• Anonym (Bäver)

Du blir inresserad av en transperson men vet inte om att personen är trans, när du får veta det... skulle du

Diskutera gärna men undvik påhopp och andra elakheter.

Personligen skulle jag inte satsa på mer än ev vänskap. För mig skulle personen aldrig kunna bli en man, oavsett ingrepp.Inte ren känslomässigt, jag vet ju att personen haft ett kvinnokön från början... skulle inte kunna släppa det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du blir inresserad av en transperson men vet inte om att personen är trans, när du får veta det... skulle du
  • Anonym (majsan)

Svårt att rösta då jag inte vet riktigt hur jag skulle reagera. Jag vill tro att det inte direkt hade ändrat något och att jag hade "kört på" som vanligt. Och jag ser egentligen ingen anledning att tro att jag hade känt behovet av att avbryta dejtandet, men man vet ju inte säkert innan man har varit med om det.

• Anonym (Mr Prefect)

Då jag (man) är bi, men blir kär i 'kvinnliga' personer skulle jag gått vidare som vanligt så länge hen var kvinnlig.
    Det jobbiga hade nog varit att följa med på själva sista könsbytet om så inte redan skett.

• Anonym (Bikille)

Är bisexuell. Jag träffade en "tjej" för många år sedan. Insåg att det inte var en tjej efter ett tag. Fick panik o ställde mig upp o drog. Idag hade jag nog föreslagit något helt annat, men jag blev överrumplad.

• linkann

Det skulle inte funka för mig  att ha ett förhållande med en transman. Vän skulle jag kunna vara men att bryta dejtandet pga just detta för att övergå till vänskap... det är väl frågan om den andra vore så intresserad av.

• Anonym (Maja)

Det vet man väl först när det händer, har aldrig varit med om något liknande.

Men har ju inga principer på området. Skulle jag fortsatt finna personen attraktiv skulle jag fortsätta relationen.

Transperson är ju också ett övergripande begrepp så hur man reagerar beror nog på vad som avses. Det är ju en viss skillnad på en person som håller på att byta kön och en person som väljer att inte definiera sig i termer av kön som exempel.

Handlar det om en person som är i färd med ett könsbyte och man nyligen träffas så kommer ju andra aspekter in. Det lär ju vara en stor process för personen i fråga öven känslomässigt och starta en ny relation med en person som är mitt inne i en sån omvälvande process kan nog vara ganska utmanade (även bortsett från könsodentiteten som sådan). Så då spelar det ju roll om man känner att man är i ett livssammanhang där man känner att man kan hantera det.

Så kortfattat svar: ingen aning

• moaz

Har faktiskt varit i exakt den situationen, så jag har riktig erfarenhet. Blev kär i en tjej som innan sex avslöjade att hon föddes som kille och sedan utfört operation och käkat kvinnligt könshormon under hela livet.

Jag tappade hela det sexuella intresset direkt och sa tack och hej.

• Anonym (Sanna)
    moaz skrev 2016-11-27 10:50:26 följande:

Har faktiskt varit i exakt den situationen, så jag har riktig erfarenhet. Blev kär i en tjej som innan sex avslöjade att hon föddes som kille och sedan utfört operation och käkat kvinnligt könshormon under hela livet.

Jag tappade hela det sexuella intresset direkt och sa tack och hej.

Precis så skulle jag nog också reagera.
    Plus att det är svårare att göra om en kvinna till man, tvärtom kan man inte ens se det enligt vad jag förstått. Det var iaf hyggligt att avslöja det innan ni hamnade mellan lakanen.
  • Anonym (K)
    Anonym (Maja) skrev 2016-11-27 10:40:36 följande:
    Det vet man väl först när det händer, har aldrig varit med om något liknande. Men har ju inga principer på området. Skulle jag fortsatt finna personen attraktiv skulle jag fortsätta relationen. Transperson är ju också ett övergripande begrepp så hur man reagerar beror nog på vad som avses. Det är ju en viss skillnad på en person som håller på att byta kön och en person som väljer att inte definiera sig i termer av kön som exempel. Handlar det om en person som är i färd med ett könsbyte och man nyligen träffas så kommer ju andra aspekter in. Det lär ju vara en stor process för personen i fråga öven känslomässigt och starta en ny relation med en person som är mitt inne i en sån omvälvande process kan nog vara ganska utmanade (även bortsett från könsodentiteten som sådan). Så då spelar det ju roll om man känner att man är i ett livssammanhang där man känner att man kan hantera det. Så kortfattat svar: ingen aning

En transperson kan också vara någon som gått igenom ett könsbyte för länge sedan. Ville bara inflika det. Annars känner jag som du att det är svårt att veta hur det skulle bli förrän det faktiskt händer.
  • Anonym (Maja)
    Anonym (K) skrev 2016-11-27 11:39:38 följande:

En transperson kan också vara någon som gått igenom ett könsbyte för länge sedan. Ville bara inflika det. Annars känner jag som du att det är svårt att veta hur det skulle bli förrän det faktiskt händer.

Ja absolut, jag tog bara detta exempel då det nämndes i tråden. Man behöver ju inte vilja byta fysiskt kön alls för att vara transperson.
  • Queennr1

I teorin utan att ha upplevt det så inbillar jag mig att jag inte skulle kunna inleda en sexuell relation med personen.. Men å andra sidan, om jag redan var kär så är det inte otroligt att jag i praktiken ändå sedan skulle strunta i att vederbörande var trans.

Svar på tråden Du blir inresserad av en transperson men vet inte om att personen är trans, när du får veta det... skulle du