Wishfulthinking skrev 2017-05-13 10:50:08 följande:
Jo, det förstår jag. Men jag tyckte det var så konstigt att de får en plan redan nu vid första besöket. Det enda läkaren har att gå på då är ju vad de svarar på frågeformuläret och jag tänker att det inte är en särskilt stabil grund att stå på när man ska utreda vari problemet ligger. Men jag kanske tänker fel. Är bara så frustrerad och bitter. Blä!
Och enligt kompisen så hade läkaren sagt att väntetiden i Göteborg är ganska kort för att göra IVF så att de i princip kunde räkna med att få göra IVF redan i augusti.
Fast de utelämnar garanterat detaljer. Klart de måste göra alla prover som alla andra. Så det är såklart inte bara ett frågeformulär, även om de får det att låta som. Alla måste ju göra både ultraljud, äggledarspolning, blodprover osv. Så det kan de inte bara "hoppa över". Så funkar det inte.
De kanske inte har köer så sätt. Det hade de aldrig i Malmö heller, sa dem. Men de tar lik förbannat bara in ex antal par per vecka. Så råkar det vara många just när hon får mens och "skriver in sig" så att säga, så får de vänta en månad.
Så bli inte för bitter. Även om jag förstår dig. Sen kan det ta evigheter innan de blir gravida ändå, även om utredningen kanske kommer gå fort.