• Brumma

Jag låter inte mitt barn träffa sin pappa själv.

De har inte träffats själva - betyder det att de inte varit själva eller inte träffats alls?

Ja, låter du inte pappan träffa barnet så tror jag det kan ligga dig i fatet i en tvist. Är han en fara för barnet är det ju dock en annan sak.

Även om du är barnets trygghet innebär det ju inte att barnet inte kan lämna din sida? Går barnet på förskola tex så är du ju inte heller med.. Träffar barnet morföräldrar eller liknande ibland utan att du är där?

Ett alternativ är ju som ovanstående skriver att ni träffas i stan och du eller ngn annan anhörig är med. Man kan ju kanske förstå att pappan inte vill träffas i ert hem om er relation är dålig.

• Brumma
    Anonym (Mamman) skrev 2016-11-20 08:06:26 följande:

Jag vill inte att de är i stan överhuvudtaget då det kriminella gänget han eftersökt av är etablerade i stan och det inte känns tryggt. Pappan säger "att de inte gör nått om barn är med" men den risken vill jag inte ta. Vilket pappan inte kan förstå.

Jag skulle vilja att umgänge skedde med en kontaktperson.

Sonen vill träffa och busa med pappa men han känner sig inte trygg med honom själv.

Om pappan inte vill hem till er och du inte vill de åker till stan så ge ett tredje förslag. Hos dina föräldrar? Hans föräldrar? En gemensam sam vän? En lekpark utanför stan?
  • Brumma
    Anonym (Mamman) skrev 2016-11-20 08:18:35 följande:

Tack för tipset.

De har träffats två gånger i två timmar per gång men då har jag varit med.

Klart att sonen är utan mig ibland men det jag menar med att jag är hans trygghet är att pappan fått agressionsutbrott och detta har påverkat sonens självkänsla medan vi levde ihop och nu har sonens självkänsla stärkts upp mer och mer igen.

Kanske kan man åka till ngt ställe där det finns djur att titta på eller liknande. Sätt dig i kafeterian medan sonen o pappan tar en sväng ngn timme själva. Då finns du i närheten om det skulle vara ngt men umgänget kan ske utan att du är med. En stund.

Ni behöver ju hitta ngt som barnet är trygg med men även som ni föräldrar kan vara bekväma med. Fundera lite och lägg fram några förslag. Förklara även dina anledningar till att du inte r bekväm med att låta barnet följa med pappan "på stan". Gör detta skriftligt. Då visar du att du vill samarbeta och arbetar för att barnet skall få ha en bra relation till sin pappa.
Svar på tråden Jag låter inte mitt barn träffa sin pappa själv.