göra skillnad på mina tidigare barn och vårt gemensamma, de är alla tre mina och jag älskar dem lika mycket.

För att de är dina barn kanske? Vad har det med hennes känslor att göra? Ledsamt för henne att hon inte kan få ha hennes familj för sig själv. Hade jag varit hon hade jag skickat bild på bara hennes barn. Iallafall framför att tvingas skicka på dina barn också.
  • ungbrunett
    Egoist skrev 2016-11-29 13:58:06 följande:

Tycker att de som har barn från tidigare kan bli ganska egoistiska. Låt henne att ha en sån bild. Det handlar inte om dina barn. De bryr sig inte om detta. Det handlar om dig och att du är omogen. Om du inte gillar mina barn då kan jag inte gilla dig. Du måste fatta att dina barn är dina och hennes barn är hennes men också dina. Det är du som måste anpassa sig och inte tvinga hennes familj att beundra bilder på alla dina fina barn.

Bästa och sannaste som någonsin skrivits här.
  • ungbrunett
    BioBonus skrev 2016-11-29 14:44:55 följande:

Eftersom det finns gemensamma barn med i bilden som jag förstår det så hade jag velat ha alla barnen på samma kort. För även om de inte är mina barn så är de ju mina barns syskon.

Halvsyskon. Typ. Inte riktigt syskon.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-12-04 12:36:55 följande:

Tragiskt att du hunnit skaffa en unge med en sån!

Självklart ska HELA familjen vara med på bild!

Förstår VERKLIGEN att dina känslor för kvinnan minskar drastiskt när hon beter sig såhär!

Snart har du nog 3 barn på halvtid och då kan hon sitta där och tänka över vad hon gjort som skapade det livet för hennes unge!

Ogillar hon dem så mycket så är hon säkert mer nöjd över att ha sitt barn på minst halvtid än att dras med hans barn på heltid.
  • ungbrunett
    Ess skrev 2016-12-04 13:13:51 följande:

Det är ju inte säkert att man ogillar dem bara för att man inte ser dem som en del av sin familj. Men är det så att man ogillar dem så är det ju ingen förlust att slippa dem.

Om man ej ogillar någon så har man väl ingen anledning att utesluta denne.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-12-04 13:19:33 följande:

Med tanke på din inställning till ditt styvbarn så blir det troligen så för dig med om du skulle få en unge!

Detta har ingenting med mig att göra.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-12-04 13:24:15 följande:

Nej men det kan vara bra för dig att tänka på så du aldrig skaffar barn med en pappa!

Tack för rådet jag inte bad om. Nu har jag bestämt att jag aldrig ska skaffa barn med min man eftersom du känner till vårt liv bättre än vi själva gör.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-12-04 13:24:15 följande:

Nej men det kan vara bra för dig att tänka på så du aldrig skaffar barn med en pappa!

Skulle för övrigt aldrig utsätta mitt eventuella barn för att vara ett skilsmässobarn.
  • ungbrunett
    Anonym (m) skrev 2016-12-04 14:26:25 följande:

Fast du, ung brunett är ju inte rätt person att uttala dig eftersom du i en annan tråd talade om att du inte har några egna barn än MEN hatar din killes ex (som han har barn med). Eftersom du så uppenbart verkligen bara hatar allt din kille gjort innan han träffade dig så förstår jag att du tycker att man inte ska ta kort på alla barn, som TS tycker. Men som sagt, du kanske inte ska uttala dig förrän du själv har barn, who knows, du kanske ändrar dig när ditt eget barn fullkomligt avgudar sitt äldre halvsyskon och vill vara med denne hela tiden. 

Hatar inte allt han gjort men ogillar hans ex som person och hur hon påverkar vårt liv.

Varför har jag inte rätt att uttala mig? Syskon och syskon och halvsyskon är halvsyskon.
  • ungbrunett
    Anonym (bibo) skrev 2016-12-06 16:07:01 följande:

Jag förstår inte heller din sambo.

Jag skulle inte skicka kort utan mina bonusbarn så länge dom bor hemma och VILL vara med.

Jag har bilder hemma med bara den "lilla" familjen. De tog vi i samband med att vi tog bild på vår nyfödda till tidningen. Då var dom inte med. (Två sådana fotograferingar då vi har två gemensamma barn)

Men sen vid 1-årsfotograferingarna så var hela familjen med och det är dom jag har framme. Plus diverse syskon kort i olika konstalationer. Vi tog på bara dom små och bara dom stora (då kunde deras mamma och mormor/morfar beställa bilder på bara dom.) Plus på alla fyra.

Lite ot men jag tycker att hon gör fel...(Men förstår om hon vill ha bilder på bara er tre också att ha någonstans)

Hur kan någon göra "fel" i en sånhär fråga? Det är häl högst individuellt vad man tycker och på så vis finns inget rätt och fel.
Svar på tråden Olika julkort