Inlägg från: Anonym (Undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande)

Någon som fått MF/MA efter ultraljud?

Hej! Undrar om nån vill svara på min fråga. Om du fått MF/MA som upptäcks efter v 10, hade du dessförinnan varit på ultraljud som sett normalt ut kring v 7-10?

• Svar på tråden Någon som fått MF/MA efter ultraljud?
  • Anonym (Undrande)
    Breathe Me skrev 2016-11-25 11:53:23 följande:

Hej! Det har hänt mig. Dock ovanligt. Var på vul i v 8 min senaste graviditetet pga av oro ( hade varit gravid innan då MA upptäcktes vid ul v12) allt såg bra ut. Va på kub i v 14 allt såg bra ut. Vi rul v 20 slog inget hjärta. Tydligen hade navelsträngen snurrat så barnet inte fått syre. Som sagt. Ovanligt.

Vad sorgligt Tack för att du tog dig tid att svara mig. Så många missfall/MA i en tråd jag är i nu och jag vet inte om de sett det innan på ultraljud eller ej.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (mmm) skrev 2016-11-28 13:19:47 följande:

Jag såg vår lilla på VUL i v 7+3 med pickaden hjärta och sen på KUB hade den lilla dött bara ett par dagar innan i v 12+2...så jag är numer livrädd för vecka 12...ska ju vara säkrare då...men i vårt fall gick det ändå precis åt helvete där o då. 

Vad tråkigt Tack för ditt svar. På något sätt tror man ju allt är lite säkrare när man fått se ett pickande hjärta.
Svar på tråden Någon som fått MF/MA efter ultraljud?