Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Iskristall skrev 2016-12-04 17:13:47 följande:

Nu har jag börjat piggna till från nattens magsjuka urk!

Tur att detta hände på helgen så jag inte behövde ha allt för dåligt samvete att sambon också blev vaken och han kunde ta hand om skruttis.

Jag vill också ha så bra bebisnätter som ni verkar ha fått!

Usch för magsjuka! >_< Går vinterkräksjukan på sonens dagis nu. Vet inte om jag vågar lämna honom nästa vecka...
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-12-04 19:29:03 följande:

Läser här i bakgrunden... skönt att de börjar bli bättre gästen :)

Symmetrical sov han länge efter kl 03? Skönt med en bra natt

Usch jag börjar känna mig nere igen känns inte alls kul, han gråter så mkt pga gas och så har han reflux... är så jävla trött O orkar därför inte göra ngt, allt består bara av sömnbrist gråt skrik blöjbyte matning rapning.

Jag vaknade själv 05:30 (somnar ju fortfarande vid 20-tiden varje kväll XD), så då tryckte jag i honom lite mat och sen somnade han om igen till 07.

Förstår att det känns tungt just nu, men du får försöka sovande han sover oavsett när det är och att tänka att det inte kommer att vara för evigt! )har ni testat minifom och Sempers magdroppar?

Stor kram till dig!
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-12-04 22:34:35 följande:

Nä, usch! Lämna honom inte

Tycker han om att gömma sig, din lille tomtenisse?

Ja, ibland drar han upp snuttisen själv till och med. Tycker dock att det är ett smidigt sätt att få honom att blunda när han är trött och på så vis somna, istället för att kämpa emot så infernaliskt!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-12-05 09:51:44 följande:

Jag hade också bästa natten på länge Symetrical! Hon sov först 8 timmar. Vaknade så jag fick langa över bröstet i någon minut. Sen vaknade jag själv kl 09 efter efter tre timmar till. Undrar om det var något med månen eller nåt :)

I övrigt så har min syster med 3 åring varit här i helgen. Fullt upp! Så idag får jag försöka gräva fram mitt hem under allt stök.

Gött! Storebror sov alltid typ 18:30-19 till 3-4 då han åt och sen somnade om igen direkt till typ 6:30 första halvåret. Det var lyx i kubik det! Annat är det nu. XD Men jag är ändå glad att han aldrig skriker eller vill vara vaken när han vaknar på natten, han bara äter och somnar om direkt. Inatt bytte jag till och med blöja på honom medan han sov. (Var bara kissblöja, så bytte i sängen)

Dock hade jag svårt att somna om därefter vid 02:30, så har knappt sovit sen dess. Känner mig aningen slut som artist idag, med andra ord.
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-12-05 13:06:46 följande:

Jaså?! Vår flicka verkar göra allt för att sparka/knuffa bort filtar och dylikt istället. Hon vill alltid ligga "fri"

Sån var han också innan "mum of the year" härdade honom. XD
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-05 18:08:03 följande:

God bless skulle det stå ovan. Tack autokorrekt hehe.

Ni sonhar pojkar - vad va födelsevikten och vad vägde de på 6-veckorskontrollen?

Födelsevikt: 4170. 5 v 1 dag: 5760 gram. 6 v 6 dagar: 6320. Med andra ord STOR pojke.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-06 17:15:42 följande:

Här har han gett upp att få av mössan. Ok mamma ta din förbannade bild då. Bless <3

Men så bedårande söt! <3
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-12-07 03:02:38 följande:

Fina bilder Loppan!

En helg i magsjukanstecken Bebis verkar ha klarat sig hittills iallafall. Hoppas det fortsätter så och att det bara är vi vuxna som drabbats!

Såvida inte bebis smittas innan mamman, får den bra skydd av antikroppar via amningen. De brukar med andra ord klara sig ganska bra mot framförallt magsjuka. Milian fick inte heller några direkta symptom, förutom lite småvarm och kinkig, när magsjukan härjade här hemma för ett par veckor sedan. ':D
  • Symetrical

Alltså jag är så hungrig hela tiden! Känns som att jag inte gör annat än äter (både bra och dåliga grejer). Min ämnesomsättning går verkligen bananas av att amma. Och håravfallet skall vi inte ens tala om!

Är jag ensam om detta? XD

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-07 12:06:59 följande:

Inte börjat med håravfall än, tänkte fakriskt på det igår att håret bara blir tjockare och tjockare fortsatt så googlade och då stod det att det oftast börjar falla av efter ca 3 månader. Stämmer det för dig ungefär?

Inte så hungrig än, har väl fortfarande lite extrahull att ta av Men vansinnigt törstig. Men ät på du tycker jag, du behöver det väl <4

Här började det redan när Milian var 5-6 veckor. Nu när han är tre månader kan jag snurra hårsnodden ytterligare ett varv. Undrar var detta skall sluta. Aja, kan ju inte bli värre än att jag blir skallig. XD

Japp, jag äter så det står härliga till! Tack vare det håller jag vikten någorlunda i alla fall.
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend