eagle87 skrev 2016-12-22 14:41:20 följande:
Så hur många timmar sover hon nu utan mat? Låter såååå skönt... vår kille kan gå 5 timmar nu utan mat, han väger 4250 gram... jobbiga är ibland kan de ta lång tid O söva han efter natt målet
Hon är ju så liten än att inget är hugget i sten. Men hon somnar oftast någon gång på kvällen mellan 19-23. Här kan det skilja sig åt mest beroende på hur dagen varit (sovit bra/dåligt, övertrött etc). Nattningarna kan ta allt från 10 min till flera timmar. I det senare fallet så somnar hon men vaknar inom 15-30 min flera gånger inom hon somnar in ordentligt. Men går jag och lägger mig för kvällen så brukar hon inte vakna upp på det viset. Sen sover hon oftast till ca 06. Så i snitt kanske 8 timmar? Men när hon vaknar vid 06 så misstänker jag att hon inte äter så mycket. Jag själv somnar oftast om så fort jag gett henne bröstet. Så jag är väldigt osäker på vad som händer. Sen sover hon till ca 8-9. Om jag inte ska ta barnen till skolan för då väcker jag henne vid 8.
Det händer, men tack och lov ganska sällan, att Ylva också vaknar till och är varken en längre stund på natten. Men det är sånt som blir bättre och bättre ju äldre de blir. När de vant in sig på den normals dygnsrytmen.
Fem timmar kan man komma ganska långt på om man lyckas sova själv dvs. Hur går det med det? Inte för att fem timmar väger upp en lång tid sömnbrist. Men lite fem timmar här och där och kanske t.o.m. fler är bättre än 1-2 iaf. På rätt väg :)