puman76 skrev 2016-11-24 06:14:25 följande:
Jag tänker naturligtvis inte lämna mitt barn gråtande. Men jag tror att jag nånstans läst om att man kan sitta på en stol bredvid spjälsängen och sedan successivt flytta den längre och längre ut ur rummet. Men jag vet inte... det kanske är bättre att låta det komma av sig själv.
Förstår bara inte varför. Njut av bebistiden. Man kan aldrig ge för mycket närhet och kärlek. Den tid och närhet du ger ditt barn som bebis får du igen och det stort. Våra barn har samsovit med oss till ca 2år. När yngsta var 2,5år hade han precis slutat amma helt och valde själv att krypa ner i sin säng bredvid oss. Våra 3 barn kommer i princip aldrig in till oss på nätterna. De är nu 3,5, 5 och 7år. När de börjat sova i egen säng har de sovit där hela nätterna vilket jag tror beror på den trygghet de känt av att få vara mycket i sjal och legat nära som bebisar.
Jag hör många andra vars barn kommer varje natt och oftast är det i familjer där de velat att barnen sovit själva tidigt och inte burit/varit nära sina barn så mycket.