Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Min mans familj kom hit igår, de har knappt sett våran kille sen han föddes.... O hör aldrig av sej till mig O frågar hur de går eller hur jag mår.. de bor 10 min bort O bebis är 2 mån O de har sett honom 3 gånger... om ni minns va de hela världen när hon fick sin son, så pass att min man skulle va ledig från jobbet på hans födelsedag och skippa våran förlossnings kurs...

Iaf så berätta hon att hon nu e gravid med tvillingar och de hände helt naturligt, hon fyller 43 nästa år... de stannade i 3 timmar och de enda de pratade om va graviditen...
    Hon har bf i juni... kände mig bara så tom att återigen kommer allt cirkulera runt dem och henne... jag hade frågat henne sist vi sågs när hon var i v 9 hur de går med barnverkstan O då hade hon beklagat sig hur tufft de är fastän hon visste att hon va gravid ljög hon mig rakt upp i ansiktet... känns bara så hårt när man själv varit så ärlig med missfall förlossnings depression etc etc...

Ville bara skriva av mig...

• eagle87
    GästenT skrev 2016-12-24 13:05:24 följande:
    Här är jag! Fullt upp med gnällig bäbis! Skriker fortfarande mycket men mest pga missnöje och inte magont på samma sätt. Hon somnar om bättre på nätterna men vaknar med 2-5 timmars mellanrum. Men jag kan fortfarande inte somna om. Zzzzz... Så sömnbristen är enorm. På dagarna vägrar hon sova på egen hand. Vägrar typ sova helt och gnäller mest. Men på nätterna går det jävligt bra att sova egen säng tydligen. ?? Haha. Väldigt jobbigt att hantera gnällig bäbis utan sömn.

Såg att du fortfarande har det väldigt tufft. Förstår dig verkligen med sömnbristen, den är jobbig och man är alltid dimmig. Men jag hoppas verkligen du får ordentlig hjälp med ditt mående för även fast det är vanligt så måste du ju få rätt hjälp!!! Har du vågat dig på någon sömntablett än?
    Hur mycket sömn får du ? De så jävla frustrerande när man inte kan sova fastän man är så sjukt trött :( fattar inte hur länge jag ska orka... terapi hjälper inte ett skit...

Hade bara 3 sömn tabletter O tagit alla nu, fort lika trött :(

Har du snap chat? Våran bebis ville inte sova alls igår
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-12-27 17:31:59 följande:
    Jag sover mellan 3-6 timmar/dygn. Det beror på hur länge hon sover första svängen när hon somnar på kvällen. Efter jag ammat henne efter att jag sovit då så är det omöjligt att somna om. 6 timmar är lyx. ;)

Usch va jobbigt. Fick du sova något på tabletterna då? Hur mycket får du sova förresten?

Ja det har jag. :) Hmmm... hur ser man vad man heter där? Minns inte vad jag tog för namn. Haha
    Är de då 6 timmar på rak? Hmm igår mata jag honom 12 han somna halv 2 O jag med... vakna 3... somna om till 445 va vaken till 6 somna om till 7... så de väll ungefär 4 timmar sammanlagt ....

Jag heter shaheen8705 om du vill Adda mig :)

Loppan har du många vänner i Norge? Jag känner mig så sjukt ensam när min man jobbar
  • eagle87

Vi hade sex första gången 10 dagar efter förlossning O de va jätte bra men nu när saker börjar gå till de normala är de inte lika bra :( för mig var de böttte att vara lite ut stretchad haha

• eagle87

Vår kille sov 8 timmar utan mat på nyårsafton men igår natt va katastrof igen... :(

• eagle87
    sagoskog skrev 2017-01-03 15:27:35 följande:

Hej tjejer!

Skönt med bebisar som sover länge! Någon gång ska det ju vända och nu börjar de ju bli så stora att det fysiska behovet av att äta på natten minskar. Jag hade inte oroat mig så länge de är som vanligt i övrigt och vikten ser bra ut. Ylva har ju en alldeles strålande kurva trots att hon oftast äter väldigt sällan nattetid.

Det är dock en väldigt störande grej med ylvas nattrutin och det är att det inte finns någon rutin mellan ca 19-00. Ibland är hon en klubbad säl redan från kvällen, men oftast så vaknar hon upp flera gånger innan hon somnar in på riktigt. I värsta fall så somnar hon inte för natten förens vi lägger oss. Undrar om det beror på att hon sover till ca 10 på FM. Hennes "natt" börjar kanske inte förens 22-00 egentligen. Men samtidigt verkar hon inte särskilt pigg på kvällen heller. Snarare övertrött och ibland somnar hon ju som sagt "på riktigt" väldigt tidigt. Mellan vilka tider är det "natt" hos er? Är det lika eller stor skillnad från dag till dag?

Idag får jag hem andningslarmet jag köpt begagnat. Egentligen så hade jag bestämt mig för att strunta i det och det kändes ok ganska länge. Men senaste veckan har det stört min sömn så mycket att jag fått tänka om. Precis som sin ena syster så andas hon väldigt "osynligt/ohörbart" under en viss del av sömnen. Jag vill då ligga med handen mot hennes mage för att känna att den rör sig (vilket t.o.m. är svårt att känna i det "stadiet"). Men när jag ligger så så kan jag ju inte somna eftersom jag är rädd att lägga massa tyngd på hennes. Så då har jag legat där i 1-2 timmar tills hon kommit in i en annan sömnfas och andas mer märkbart igen. Jag vet att det låter hemskt överspänt det här.. och det är det nog också. Oron triggades verkligen av när jag läste att störst risk är mellan 3-4 mån (och hon blir 3 mån imorgon). Men jag tror och hoppas iaf att larmet kommer hjälpa mig så att jag isf slipper ligga vaken.

Vi har samma problem... de är inte natt för våran kille förrän 1-2!!!!!!! Fastän han vaknar tidigt.... jag är så jävla trött.....

Jag är oxå spm dej om han ligger bredvid mig kollar jag hela tiden så han andas så de senaste nätterna har han sovit på min mans sida... men min man fick ingen sömn igår då bebis somna 1:20 vakna 3,4,6.... så inatt måste jag sova själv med honom...
  • eagle87

Våran bebis verkar inte vilja ha mat längre på natten, inatt gick han 8 timmar utan O Igor natt 10... han vaknar fort O gnäller lite men somnar om efter ngr minuter... så skönt

• eagle87
    Loppan84 skrev 2017-01-06 09:07:20 följande:

Min bästis var bortrest nästa vecka, och veckan efter det kan inte jag. Så kommer den 23e. Vi kan väl se när det närmar sig när och om vi får till en fikaträff

Önskar jag bodde i Sverige.... :(

Va gör du om dagarna
  • eagle87

Jag mår fort så dåligt, känns som om de aldrig liksom blir bättte... har fort inte börjat med tabletter och terapi hjälper inte...

Igår natt sov jag inte en enda minut och hade så mkt ångest hörde röster i huvudet O var så rädd att våran bebis eller jag skulle dö...

Vill ta en sömn tablett inatt men vågar inte lämna min man ensam med bebis som är väldigt jobbig just nu. Utvecklingsprång ....

• eagle87

Vilken tur ni har som gått ner så mkt ja har bara gått ner 5 kg O har 10 kvar jag tror de amningen som hjälpt er....

Jag var hos läkaren igår O fick nya tabletter som är anti Depp och ska hjälpa med sömn... vill inte ta men tror ja måste har även fått remiss till psykolog... just nu träffar jag en terapeut...

• eagle87

Har tagit tabletterna nu i 2 dagar O mår jätte dåligt vill sluta känner mig varm febrig väldigt yr O borta :(

• eagle87

Vet inte va ja ska göra vården bryr sig inte... är upp på 96 timmar nu utan ngn riktig sömn min man lever sitt liv som vanligt ligger O sover nu jobbar lämnar mig träffar sin familj. Jsg vill inte O orkar inte leva Längre... men vill inte lämna min son utan en mamma men jag orkar inte har mer ont i kroppen nu än förlossningen.

• eagle87

Har pratat me min man O han e bättte O mer förstående nu... de ska ringa mig på måndag kl 11 från mental health team O göra upp en plan så måste bara klara mig tills dess... vad gör ni när ni inte kan sova?
    Lillen blev omskärd idag värsta dagen i mitt liv

• eagle87

Sov bättte igår så mår mycket böttte idag. Vaknade ofta men lyckades somna om.... har varit ute på stan med bebis idag... såklart finns ångesten där tex om han vaknar börjar gråta mitt i en affär / restaurang o inte går o trösta men i övrigt mår jag ok.... sömn gör så stor skillnad... ni som har bebisar som sover hela natten tex sagoskog vaknar du ofta fortfarande? Våran kille sover oftast 12-09 nu utan mat... äter 9 O somnar om till 12... känner lite dåligt samvete att hans läggtid är så sent men de har bara blivit så...

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend