Inlägg från: Kampenombarnlängtan |Visa alla inlägg
  • Kampenombarnlängtan

Vilket FET/IVF försök gick det för er?

Hej!

Ska snart göra en FET på Nordic IVF center i Malmö efter ett misslyckat färsk försök. Ska återföra 5 dagars, ( har 9st i frysen).

Mina frågor till er:

1. hur många färska o FET försök gjorde ni innan det funkade?

2. Gjorde ni narturlig eller stimulerad cykel vid FET?3. vilket klinik gick ni på?

Berätta gärna eran historia och hur det gick till

• Svar på tråden Vilket FET/IVF försök gick det för er?
  • Kampenombarnlängtan

Tack alla som berättar, vill höra från många fler, skriv, skriv...

Får man fråga alla om dem hittade något problem eller ni fick diagnosen oförklarlig barnlös?

an berätta lite om mig själv. 29 år oförklarad barnlös, min man är 32 år och allt visar bra. Vi fick våran son augusti 2013 efter 5 års kämpande och det gick på 1:a IVF försöket o så fick vi även en blastocyst till frysen.

Jan 2015 så satte vi in FET syskonförsöket i ostimulerad cykel men det blev aldrig nåt. Där avslutade vi våran resa på RMC i Malmö för att fortsätta privat på Nordic IVF center.

Vi bestämde oss att fortsätta försöka själva tills vi kände att vi har pengarna till att gå vidare. Sen 1:a dec så sökte vi oss vidare till en privat o gjorde nu IVF i oktober 2016, hade 28 st äggblåsor fick ut 22 varav 19 blev befruktade och fick tillbaka en blastocyst o 9 st blastocyster till frysen. Jag plussade svagt på Rd 8 men befruktningen släppte igen o jag började o blöda på Rd 12.

Nu idag har jag fått min mens igen efter misslyckat färsk försök o nu ska vi påbörja FET i ostimulerad cykel.

• Kampenombarnlängtan
    Söndag skrev 2016-11-18 23:34:00 följande:

Ivf 1 avbrytet innan återföring

Fet 1 gravid :)

Fick två blasto ena blev sonen andra ruvar jag på sen igår

Va spännande, då håller vi tummarna för dig:) du får säga sen hur det gick:)
  • Kampenombarnlängtan
    Bimbim79 skrev 2016-11-19 07:56:04 följande:

Har också gjort på nordic i Malmö, första återföringen i augusti men färskt embryo 2 dagars, blev inget. Misstänker kroppen kom i olag efter hormon sprutorna. FET med 5 dagars insatt i egen cykel, och är nu gravid v 5. :)

Åh va glad jag blir att höra, grattis till dig:) jag hoppas verkligen på detta FET nu. Känns som mina äggstockar o livmoder fick ta en del stryck på det färska så jag undrar om det var därför befruktningen släppte.

vilken Rd testade du på/ plussade du på?

Får man fråga om dem upptäckte något fel hos er eller ni är oförklarad?
  • Kampenombarnlängtan
    shrigley skrev 2016-11-20 10:04:39 följande:

Vi gjorde ett andra UL igår bara för att helt säkert kunna konstatera att det inte fanns nån graviditet på gång, jag var igår 6+4. Och nej, tom hinnsäck som hade fortsatt växa - utan vare sig gulkropp el foster. Imorgon ska vi träffa kliniken och, hoppas jag, få hjälp med att få igång en blödning så att vi kan gå vidare o lämna detta försök bakom oss. Lutinus slutade jag med, på eget bevåg, redan för ett par dagar sen när vi gjorde första negativa UL.

Är såklart såå ledsna men funderar redan på nästa försök. Om vi ska göra ny IVF o plocka ut färska (men gamla 41-åriga ägg) eller tina upp några av mina 12 obefruktade ägg som jag frös ner för tre år sedan (och hoppas de klarar upptiningen). Vad skulle ni ha gjort?

Jag beklagar:( så tråkigt när man tror att det gått ivägen.

Jag hade nog valt dem frusna som du frös ner då dem är ifrån när du var yngre o då borde det vara lite bättre kvalité sen att du slipper för din egen skull gå igenom allt igen. Men du väljer som sagt själv vad du känner för:) vi får hoppas att nästa gång att det är vår tur
  • Kampenombarnlängtan
    Söndag skrev 2016-11-18 23:34:00 följande:

Ivf 1 avbrytet innan återföring

Fet 1 gravid :)

Fick två blasto ena blev sonen andra ruvar jag på sen igår

Hur har det gått?
  • Kampenombarnlängtan
    Söndag skrev 2016-11-22 10:14:13 följande:

Ska tjyvtesta i morgon får vi se! Testdag nästa vecka först

Har tänkt på dig, hur har det gått för dig?
  • Kampenombarnlängtan
    Söndag skrev 2016-11-30 16:33:34 följande:

De ville sig inte! Så har påbörjat sprutandet igen får vi se...

Hur går de själv? :)

Jag är ledsen för din skull:( får verkligen hoppas på denna gången.

Jag håller på o tar ägglossningstest o hopps den snart ska slå om till glad gubbe för då sätter dem in en av våra blastocyster efter 6 dagar, så förhoppningsvis någon dag nästa vecka
Svar på tråden Vilket FET/IVF försök gick det för er?