Sommar15 skrev 2016-11-26 11:10:49 följande:
Bara för att några av era barn här i tråden inte kunnat sova själva så betyder det inte att det inte funkar för andra barn. Alla är olika! Min dotter sover som en kratta i vår säng intill oss, hur mysigt vi än tycker det är. Hon sover godast i sin egen säng och har alltid gjort. Somnar själv och har gjort så sen hon var riktigt liten. Hon får välling i sängen och sen pussar vi godnatt och går ut. Hon ligger där inne och filosoferar lite och sen blir det tyst. I perioder har vi fått gå in och lägga henne ner när hon tyckt det varit alldeles för roligt att stå upp och hoppa i sängen, och ibland kommer hon inte till ro själv utan vi står intill och klappar lite på henne och sjunger en sång. Hon är trygg och social och glad men sover helst ensam. Finns inget som heter "normalt" när det gäller småbarn, gör som ni själva känner är bäst och vad trygga i er föräldraroll! Skit i hur andra gör!
Sen kan man såklart få be om tips som TS gör men att säga att hon har helt fel är ju bara konstigt.
Tack :) Det verkar inte som om man ens får fundera i de banorna utan att vara en dålig mamma. Klart jag inte kommer lämna mitt barn gråtandes i ett rum med stängd dörr! Men jag tror också att alla barn är olika. Det är inte säkert att mitt barn klarar att somna ensam och då är det ok, men prova nån gång kan kan ju ändå.