• sextiotalist

Olika julkort

Jag ser inget konstigt i detta. Nu har vi bara haft ett fotojulkort en enda gång, det fotades och redigerades av sambons ena barn och det var på mig, sambon och vårt gemensamma.
    Vi frågade om vi skulle ta ett gemensamt, men de ville inte vara med på sådana kort.

• sextiotalist
    Påven Johanna II skrev 2016-11-29 14:03:28 följande:
    Men om de hade velat vara med så hade de fått vara med? Eller?

I vår familj så är det maken som gillar att skicka julkort, jag har aldrig brytt mig om sådant. Så han sköter det, och inte någon gång verkar det ha fallit honom in att hans släktingar och vänner inte skulle uppskatta att se mina barn på samma julkort som hans egna. Han verkar utgå från att alla vi som bor ihop hör till samma kort och det får mottagarna tugga i sig.

Hade jag varit typen som skickat julkort hade naturligtvis mina bonusbarn varit viktiga delar av motivet på samma sätt som de är viktiga delar av familjen i övrigt.
    Då hade det blivit två omgångar, en till min familj och mina vänner och en annan till hans familj och hans vänner. Sambons barn har ingen relation till min familj (de har träffat dom och de gillar varandra, men det är så sällan, det beror bla på att alla har hund eller katt eller både och, och de är allergiska, så de gångerna de har träffat min familj har varit när de varit hos oss)
  • sextiotalist
    Påven Johanna II skrev 2016-11-29 14:25:13 följande:
    Tja, själv behöver jag inte nödvändigvis ha en relation till att som figurerar på fotografier. Mina ungar skickar mig ganska ofta bilder på sig själv och människor som jag aldrig har träffat till exempel. Och så är det med julkort också, jag kan ha träffat en kollega till min man men aldrig träffat kollegans familj, jag klarar trots det helt utan problem att titta på både partner och barn om eller när de sänt oss ett julkort.

För mig låter det väldigt analt att behöva en sådan rigid uppdelning.
    Nu var de rätt gamla när jag kom in i bilden och vi är inte sådan där fotoskickande familj. Det var nog det enda året vi gjorde egna julkort, så det var lite speciellt.
Svar på tråden Olika julkort