• Kampenombarnlängtan

Vilket FET/IVF försök gick det för er?

Hej!

Ska snart göra en FET på Nordic IVF center i Malmö efter ett misslyckat färsk försök. Ska återföra 5 dagars, ( har 9st i frysen).

Mina frågor till er:

1. hur många färska o FET försök gjorde ni innan det funkade?

2. Gjorde ni narturlig eller stimulerad cykel vid FET?3. vilket klinik gick ni på?

Berätta gärna eran historia och hur det gick till

• Svar på tråden Vilket FET/IVF försök gick det för er?
  • Calliope

IVF 1 resulterade i min son

FET 1 ostimulerat med tvådagarsodlade, negativt

FET 2 ostimulerat med tvådagarsodlade, avbrutet

IVF 2 negativt

FET 3 stimulerat med blastocyst, postitivt men missfall i v7

FET 4 stimulerat med blastocyst, negativt

FET 5 stimulerat med tvådagarsodlade, positivt och är nu gravid i v18 med tvillingar

Jag har gjort mina försök på klinik i Danmark eftersom jag är ensamstående.

• cameleon

1.
    Färskförsök -inte gravid.
    Fet 1 -inte gravid.
    Fet 2 -gravid men blev utomkvedshavande.
    Fet 3 -gravid (min dotter är nu 3 ½ mån)

2. Gjorde bara stimulerade fet.
    Fick ut 14 ägg och 9 befruktades. Alla 3-dagars.
    Gick på Västerås sjukhus men äggplock och återföring på reproduktionscentrum i Uppsala.

• Inez12

Hej!

Jag har idag gjort min sista återföring av frärskt embryo. Gjorde ÄP i onsdags där vi fick ut 4 ägg varav ett inte var moget, ett blev inte befruktat vid mikroinjektion och 2 blev befruktade, varav ett sattes in idag och det andra sparar vi.

Tidigare har vi gjort ett ÄP och fick ut 4 ägg där 3 frystes in och ett sattes in i ett färskt försök. Vi gjorde vid färska försöket nedreglering med Synarela och sen hormonstimulering med Menopur. Sen gjorde vi 3 frysta försök i naturlig cykel. Inga av dessa har lyckats.

Nu hoppas jag på detta sista försök. Jag har aldrig varit gravid. Är 41 år och har både endometrios och myom, så det är flera faktorer som kan göra det svårt. Men hoppet! ????

• Calliope
    Kampenombarnlängtan skrev 2016-11-18 19:03:41 följande:

Trevligt att du delade med dig. Får man fråga varför FET 2 blev avbrutet? Grattis till din nuvarande graviditet:)

Äggen klarade inte upptiningen.
  • Ellie

Första IVF (icsi) med 5-dagars, färskförsök: Dotter, nu 4,5 år.
    Första FET, ostimulerat (från samma "kull" som första barnet, även detta 5-dagars): Dotter, nu 21 månader.

• Jag är bara jag

2 ET med egna ägg
    2 ET med 4 blastisar och ED
    5 FET med 10 blastisar och ED -ska ha barn på måndag

Dock sammanlagt 14 behandlingar-alla blev ju inte nåt av

• Kampenombarnlängtan

Tack alla som berättar, vill höra från många fler, skriv, skriv...

Får man fråga alla om dem hittade något problem eller ni fick diagnosen oförklarlig barnlös?

an berätta lite om mig själv. 29 år oförklarad barnlös, min man är 32 år och allt visar bra. Vi fick våran son augusti 2013 efter 5 års kämpande och det gick på 1:a IVF försöket o så fick vi även en blastocyst till frysen.

Jan 2015 så satte vi in FET syskonförsöket i ostimulerad cykel men det blev aldrig nåt. Där avslutade vi våran resa på RMC i Malmö för att fortsätta privat på Nordic IVF center.

Vi bestämde oss att fortsätta försöka själva tills vi kände att vi har pengarna till att gå vidare. Sen 1:a dec så sökte vi oss vidare till en privat o gjorde nu IVF i oktober 2016, hade 28 st äggblåsor fick ut 22 varav 19 blev befruktade och fick tillbaka en blastocyst o 9 st blastocyster till frysen. Jag plussade svagt på Rd 8 men befruktningen släppte igen o jag började o blöda på Rd 12.

Nu idag har jag fått min mens igen efter misslyckat färsk försök o nu ska vi påbörja FET i ostimulerad cykel.

• Söndag

Ivf 1 avbrytet innan återföring

Fet 1 gravid :)

Fick två blasto ena blev sonen andra ruvar jag på sen igår

• Kampenombarnlängtan
    Söndag skrev 2016-11-18 23:34:00 följande:

Ivf 1 avbrytet innan återföring

Fet 1 gravid :)

Fick två blasto ena blev sonen andra ruvar jag på sen igår

Va spännande, då håller vi tummarna för dig:) du får säga sen hur det gick:)
Svar på tråden Vilket FET/IVF försök gick det för er?