• Wishfulthinking

Fertilitetsutredning i Växjö

Pinglann skrev 2017-05-21 20:07:56 följande:
    Hej!! Stress hos oss är att man alldeles för mkt tänker på barn och graviditet och ju mer man vill desto mer vill det inte. Man är liksom desperat!! Lycka till på tisdag på bim dagen, hoppas du får ett plus:)
    Ja, precis så är det! Jag fattar inte hur man ska kunna släppa det eller hur andra människor lyckas bli gravida. De måste väl också vilja få barn så himla gärna och tänka på det hela tiden, eller?

Tack för lyckönskandet, men det gick tyvärr inte denna gången heller :(

Hur går det för dig?
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-05-24 19:47:41 följande:
    Neee vad jobbigt:(!! Styrkekramar. Jag vet att det är jobbigt, riktigt jobbigt. Man måste tvinga sig själv o tänka på annat. Ska du träffa Besima innan hon ska på semester?? Jag tror att det har hjälpt mig att förlänga 2 dagar extra med letrozol, du kanske ska prova det med ? :)

Jag fick mitt plus, skäms nästan o säga det. Men jag vet inte hur det kommer gå. Jag fick någon blödning igår när jag kissade, färsk blod var det men det upphörde och blev några bruna flytningar. Ringde 1177 som var gulliga och lugnade ner mig. Idag ringde jag till Besima och hon i receptionen har ingen förståelse för 5 öre, är så trött på henne. Ska dit nästa vecka så vi får se om det finns något i magen:S
    Nej jag hinner inte träffa Besima innan hon ska på semester :( Eller rättare sagt jag hinner inte få ägglossning innan hon går på semester, så ska bara fortsätta med samma dos Letrozol och ingen Ovitrelle, så får vi se hur det går sen i juli.

Åh, grattis!!! :D Skäms inte för att säga det! Jag är verkligen glad för din skull! Hoppas att det går som det ska och att det faktiskt finns något som växer där inne < 3

Jag håller med om hon i receptionen. Anna som var där innan var jättegullig, men den nya verkar inte kunna så mycket. Man får ju själv säga vartenda gång exakt vilken dag man ska komma dit och vad man ska göra. Anna hade ju koll på det och man behövde ju knappt säga sitt personnummer, men den nya har inte riktigt samma servicekänsla tyvärr :/
  • Wishfulthinking
    Regnbågsdröm skrev 2017-05-25 09:29:28 följande:
    Ledsen för er skull <3 Jag om någon vet hur ont alla misslyckanden gör.
    Hur kommer det sig förresten att ni gör insemination och inte ivf? Alltså vad har ni för problematik?

Nej vi har inte fått något svar än. Ska dit nästa vecka på uppföljningsmöte. Då får vi veta.
    Det är det som är så jobbigt att Besima inte hittar något fel. Vi är oförklarligt barnlösa kan man väl säga. Förutom då att jag tydligen inte hade ägglossning kontinuerligt som Besima trodde först. Men nu med Letrozolen växer äggblåsorna sig stora och jag kan ägglossa själv utan Ovitrelle. Mannens sperma är bra, dock något minskad rörlighet men det är inget som ska påverka särskilt mycket enligt Besima.
    Jag har dock en känsla av att det börjar närma sig ivf för vår del. Besima säger att hon inte riktigt har någon plan ännu för hur vi ska gå tillväga, eftersom det inte finns några fel. Hon är lika fundersam varje gång, så jag hoppas att hon kommer med någon mirakellösning snart. 

Hoppas det går bra i nästa vecka och att allt är som det ska <3
  • Wishfulthinking
    Regnbågsdröm skrev 2017-05-25 10:48:05 följande:
    Förstår. Hoppas det löser sig för er.

Tack! <3
    Tack och detsamma till er! <3
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-05-25 17:02:33 följande:
    Tycker dom flesta inom vården är otrevliga. Hon Eva eller vad hon heter borde vara lite mer ödmjuk med tanken på att vi har lite "svårare" att bli gravida. Jag ska tala om för Besima hur hennes receptionist är. Surkärring!!!

Jag hoppas verkligen att jag har nått i magen, detta gör mig galen o inte veta. Om det har eller blir missfall så kommer jag inte vilja ha mer ovitrelle. Läste att chansennär större med misfall av ovitrelle. Jag fasade nästan för detta.

Snart är det din tur ska du se:) snart är det semester, man känner sig mer avslappnad och mkt möjligt att det händer då.

Ett stort lycka till till oss alla :)
    Oj, det visste jag inte med Ovitrelle! Hoppas ändå att allt har gått bra <3 Det förtjänar du!

Ja, jag hoppas att det går för oss snart också. Annars vet jag inte vart jag tar vägen. Fick veta häromdagen att mitt yngre styvsyskon ska få sitt andra barn nu. Jag kan verkligen inte bli glad för hens skull och jag känner mig som en hemsk människa. Bitterkärring är vad jag har blivit :(

Men nu håller vi tummarna för oss allihopa! I år är det vår tur!
  • Wishfulthinking
    Regnbågsdröm skrev 2017-05-31 19:19:45 följande:

Uppdatering. Vi kommer kunna göra insemination med min sambo efter sommaren. Alla prover såg bra ut. Känns fantastiskt skönt!
    Hoppas det går bra för er andra här <3

Åh, grattis! :D Vad skönt för er! Hoppas att allt går bra. Du får återkomma efter sommaren med en ny statusuppdatering! Jättekul verkligen! <3
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-06-01 12:47:46 följande:

Hej!! Va hos Besima nyss och jag blir inte klok. Det var 2hinnsäck men foster bara i den ena. Kan ha varit 2 st från början, det var kanske däriför jag fick blödning. Hon säger att jag är gravid och att det ser ut som en normal graviditet, men det känns som att jag inte riktigt kunnde tro på henne. Jag hörde inget hjärtljud men hon sa att det fanns tickande hjärta. Ska dit igen när hon kommer tillbaka för att se vad som har hänt.

Jag måste sluta tänka på detta, det psykar ner mig totalt.

Åh, grattis till dig också! Du är GRAVID! Sjukt ju! :D 
    Jag förstår att det måste vara svårt att tro på. Det är nog så att när man har försökt så himla länge och i princip ställt in sig på att det aldrig kommer gå, så blir man så skeptisk när det väl händer något. Jag hoppas allt går bra för dig och att det är och blir en normal graviditet och att det resulterar i ett friskt barn! <3
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-06-04 10:13:34 följande:
    Tack så mycket!! Det är sjukt, är det. Jag kan fortfarande inte tro att jag är gravid. Jag ska till Besima igen om 3 veckor igen och se läget. Vill bara sova bort alla dess veckor och att v12 är förbi:)!! Jag är sjukt orolig, men har lugnat ner mig efter en massa gogglande om 2 hinnesäckar.

Nu vet både du och jag att inget är omöjligt:). Om jag har blivit gravid efter 2år och 4 månaders försök så kommer du också bli det snart ska du se. 1försök med pergo och 4 med letrozole och jag lyckades när Besima sa att jag ska ta 2 dagar extra letrozol. Läste med någonstans att dag 3-7 ger ägglossning typ och dag 5-9 ger bättre ägg. Jag tog sista omgången 2 tabletter dag 3-9 och då gick det.

Nu håller jag tummarna för er båda att ni ska lyckas när som helst och att det går hela vägen för mig med:)!!
    Så himla skönt för dig! Och som du säger är ingenting omöjligt :)

Jag hoppas att det någon dag kommer gå för mig med, men nu pausar jag och mannen lite i försöken. Det tär alldeles för mycket på oss nu och vi är båda alldeles för stressade för att känna att det är rätt tid. Vi kommer inte skydda oss, men vi kommer heller inte försöka pricka in ÄL. 

Jag ska prata med Besima om detta när hon är tillbaka och se hur hon ställer sig till detta. Jag vill ju inte bli av med min plats hos henne, men samtidigt vill jag inte känna att det är något måste att fortsätta försöka aktivt. Vi får se hur det går, men jag önskar dig all lycka i världen! <3
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-06-04 10:13:34 följande:
    Tack så mycket!! Det är sjukt, är det. Jag kan fortfarande inte tro att jag är gravid. Jag ska till Besima igen om 3 veckor igen och se läget. Vill bara sova bort alla dess veckor och att v12 är förbi:)!! Jag är sjukt orolig, men har lugnat ner mig efter en massa gogglande om 2 hinnesäckar.

Nu vet både du och jag att inget är omöjligt:). Om jag har blivit gravid efter 2år och 4 månaders försök så kommer du också bli det snart ska du se. 1försök med pergo och 4 med letrozole och jag lyckades när Besima sa att jag ska ta 2 dagar extra letrozol. Läste med någonstans att dag 3-7 ger ägglossning typ och dag 5-9 ger bättre ägg. Jag tog sista omgången 2 tabletter dag 3-9 och då gick det.

Nu håller jag tummarna för er båda att ni ska lyckas när som helst och att det går hela vägen för mig med:)!!
    Hur har det gått för dig? Har du varit hos Besima igen?
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-07-05 21:35:16 följande:
    Hej!! Jag har faktiskt tänk på er och undrat hur det har gått. Jag var jos Besima förra veckan i onsdags och allting va som det skulle. Jag är gravid nu 11+6 så i v12 är jag, var även på inskrivning förra veckan. Nästa vecka ska jag på kub och är sjukt nervös. Hoppas att allting är där med så vi kan säga till folk att vi väntar en till, det är bara mannen ich jag som vet.

Hur går det för dig?? Ska du till Besima snart? Hon sa att det kommer någon yngre i sept-okt tror jag som ska ta över. Fast Besima kommer vara kvar till mars tror jag.
    Åh, GRATTIS!!! :D :D :D Guuud vad härligt att allt var som det skulle! Hoppas kub-testet går bra också! <3

Jag har inget inbokat hos Besima ännu. Lyckades pricka min ÄL precis dagarna innan hon var tillbaka från semestern, men jag har kört på med enkel dos Letrozol.

Jag vet inte riktigt hur vi ska göra nu bara. Jag vill ju träffa Besima så länge hon är kvar, men samtidigt så vill jag inte känna mig stressad över att bli gravid. Har precis fått nytt jobb nu också, så jag börjar där i oktober. Min terapeut sa att det kunde hjälpa att byta jobb för att få tankarna på annat håll och där jobbsituationen är mindre stressig i sig. Men nu när hon har sagt så så kommer jag ju bara tänka på att det absolut kommer gå att bli gravid bara för att jag byter jobb... Hmm... 

Jag tror att jag får vara öppen med Besima och säga hur jag tänker, så får vi se vad hon rekommenderar att vi gör. Men blir inget besök hos henne förrän i slutet av månaden när jag har ÄL nästa gång :)
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-07-06 18:22:02 följande:
    Tack så mycket, det känns skönt att "faran" är nästan över. Kan inte fortfarande låta bli och tänka der värrsta för jag känner av någon slags värk i magen till och från. Jag får bara tänka att alla graviditeter är olika.

Det är jätte svårt att låta bli tänka på barn. När jag plussade så var jag jätte nervös hela cyklen, för jag tänkte att mina piller kommer inte räcka hela sommaren och var allmänt uppstressad i magen.

När förväntar du dig din mens igen?? Fråga Besima om inte du kan prova med att ta en dubbeldos kanske?.
    Usch ja jag förstår det. Jag skulle varit likadan. Men det är ju inte så konstigt med tanke på hur mycket du har fått kämpa!

Jag ska ha min mens igen den 17/7. Jag kan ju kolla med Besima, men jag tror inte att hon kommer vilja att jag ska ta en dubbeldos då jag vid två tillfällen har fått två mogna äggblåsor - en på varje äggstock.

Jag önskar bara att jag kunde sluta vara så besatt av att vilja bli gravid. Jag känner mig mindre besatt nu än innan, men så fort jag får veta att någon i min omgivning ska ha barn så blir jag knäpp och tänker massa negativa tankar :(
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-07-07 20:01:07 följande:
    Ja jag förstår dig:( det är jobbigt men jag lovar dig att du kommer också bli gravid. Vi har kämpat i 2 år och 4 månader, det känndes som att jag kommer försöka livet ut och aldrig bli gravid. Så din tur kommer snart:)!! Jag har med haft mogna äggblåsor på enkla och dubbla doser. Tror den sista kuren hjälpte mig då vi förlängde 2 dagar. Och någonstans har jag faktiskt läst att man får bättre ägg om man tar dom dag 5-9 än 3-7. Jag åt sista kuren 3-9.

Håller tummarna för dig:) njut av din semester nu och ha lite kul.
    Just precis den känslan har jag också... :( 
    Jag får iaf boka in mig hos Besima till nästa ÄL och så får vi se hur det ser ut då, så kan jag ju kolla med henne om man ska se över dosen av Letrozol. Denna gången gången blir min sjätte omgång med Letrozol. Så sista tabletterna i denna förpackningen kommer att gå åt. Det tär verkligen på en det här, men det är alltid en tröst att se att det finns de som lyckas! Och då blir jag som allra gladast när någon lyckas som har fått kämpa för det! Grattis igen!

Jag ska försöka njuta av semestern nu. Dags att tänka på mig själv lite, så får vi se vad som händer i framtiden.

Lycka till med KUB!
  • Wishfulthinking
    Pinglann skrev 2017-08-11 08:25:16 följande:
    Hej!! Hur har det gått för dej??? Gravid?? Träffat Besima??
    Det har inte gått så bra. Jag var hos Besima för ca 2 veckor sedan. Jag är inte gravid och nu kändes det som att hon har tappat hoppet lite för vår skull. Jag hade inga mogna äggblåsor trots att jag hade kört på med Letrozol som vanligt. Så nu var hennes enda alternativ för oss att göra IVF. Jag totalt bröt ihop. Jag kände bara att jag inte orkar mer nu. Det kändes som att detta var slutet. Jag har hela tiden tänkt att det kommer att ta sig. Så småningom kommer det att ta sig, med insemination eller hormonbehandling. Det kommer gå. Det är ju inget fel på oss, så det kommer inte gå så långt som till IVF. Men så var vi där nu. IVF och tre försök. Resor till Göteborg och ta ledigt från jobbet. Det kändes bara så jobbigt.

Så jag åkte hem till min man och berättade vad Besima rådde oss till. Jag fick en hel påse med provrör, remisser och annat som vi behövde göra först innan vi ens hamnar på kölistan till IVF. Det kändes riktigt tungt. Men vi beslutade oss i alla fall för att inte sätta oss i någon kö. Vi är bara 28 år och det är inget fel på oss rent fysiskt. Så vi vill inte gå igenom den stressen som IVF innebär. Vi sätter helt enkelt ett streck genom allt och börjar om. Vi börjar om genom att inte försöka alls. Nu ska allt fokus ligga på oss och vad vi vill göra. Vi ska börja må bättre psykiskt och fysiskt. Vi ska lägga fokus på vårt välmående och vi ska inte tänka på ägglossning, fertila dagar, hormoner osv. Vi ska bara tänka på oss själva, vad vi ska äta till middag och vem som ska ta ut hundarna på morgonen. Nu börjar vi om och vi börjar med oss.

Phu. Långt inlägg, men oj vad det var skönt att skriva ner!

Så hur har det gått nu för dig? Gick KUB-testet bra? Är allt ok? 
Svar på tråden Fertilitetsutredning i Växjö