Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Läser här varje dag men har inte haft ork att skriva... våran kille blir en månad idag.. jag mår lite bättre, tar ingen medecin... jag kan sova nu på nätterna när han sover.. han vaknar var 3 timme, vi ger ersättning...

På dagarna e han väldigt klängig O går knappt att lämna ensam... känns tungt och jag är ofta helt slut... huvudvärk O värk i benen...! Längtar så extremt till han sover längre på nätterna...

Grattis sajowacha till din bebis:)

Gästen Gud vad jobbigt med kolik... starkt att du hanterar de så bra... tycker ni alla e så grymma som ammar.... jag orkade verkligen inte :(

• eagle87

Åh vad jag saknat er <3....

Idag har jag haft en dålig dag och ångest som höll mig vaken igår natt :(

Jag drömmer verkligen om den tiden när han kan sova hela natten.. symmetrical sagoskog och sajowacha vad har ni för erfarenheter? När sover de längre?

Just nu äter han vid 21. Är vaken till 00. Under denna tid verkar han väldigt pigg men också övertrött vill att man ska hålla honom, spottar ut nappen... gråter... kl 00 äter han och somnar vid 1. Vaknar runt 4 äter sover, vaknar 7 och är vaken till ca 9... sover sen till 11. Vaken till 1. Sover äter kl 14.sover till 17.. äter sover till O från.

Vi började ha sex ca 2 v efter förlossning och Gud så mkt bättre än innan förlossning.... men får urinvägs infektion symptom efter varje sex, äter nu penicillin... men har kvar symptom :( fattar inte varför de blir så...

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-11-24 14:44:13 följande:
    Nej förstår att det är mer tricky med nr 2. Och det gäller ju inte bara sexandet - fattar inte hur ni med flera barn får ihop dagen. Känns som det inte finns tid över till nått som det är med bara en liten
    De fattar jag inte heller... hur orkar Man med mer än ett??????

Suck... när blir de nånsin lättare??
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-11-23 19:06:16 följande:

Förlåt för att jag spammar tråden, men jag behöver era bästa tip.

Imorgon har jag utvecklingssamtal med båda barnen. Kommer ta 1-1,5 timme på skolan och sitter först med ena tjejen och hennes mentor och sen andra tjejen och hennes mentor. Deras pappa jobbar så jag går dit ensam med Ylva. Är rädd att hon ska bli grinig och överrösta hela samtalet. Tänkte att jag kanske kan gå en promenad först och sedan ta med mig liggdelen upp och hoppas att hon sover. Men med min tur lär ju supersovaren vakna direkt. I värsta fall får jag väl sitta med henne hängande i bröstet. Eller är det opassande?

Hur gick det idag med Ylva på utvecklingssamtalet??

Så stark du måste varit som orka när tvillingarna var nyfödda... <3.
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-11-25 14:21:42 följande:
    Innan de sover hela natten, dvs ca 12 timmar, kan säga ganska länge.
    Vad menar du?
  • eagle87

Läser här i bakgrunden... skönt att de börjar bli bättre gästen :)

Symmetrical sov han länge efter kl 03? Skönt med en bra natt

Usch jag börjar känna mig nere igen känns inte alls kul, han gråter så mkt pga gas och så har han reflux... är så jävla trött O orkar därför inte göra ngt, allt består bara av sömnbrist gråt skrik blöjbyte matning rapning.

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-12-05 10:55:46 följande:

Eagle - svarade på snap men svärt att ha ett samtal där, glömmer vad vi skrivit. Men tog du medicinen sen? Har du fått prata med nån? Du har rätt att prata med psykolog, jag läste på nhs hemsida och skickade länk för några veckor sen. Stå på dig så du får prata med nån det är jätteviktigt. Du ska inte behöva må så här dåligt. Stor kram <3

Hej, nej har inte tagit medecin... vågar inte... fick referal till psykolog men orkar inte gå känns ingen idé :( vissa dagar mår jag bättre...

jag mår som sämst de dagarna jag inte fått ngn sömn trots att bebis sover :( som igår natt...
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-12-07 15:11:44 följande:

Ska på en lite finare julfest ikväll och det var rätt ansträngande att hitta en outfit i garderoben som kändes bekväm men intr nog med det - försökte just ta på mig ett par pumps eller högklackade stövlar och inser stt fötterna fortfarande är stora. Har bara använt ett par kängor som jag köpte efter förlossningen sista veckorna så har inte märkt det. Om jag måste kasta alla mina finskor för att de nu är för små är det det deppigaste ever. Fasen mer tråkigt än bristningar och dålig hy och att man tydligen ska bli flint snart. Om man kunde få ha kvar något som var fint (ja utom bebisen alltså, inte att jag inte är glad för hobom - men ni fattar vad jag menar).

Hur var det med era fötter efter första graviditeten ni som fått barn förrut? Gick de nånsin tillbaka till er vanliga storlek?

Depp!

Jag har samma problem kan inte ha några skor alls :(
  • eagle87

Åh min app funkar äntligen... jag har fått sömn problem igen... så hemskt att ligga med ångest med en sovande bebis och snarkande man... har 3 st sömn tabletter O tänker varje natt om jag ska ta de O sova i ett annat rum men velar...

Gästen får du någon sömn?

Sajowacha sagoskog O symmetrical när blir de lättare tycker ni med bebisar och när är de vanligt att de inte behöver nattmål? Just nu äter han 12,330-730...

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-12-08 02:47:31 följande:
    Kan inte svara på din fråga men tar han flaska? Det är ingen möjlighet att pumpa dig så mannen kan ta en eller två nattmatningar på helgen?

Här pumpar jag så han alltid kan ta antingen lördag eller söndag morgon och förmiddag (tex om det är en matning kl 6 tar han den och sen alla fram till jag vaknar och stiger upp kanske runt halv 11-tiden). Låter kanske lite men bara stt få en ordentlig sovmorgon i veckan hjälper verkligen plus att han verkligen gillar att lilleman fattar att han också kan ha mat så han inte blir så mammig. Plus att jag alltid ber han byta blöja och rapa innan han går till jobbet om vi är vakna och ammar medan han gör sig i ordning eller om hans klocka sks ringa snart (lillen brukar alltid vilja äta runt 6 halv 7 och mannen stiger upp 6.45 så om jag tex ammar 10-20 min innan hans klocka ska ringa så väcker jag honom hehe)
    Jag ammar inte, började med ersättning efter ca 2 veckor då han ville amma konstant...

Nu i efterhand ångrar jag mig att jag gav upp då det är jobbigare på natten att göra ordning flaskor etc....

Min man har gett någon flaska på helgen men jag vaknar iaf O ligger bara vaken tills de är klara så känns som om de inte är någon idé... igår sov jag lite bättre 1-4 och 5-8 men känner mig ändå helt död...

Imponerad att du orkar klä upp dej O gå på fest!! Önskar jag kunde bli mig själv...

Hoppas du får kul ikväll O kan slappna av
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend