Loppan84 skrev 2016-12-08 02:47:31 följande:
Kan inte svara på din fråga men tar han flaska? Det är ingen möjlighet att pumpa dig så mannen kan ta en eller två nattmatningar på helgen?
Här pumpar jag så han alltid kan ta antingen lördag eller söndag morgon och förmiddag (tex om det är en matning kl 6 tar han den och sen alla fram till jag vaknar och stiger upp kanske runt halv 11-tiden). Låter kanske lite men bara stt få en ordentlig sovmorgon i veckan hjälper verkligen plus att han verkligen gillar att lilleman fattar att han också kan ha mat så han inte blir så mammig. Plus att jag alltid ber han byta blöja och rapa innan han går till jobbet om vi är vakna och ammar medan han gör sig i ordning eller om hans klocka sks ringa snart (lillen brukar alltid vilja äta runt 6 halv 7 och mannen stiger upp 6.45 så om jag tex ammar 10-20 min innan hans klocka ska ringa så väcker jag honom hehe)
Jag ammar inte, började med ersättning efter ca 2 veckor då han ville amma konstant...
Nu i efterhand ångrar jag mig att jag gav upp då det är jobbigare på natten att göra ordning flaskor etc....
Min man har gett någon flaska på helgen men jag vaknar iaf O ligger bara vaken tills de är klara så känns som om de inte är någon idé... igår sov jag lite bättre 1-4 och 5-8 men känner mig ändå helt död...
Imponerad att du orkar klä upp dej O gå på fest!! Önskar jag kunde bli mig själv...
Hoppas du får kul ikväll O kan slappna av