Hej hallå! Känns som jag aldrig hinner läsa alla era inlägg längre för jag kollar så sällan och ni skriver så himla mycket.
Ang kudde tycker jag man hör olika överallt. Vi har aldrig använt kudde till något av barnen eftersom vi alltid samsovit och då har dom legat direkt på madrassen. Stora tjejen använder nu vanlig barnkudde och har väl gjort sen vi slutade amma vid 10 månader tror jag, eftersom hon slutade sova i min armhåla då (men kan lika gärna sova utan, ibland kan man komma in och hitta henne med huvudet vid fotändan så hon verkar inte vara så kräsen).
Bärsele - gillar inte babybjörn eftersom dom kallar sina bärselar ergonomiska fast dom inte är det, det finns ingen fast "regel" på vad som får och inte får kallas ergonomisk och därför är det lite luddigt. Jag hade ju hellre rekommenderat att köpa ett annat märke om man ändå inte redan har någon och ska köpa..
eller bärsjal <3. Mycket mysigare och skönare. Den allra första sjalen jag testade med stora tjejen var inte alls skön så det dröjde länge innan jag blev frälst, så jag förstår alla andra som känner lite likadant... testa en annan modell om den du/ni har inte känns bra, finns cirka en miljard olika. Jag själv använder två olika trikåsjalar nu, en Looma sino som är lite tunnare och enklare, samt en helt galet skön ulltrikå från Sjala (som gör att den första sjalen inte används särkilt mycket längre, kan nämligen inte slita mig från ullsjalen!!). Går ofta ut med sjalen istället för vagnen.
Väder - pratade med 1177 idag angående lite saker och passade på att fråga om vädret då jag sett lite diskussioner, och nu är det -10 grader. Han sa att korta stunder går bra men att man inte bör ha en sån liten bebis ute längre stunder i sånt här väder. Vi promenerade till centrum och tillbaka (tar ca 10 min enkel väg) vilket kändes lagom, men hade kanske inte tagit med honom ut om vi ska ut och åka pulka med stora tjejen i nån timme, då får vi nog dela upp oss.
Status här då - Emil blir 7 veckor imorgon och det är ungefär så lång tid han har varit täppt i näsan, de enda "råd" vi får är att fortsätta som vi gör, spola med saltlösning/bröstmjölk och snorsug, men han blir fortfarande sämre och inte bättre så nu kan han inte äta utan att vi rensar näsan först. Därav samtalet med 1177 idag och fick äntligen ett nytt råd, att investera i en luftfuktare, som vi sen gick och köpte i centrum, så den ska testas inatt i sovrummet och se om det blir lite bättre åtminstone. Det är ju nätterna som är värst eftersom man ligger ner så länge, och det är ju samtidigt på natten man inte riktigt orkar mecka med saltlösning och snorsug varje gång han ska äta, typ var tredje timme..