Loppan84 skrev 2016-12-28 09:05:05 följande:
Hade jätteproblem med det och tyckte också svetten luktade apa, men det har blivit bättre bara sista veckan. I samma veva har den extrema törsten också försvunnit (drack 2-3 liter vatten per natt) så tror det är några hormoner som stabiliserat sig kanske?!
6 timmar i streck låter som en dröm. Här är det fortfarande varannan-vartredje timme amning som gäller men han äter fort och vi somnar oftast om fort bägge (blir totalt kanske 10-20 min vaken per gång) så det är ändå ok ang sömnkvalitet.
Men är väl lite olika energibehov också. Lilla köttbullen här gick ju från 3600 vid födsel till 5400 vid 6,5 vecka så då behöver man ju äta
Jag dricker också enorma mängder vatten, men på dagarna. Sjukt törstig hela tiden. Kanske hör ihop då? Men svettningarns stör mig så enormt på nätterna, speciellt eftersom stt jag har så problem med sömnen ändå.
Hon är en dröm om nätterna nu. 3-6timmar i sträck, amma och somna om. Så kanske 30-45min äta och somna om. Men så fungerar sömnen inte alls för mig istället. Otroligt frustrerande och jag vet inte alls hur jag ska lösa det. Kan ju inte tvinga mig till sömns. :/ inatt sov jag 5 1/2 timme innan jag vaknade av att svetten rann. Då var klockan 04.30 och sen dess har jag varit vaken. Hon vaknade 05.30 för amning. Och sov igen strax efter 06. Vaknade nu vid 08.30. Dröm natten.. blir så förbannad på mig själv.
Btw är humöret desamma på dagarna, gnäll och skrik tills sängdags. Haha. Vi har samma viktuppgång ungefär. Haha. Hon vägde 3400 vid födseln och vid 7+0 5500. Två små Buddha får vi tog tillslut. xD