Mammor från Tempar/Fertility Friend
Hallå vad dött det är här inne hoppas det går bra med alla. Snälla kan ni berätta om era sovrutiner? Särskilt ni som har lite äldre bebisar - han ni samma rutiner varje kväll och isåfall när började ni med det.
Vi har så mkt kaos här nu för vi hae ju haft NOLL regler utan han har fått sova som han vill (ellee alltså när vi märkte att han blev trött) men fick vi stränga besked av BVC på 3-månaderskontrollen att börja införa rutinen pp kvällarna och att han helst ska somna tidigare. Kände mig som världens dåligasre mamma för hon fick det att låta som katastrof att han oftast va vaken till 21-22 tiden. Hangar haft samma nattsömn sen han föddes - somna vid ca 21-22 och vakna en halvtimme-timme vid 8 tiden för att sen somna om och sova till halv 10. Hue mycket/många gånger han ätit har däremor varierat ganska mycket, men insomning och vakning har varit lik - så kändes risky att börja ändra på hans sovtider när han har så tydlig dygnsrytm. Dessutom hade han den redan i magen. Jaja gjorde som hon sa iaf och sen dess är det kaos - han somnar nu vid 19-20 och det går rätt ok att lägga. Men han äter 4-6 gånger per natt (förmodligen för att han innan åt som mest 20-22 men nu sovee han ju förbi det och blir superhungrig på natten). Är sur redan en halvtimme efter han vaknar (vilket nu är halv 8 och han somnar inte om som han gjorde innan förrän vid 11-12). Sover mindre på eftermiddagen (från 2-3 timmar i sträck till Max en timme åt gången) och är övertrött redan vid 17-tiden. Äter mindre på dagen och mer på natten alltså och sämre humör och mer övertrött.
hjölp. Hae bara gått 4 dagar kanske ordnar sig om man ger det mer tid? Ellee ska jag återgå till gamla rutinerna aka inte ha några rutiner utan låta honom somna när han är trött (vilket oftast är runt 21-22)? Skönt nu med några timmar "ledigt" på kvällen, samtidigt var det rätt göttigt med sovmorgnarna - men helst vill jag bara ha tillbaka min glada bebis.