Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Jag blir du kluven när det gäller alla dessa selar. Och dom kostar ju en hel del så man vill ju veta att den används och känns okej. Ska kolla med en bekant om hon har en av någon sort så man kan testa om hon gillar sele och hur vi tycker stt det känns. Hon hatar bärsjal just nu nämligen men buren ska hon minsann bli.

• GästenT
    eagle87 skrev 2017-01-05 12:22:35 följande:

Våran bebis verkar inte vilja ha mat längre på natten, inatt gick han 8 timmar utan O Igor natt 10... han vaknar fort O gnäller lite men somnar om efter ngr minuter... så skönt

Åh va skönt! :) Hoppas att det håller i sig och att du får börja sova bättre! :) hade ju vart kanon så att du får in en bra nattsömn igen så kanske även ditt mående blir bättre. :)

Våran tös var jättemissnöjd igår och hela natten. Ville inte somna och vaknade var 3dje timme hela natten. Hon är fortfarande märklig och strular som satan när hon ammas.
  • GästenT

Får se om man har möjlighet att haka på! Hon är nog inte så jätterolig stt ha på tåg. Haha. Vet inte heller hur hon skulle vara att ha med sig på ett fik. Vagnen är ju inte riktigt hennes grej. ;)

Försöker tänka hur det skulle ske rent praktiskt. Det bästa hade varit att ta bilen men har aldrig kört i Sthlm. :P

• GästenT

Förresten. Hur tänker ni med alla varningar kring rs-viruset som ska vara så extremt i år? Kan det verkligen stämma att läkare råder till att hålla dom små hemma så mycket som möjligt i 3 månader?

• GästenT
    Loppan84 skrev 2017-01-06 20:42:48 följande:

Såg nu att ni också skrivit on Rs-viruset nu. Jag är så nervös efter att en kompis och EB i min mammagrupp har blivit inlagda med sina små för att få andningshjälp. Jag vill inte träffa nån typ och särskilt inte dagisbarn så har ju problemet med min mans brors familj som jag skrev i ovan. Vad tänker ni? Är jag i paranoid?

Jag tycker inte att du är paranoid. Det är ju såklart superläskigt ifall det skulle smittas och är ju inget fel att oroa sig och fundera kring det. Men jag känner mig så kluven vart man ska dra gränsen. I en artikel var det en barnläkare som uttalat sig och sagt att om man kunde så skulle man hålla sig inne fram til april. Att helst inte vistas i affärer, köpcentrum, kollektivtrafik etc. Jag blir ännu nojigare när det tas upp överallt och på nyheterna på tv och grejer. Men samtidigt... är det mänskligt att spärra sig och sitt barn inne?

Man kanske behöver tänka lite mer som Sagoskog känner jag.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2017-01-07 10:59:37 följande:

Hahaha symetrical. Gör inte det är du snäll

Hoppas ni får ett fint dop!

Hur ska alla andra görs med dop? Vi garn inre bestämt oss än, men måste nog ta tag i det där typ igår. Så vore kul att höra hur alls andra tänker.

Vi kommer att ha ett mindre dop för dom närmsta. :) Jag är inte troende kristen överhuvudettaget men för mig var det självklart att det skulle ske i kyrkan om vi skulle döpa.

Dock kommer vi att undanbe presenter av dom som kommer. Vill folk ändå ge något så kan dom få sätta in en slant på hennes sparkonto eller skänka en slant till barncancerfonden.

Jag vill ha allt så avslappnat och okomplicerat som möjligt så att dom som kommer inte behöver att känna att dom måste snoffsa upp sig och hitta på bra doppresenter. :)

Sambons polare är grym på att baka så han skulle ställa upp på att ordna fika och min pappa är fotograf så dom sakerna är redan fix! Ska ringa kyrkan i veckan och hört av mig till en som man kan beställa klänningar ifrån.
  • GästenT

Usch va jobbigt ni har haft det med en massa förkylningar på era små! <3 Skönt att dom alla börjar må bättre! Är så otroligt nojig över rs och i helgen ska vi träffa min familj och alla 1000ungar som allihopa vill kladda, pussa och ta på min lilla. Fan vet inte hur jag ska resonera..... hur skulle ni tänka?

Hon har varit jättebökig på senaste tiden. Har inte alls velat sova på dagarna och nätterna har hon vara sovit 2-3timmar i taget. Mycket ont i magen verkar det som plus kräkts extremt mycket. Igår sov hon dock jättebra på dagen och inatt var en rekordnatt. Somnade 22 (!!) igår och ammade 03.30 för att sedan vakna nu 08.15.

• GästenT
    eagle87 skrev 2017-01-11 19:03:49 följande:

Jag mår fort så dåligt, känns som om de aldrig liksom blir bättte... har fort inte börjat med tabletter och terapi hjälper inte...

Igår natt sov jag inte en enda minut och hade så mkt ångest hörde röster i huvudet O var så rädd att våran bebis eller jag skulle dö...

Vill ta en sömn tablett inatt men vågar inte lämna min man ensam med bebis som är väldigt jobbig just nu. Utvecklingsprång ....

Usch va tufft för dig! Jag tror stt det kanske är bra att prata med din sambo och ta en tablett ändå till natten. Även fast lillen är jobbig så klarar han nog en natt själv. Du behöver verkligen få sova!
  • GästenT
    Symetrical skrev 2017-01-12 16:18:50 följande:

Nu har jag också aktiverat mitt snapchat-konto, för att kunna följa er. Lägg gärna till mig, heter stindberg.

Håller med loppan om att du nog behöver mer professionell hjälp för att komma ur den här onda spiralen, Eagle. Vågar inte heller komma med lekmanstips. <3

Här är det lite jobbiga nätter pga envis förkylning, men i övrigt är det bra. Storebror var på dagis för första gången idag den här veckan. Mycket välbehövligt för alla involverade parter!

Ser fram emot en lugn helg med endast en brunch med min älskling inbokad på lördag.

Lagt till! Kul!
  • GästenT

Hahah. Fan va ironiskt mitt inlägg lät. Men tycker att det är svinkul att fler har snapchat eftersom att jag bara har instagram och snapchat...

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend