Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Fortfarande inga panikskrik med ont i magen, däremot slemmig igen på kvällen i söndags efter chokladen jag åt men det är borta igen. Hoppas det håller i sig!

MEN! Hon har verkligen fått för sig att vägra sova!! Dag som natt! Mycket gnäll och övertrött gråt men inget fungerar, hon vägrar komma till ro. Kan det bli så under det där utvecklingssprånget?

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-12-06 16:41:08 följande:

Ja det tror jag verkligen. Hur långt är drt från bf nu? Inte födelsen utan bf alltså.

Min lilla var ju superorolig på kvällarna och det var då jag skrev här inne en del om övertröttheten. I efterhand tror jag nog det var språnget. Men då kunde han bara somna uppe på mig. Han panikskrek 1-2 timmar varje kväll i 3-4 dagar. Ksnske inte låter så länge men han har aldrig gallskrikit så varken före eller efter. Dessutom klöste han pappa och var helt galen när han försökte ta honom. Dessutom började han gråta med riktiga tårar under en av de kvällarna och läste sen att det var en del av utvecklingssprpnget. Totalt var han lite "klängig" och orolig i en vecka ungefär men det var 3 dagar som var värst. Särskilt på kvällarna.

Hon föddes ju på sitt bf så är enkelt räknat ändå. ;) 5+1 idag. Har hållt på några dagar men värre igår och idag. Hela dagarna vägrar hon sova mer än 5-20min någon enstaka gång. Och då är det på mig medan jag bär henne på axeln. Inte ens bärsjal duger. Så nu är hon så övertrött att hon bara skriker men inte "ont i magen skrik" och hon ser helt förstörd ut stackarn. Känner mig som en lagom dålig förälder som inte kan få mitt barn att sova.

Jo jag har den appen. tyckte dock inte totalvägran att sova stod med? Eller missade jag det kanske? :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-12-06 17:23:50 följande:

Haha nej det stod nog inte med. Men att de är klämmiga och vill va uppe på en hela tiden, räknade in det litegrann under vägrar att sova. Men hur många dagar garn set varit så? Va precis på BVC på mammagrupp och där var det en som hade samma med 10-20 minuters små lurar men inget annat och hon som jobbade där sa att det är helt normalt och ofarligt för åldern. Om det är nån tröst, men hjälper ju inte dig att få sova såklart <3

Han är 5+5 idag utifrån bf och hans värsta dagar var ungefär en vecka sen sä stämmer ju ganska bra med tajmingen. Sista dagarna har han varit väldigt rofylld och skrattar och perm och sitter för sig sjölv oxh myser och tittar på lampor. Som en helt ny baby, så håll ut - förmodligen är det samma hos dig och isåfall kommer hon snart ur det som mer harmonisk än från början. Skickar videkoklipp på snap med när han bara sitter och är nöjd och kikar runt, så var han aldrig innan utvecklingssprånget.

Förhoppningsvis är det ett utvecklingssprång och att det ger med sig snart. *Pust* Helt slut! Skönt stt veta att det är ofarligt iaf för det känns så fel när bebisar "ska" sova så otroligt mycket.

Åh så mysigt! Då låter det ju helt klart som han är förbi! Kul när dom börjar bli lite mer med i matchen när dom är vakna. :) Vilka söta bilder! Han ser ju inte helt missnöjd ut tycker jag! Här är inte mössa så populärt heller och speciellt inte i ansiktet heller. :P

Vi tog en biltur så hon fick sova lite så nu är hon något lugnare igen. :)
  • GästenT
    Iskristall skrev 2016-12-07 03:02:38 följande:

Fina bilder Loppan!

En helg i magsjukanstecken Bebis verkar ha klarat sig hittills iallafall. Hoppas det fortsätter så och att det bara är vi vuxna som drabbats!

Ååh Gud. Är inte avundsjuk. Stackars er! Hoppas ni får vara friska nu och att lilltjejen klarar sig undan. :)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-12-07 11:28:19 följande:

Alltså jag är så hungrig hela tiden! Känns som att jag inte gör annat än äter (både bra och dåliga grejer). Min ämnesomsättning går verkligen bananas av att amma. Och håravfallet skall vi inte ens tala om!

Är jag ensam om detta? XD

Haha perfekt att du är så hungrig!! :D Jag är mer törstig hela tiden, går omkring med min vattenflaska jämt och överallt. Haha. Alltid redo!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-12-07 16:11:44 följande:

Ska på en lite finare julfest ikväll och det var rätt ansträngande att hitta en outfit i garderoben som kändes bekväm men intr nog med det - försökte just ta på mig ett par pumps eller högklackade stövlar och inser stt fötterna fortfarande är stora. Har bara använt ett par kängor som jag köpte efter förlossningen sista veckorna så har inte märkt det. Om jag måste kasta alla mina finskor för att de nu är för små är det det deppigaste ever. Fasen mer tråkigt än bristningar och dålig hy och att man tydligen ska bli flint snart. Om man kunde få ha kvar något som var fint (ja utom bebisen alltså, inte att jag inte är glad för hobom - men ni fattar vad jag menar).

Hur var det med era fötter efter första graviditeten ni som fått barn förrut? Gick de nånsin tillbaka till er vanliga storlek?

Depp!

Hittills samma... undrar om det vänder eller om man kommer att förbi storfotad nu? :(

Men du, att ha kvar något som är fint, (??!!?) du såg ju kanon fräsch ut när du skulle iväg!!! (Snapchaten)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-12-07 21:51:06 följande:

Åh min app funkar äntligen... jag har fått sömn problem igen... så hemskt att ligga med ångest med en sovande bebis och snarkande man... har 3 st sömn tabletter O tänker varje natt om jag ska ta de O sova i ett annat rum men velar...

Gästen får du någon sömn?

Sajowacha sagoskog O symmetrical när blir de lättare tycker ni med bebisar och när är de vanligt att de inte behöver nattmål? Just nu äter han 12,330-730...

Tycker absolut att du ska ta en tablett och få sova! Håller med Symetrical att det kan vara bra stt bryta den negativa spiralen. Bara det kan hjälpa ibland. :)

Jag sover ingenting på dagarna tack vare våran söta terrorist. På nätterna kan jag aldrig somna om efter amning så somnar hon 00 och vaknar 03 så tar det 1-3 timmar att få henne att somna om och då är jag pigg igen. Ibland kan jag försöka sova någon timme mellan 21-22 och att sambon tar henne. Men beror på hur mycket hon skriker om man kan somna. Inatt somnade jag 23 (hon 23.30 med sambon) och vaknade 05.15!!!!! Jag fick nästan 6 1/2 timme sömn innan hon vaknade. Jag sover i soffan med öronproppar och så väcker sambon mig när hon ska ammas. Igenomsnitt sover jag 4timmar/dygn. Men nu när hon inte skrikit så mycket så har dom timmarna räckt för att orka med, värre när hon skrikit dygnet runt. Hon ammas väääldigt olika på nätterna.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-12-09 15:42:09 följande:

Var iväg på middag sjölv i 2 timmar i onsdags och det fick superbra. Han pt en flaska och sen sov hör hemma med pappa. Men sen på natten hade han ont i magen oxh va kinkig och då fick jag sååå dåligt samvete. Nu ska jag egentligen iväg någrs timmar ikväll också på min bästis 30-års fest. Bara ett par tre timmar är det tänkt men har sån ångest för stt gå bort två gånger på en vecka, så sjukt dumt att det vsr två tillställningar samma vecka som var väldigt speciella - sen är det inget jag "måste" gå på förrän mars. Men ärligt talat nu -handen på hjärtat - är det lite väl mycket och tidigt att va borta två kvällar på en vecka eller tycker ni det är ok? Funderar på stt ringa avbud men hade varit kul att bara va med en stund...

Jag tycker absolut inte det är för mycket. Förstår om det känns jobbigt att dom hamnade på samma vecka men din älskling klarar sig mycket bra hos sin pappa! :) Eller hur? Skulle det mot all förmodan vara något som händer medan du är där så kan du ju alltid åka hem tidigare. Men jag är helt övertygad om att dom två pojkarna klarar sig ensamma någon timme ikväll. Tror du kommer att ångra dig om du inte går dit en stund. :)

Ja det är min åsikt men det viktigaste är att det känns rätt och bra för dig!
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-12-09 18:35:55 följande:

Gud va jobbigt de låter!! Du får ungefär lika mkt sömn som mig.. har du också svårt att somna? De så stressigt O sova när man vet att de kommer vakna snart..

Minns oxå att jag blev så sjukt hungrig och törstig när jag amma så halva nötterna gick åt att äta och dricka...

Hur mår du i övrigt? Vad heter eran dotter?

Ja det är verkligen tufft att försöka fungera på så lite sömn. Hade inte heller orkat ut på partty som Loppan, önskar dock att den energin fanns! :)

Jag har otroligt svårt att somna, och jag blir mer stressad av tanken att jag inte bara kan slappna och passa på att sova medan hon gör det. Känner lite som dig, ligger på helspänn för att hon ändå kommer vakna snart typ. Går lite lättare när jag sover i annat rum, för jag hör och tar in varenda andetag från henne och rycker till såfort hon gör ett läte.

Jag mår okej! Är superglad och kär i min lilla familj men vi har flyttat precis så vi bor i ett flyttkaos med kartonger överallt. Så stressande men vi hinner knappt med att fixa iordning eftersom hon har varit väldigt bökig. Ingen annan än jag duger och hon ska promt sova på mig och vara vaken på mig och ingen annan. Så känner mig lite väl låst. Men psykiskt mår jag mycket bättre. Aurora heter våran tös!

Hur fungerar det för din son med att vara med andra? Har du försökt att sova i ett annat rum eller sover ni i samma allihopa? :)
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend