Någon som fått MF/MA efter ultraljud?
Hej! Undrar om nån vill svara på min fråga. Om du fått MF/MA som upptäcks efter v 10, hade du dessförinnan varit på ultraljud som sett normalt ut kring v 7-10?
Hej! Undrar om nån vill svara på min fråga. Om du fått MF/MA som upptäcks efter v 10, hade du dessförinnan varit på ultraljud som sett normalt ut kring v 7-10?
Hej! Det har hänt mig. Dock ovanligt. Var på vul i v 8 min senaste graviditetet pga av oro ( hade varit gravid innan då MA upptäcktes vid ul v12) allt såg bra ut. Va på kub i v 14 allt såg bra ut. Vi rul v 20 slog inget hjärta. Tydligen hade navelsträngen snurrat så barnet inte fått syre. Som sagt. Ovanligt.
Hej! Det har hänt mig. Dock ovanligt. Var på vul i v 8 min senaste graviditetet pga av oro ( hade varit gravid innan då MA upptäcktes vid ul v12) allt såg bra ut. Va på kub i v 14 allt såg bra ut. Vi rul v 20 slog inget hjärta. Tydligen hade navelsträngen snurrat så barnet inte fått syre. Som sagt. Ovanligt.
Jag såg vår lilla på VUL i v 7+3 med pickaden hjärta och sen på KUB hade den lilla dött bara ett par dagar innan i v 12+2...så jag är numer livrädd för vecka 12...ska ju vara säkrare då...men i vårt fall gick det ändå precis åt helvete där o då.
Jag såg vår bebis i vecka 8, jätte fint litet hjärta.. såg bebis igen i veck 13 på KUB... som var väldigt bra. Han rörde sig, hjärtat slog och allt pekade på en kärnfrisk bebis. Tillbaka på RUL i vecka 20... då hade han dött. Han hade legat död i min mage i några veckor. Så det var ett MA. Jag födde honom som en lite perfekt bebis, liten men så söt. En del av mig dog den dagen.
Hej anonym tyvärr en till. Usch va hemskt att det hänt dig med. :( fick ni reda på varför? Man blev verkligen förändrad efter det. Jag tog sömntabletter och ångestdämpande en hel sommar efter de. Nu är jag gravid igen i v 11 men kan inte njuta. Man vet att de kan gå fel sent. Styrke kram/ Breathe me