Mammor från Tempar/Fertility Friend
Inte på Rosenbad utan på toa Hahahaha
Inte på Rosenbad utan på toa Hahahaha
Det kan vara avslag men känns mer som mens.. har du börjat med nåt preventivmedel? Hur ofta ammar du? Vissa får ju tyvärr tillbaka mensen direkt trots helamning... :(
Hahaha. Rosenbad! ;'D
Det var jag som funderade om jag hade haft äl. Det borde jag dock inte ha haft, för isf hade mensen dykt upp för ca en vecka sedan och den lyser som tur var fortfarande med sin frånvaro!
Oj, svårt att svara på. Vet att för vissa kan det liksom "ta i" rejält igen efter flera veckor när det försvunnit och man tror att avslaget är borta.
Vore ju underbart om du slipper det! Dock är det oftast de med starka magmuskler som får värst diastas. XD
Jag gick till min kollega som gått mammamage-kurs och hon konstaterade hur bred den var. Kanterna känns tydligt eftersom min bebis äter upp mig.
Hmmm. Nu får vi se hur dagarna ser ut framöver. Hon har ju varit gnällig sen födseln men senaste veckan skrikit dygnet runt och ont i magen. Hon är helt hes i rösten. Slutade med mjölkprodukter helt igår och åt bara en sak med mjölk i förrigår. Idag har hon sovit och varit lugn hela dagen. Magen kör ingenting på henne knappt och endast lite fisar imorse. Till och med haft besök och hon har kunnat somna. Håller det här i sig nu medan jag undviker mjölk så har vi svaret. Hoppas hoppas!!
Bästa natten hitintills här! Somnade vid 19, vaknade 00 för mat och 03 för mat och blöjbyte. Halleluja! Hoppas verkligen att det kan bli en ny trend!
Jäklans va skönt!! Man blir nästan lite tårögd och stolt när dom sköter sig såpass bra. ;D
Så skönt att ni har haft bra nätter.
Börjar tro att jag har haft tur, har ju inget att jämföra med så trodde detta va normalt men han sover nog mer än genomsnittet på nätterna?
T.ex inatt somnade han kl 21.30 och vaknade kl 9. Ammade 23, 3 och 6 och sen vaknade han lite mer ordentligt Kl 9. Men då är han bara vaken ca 10-15 minuter per gång vilket betyder att jag oftast är vaken totalt en hslvtimme per gång - så 1-1,5 timme totalt vaken tid mellan kl 23.30 när jag somnade och 9 när vi vaknade. Låter detta som normalt eller har jag en så kallad sovbebis?
Eagle - svarade på snap men svärt att ha ett samtal där, glömmer vad vi skrivit. Men tog du medicinen sen? Har du fått prata med nån? Du har rätt att prata med psykolog, jag läste på nhs hemsida och skickade länk för några veckor sen. Stå på dig så du får prata med nån det är jätteviktigt. Du ska inte behöva må så här dåligt. Stor kram <3
Eagle - länken skickade jag på DM här på familjeliv
Jaså?! Vår flicka verkar göra allt för att sparka/knuffa bort filtar och dylikt istället. Hon vill alltid ligga "fri"
God bless skulle det stå ovan. Tack autokorrekt hehe.
Ni sonhar pojkar - vad va födelsevikten och vad vägde de på 6-veckorskontrollen?