eagle87 skrev 2016-11-24 18:47:04 följande:
Hur gick det idag med Ylva på utvecklingssamtalet??
Så stark du måste varit som orka när tvillingarna var nyfödda... <3.
Bah.. råkade skicka iväg för snabbt. Innan de börjar sova hela natten, dvs 12 timmar, kan dröja ganska länge. De brukar ju behöva äta någon gång under den tiden ett tag. Men oftast räcker det med att de börjat sova 5-6 timmar i stöten och hålla sig till korta uppvak för att man ska börja känna sig som människa igen. Svårt att säga när det kommer. Det är ju väldigt olika. Det kan ju dessutom komma och gå lite under utvecklingsperioderna. Er son verkar ju sova ganska lite överlag och ingen större skillnad på dag eller natt. Det kan ju ta ett tag innan de får ordning på dygnsrytmen och jag förstår att det blir svårt för dig att få någon sammanhållen vila. Det är svår att säga något generellt om när eller hur. Men det kommer helt säkert att bli bättre och det kommer förmodligen ganska snart. Om ett år kommer nog denna period att kännas superkort, trots att den säkert känns evighetslång just nu. Försök att håll fast vid det när det känns hopplöst. <3
Sen jag fick Ylva så förstår jag inte längre hur jag fixade tvillingarna. Då är Ylva ändå väldigt enkel och lättsam på alla plan. Men jag förstår liksom inte hur det var möjligt att få in allt x2. Jag upplevde det inte ens som tufft. Sen fick jag ju visserligen en rad stressrelaterade problem när de var ca ett halvår. De berodde nog mest på det psykiska ansvaret, men säkert också på en praktiskt stressig vardag. Trots att jag inte upplevde det så just då. Jag är faktiskt riktigt imponerad över 20åriga mig och tacksam över att jag fick tvillingarna flest och inte tvärtom :)
Utvecklings samtalet gick bra:) Min sambo var hemma och gick en promenad med Ylva under tiden. Det blev inte alls som jag planerat för. Men det var bara bra tror jag. Jag har inte varit ifrån henne tidigare och har haft väldigt svårt att släppa taget. Nu fick mon sambo känna sig lite självständig, Ylva fick en timmes go sömn och jag fick ha utv.samtalen i lugn och ro (bara goda ord från skolan om tjejerna dessutom).