Mammor från Tempar/Fertility Friend
Haha min man går och säger till alla att VI sover hela natten pch MAN inte märkt på sömnen att vi har blivit föräldrar. Man bara ehhh nej DU sover som vanligt ;'D Men men är positivt överraskad själv över hur sällan jag känner av nån sömnbrist men är ju lite av ett hån att han säger att vi sover hela natten när jag är vaken varannan timme typ.
Nu inatt fick jag också smaka på insomnia efter att lillen först åt jättelänge för en gångs skull sen kaskadspydde upp alltihop, sen bajsade megabajsblöjan Allan. Efter lakanbyte, pyjamasbyte, blöjbyte och 30 minuters upprätt sittande med sovande bebis är jag klarvaken. Var förresten tvungen att väcka gubben för att byta lakan, annars hade han inte märkt nått. Snacka om räkmacka jao.
Dock sover jag faktiskt mycket mer nu än när jag jobbade. Folk ser väldigt skeptiska ut när jag säger det, men jag har inte varit såhär utsövd på flera år. Men det är ju pga att Ylva sover väldigt bra och att jag haft ett väldigt sömn-störande arbete (schema, oregelbundet, dygnspass, 12 timmars pass, journätter, helg). Sen har vi sämre dagar och veckor också såklart.
Nämen stackare. Jag har fått den där "kaskadspya i sängen" ett par gånger. Numera byter jag aldrig bröst om jag vet att det har funnits ordentligt i det första. Det är bara då hon kaskadkräks. Annars är hon ingen kräk-bebis. Hoppas du kunde somna senare iaf.