Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Mammor från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-12-19 10:08:10 följande:

Vi kör en solskens Jul! Hoppas det stämmer. Just nu verkar det som så iaf:)

Woop! Christmas so bright gotta wear shades
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-12-19 14:43:08 följande:

Mår så dåligt O känner att vi har så dåliga rutiner... har fort grova sömn problem... tex gav honom ett bad kl 20,han åt 2030... va vaken till 22 sen somna vakna 2330,åt 00 osen vill han inte sova till 02 samma skit varje dag.. vakna 05 mjölk O vakna 8 mjölk vakna 11 mjölk O nu är kl 1340 O vi ligger fort i sängen jag orkar bara inte gå upp när jag inte fått någon sömn... jag somnade ngn timme efter kl 5 matningen... nu måste jag vara vaken igen till 02 för att få nästa chans O sova... om jag öns kan sova O hela dagen e förstörd O självklart hjälper de inte bebis rutiner att ligga i sovrummet till kl 14 men vad ska jag göra när jag inte orkar gå upp....

<3 har inga tips. Men finns det inte nån motsvarighet till typ BVC där som du kan fråga? Men håll ut - det blir ju bättre med mer rutiner och dygnsrytm. Kram
  • Loppan84

Detta gör min bebis med tutten:

- använder den som mikrofon (skriker, skrattar och "pratar" i den)

- blåser på den

- leker Aladdin (gnider på den)

- använder den som boxningssäck

- slickar på den

- kör bröstvårtan megasnabbt in och ut ur munnen

- biter i den

Detta gör han vid tutten:

- äter

Annars har vi kustnära nu bra flyt med sovandet och han sover bra också på dagarna utan maratonvaknkngar. Ta i trä!

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-12-20 18:41:45 följande:

Haha :) samma här. Det gör dessutom skit ont när hon gnuggar in sitt ansikte i den. Bäst är när hon lyckas sova hyfsat emellan amningarna. Då hinner hon bli hungrig och äter mer ordentligt. Jag börjar även misstänks att vi har fått en synsk liten dam. Hon kan somna vid tutten och vara totalt klubbad. Men så fort man (med största försiktighet skall tilläggas) smyger över BH:n och linnet så slår hon upp ögonen inom ett par sekunder. Jag kan upprepa samma procedur hur många gånger som helst, med samma resultat.

Ändå är amningen bland det bästa jag vet. Jag värdesätta den stunderna så himla mycket. Imorgon ska jag till bröstcentrum för att kolla upp knölen jag upptäckte i höstas. Är livrädd att det ska framkomma något som kan ställa till det med amningen. Ja självklart är det värsta såklart om det skulle vara något riktigt allvarligt. Men det vågar jag inte ens tänka på. Önska mig lycka till :)

Massa lycka till! Kommer säkert gå bra <3 känner också igen synskheten. Är det samma talang de använder som när de alltid vet precis när middagen är klar mån tro?
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-12-20 18:58:42 följande:

Hahaha. Känner igen det där. Höll i sig fram tills för bara ett par veckor sedan. ;'D

Hur gammal är han nu igen?
  • Loppan84

Mamacitas! Hjälp. Min bebis har blivit helt personlighetsförändrad över natten. Vaknade av att han typ "skrek" av att han försökte andas in så hårt. Sen hostade han ordentligt och andades normalt efter det. Men han skrek inte. Alltid när han vaknar brukar han börja minigråta om jag inte lägger honom till bröstet men jag gick och bytte blöja då pyjamasen va blöt och han låt klarvaken och typ "frustade" lite som att han ville gråta men inte kunde. När jag la honon till bröstet åt han glupskt och som vanligt (utan att släppa bröstet eller tramsa som de sista dagarna) så kan inte se att han är täppt eller har andningsuppehåll. Sedan dess har han legat vaken (snart en timme) i sitt babynest brevid mig utan att gråta eller "prata". Bara ligger vaken och tittar typ. Jag fattar inget. Är han vaken brukar han antingen snacka eller sprattla eller börja gråta/skrika för att han vill upp eller bli underhållen. Att bara ligga helt klarvaken och introvert för sig själv är så konstigt. Han är förvisso mitt i utvecklingssprång 2 men Står inget om sånt här beteende om utvecklingssprånget heller utan ska va mest klängig och gråtig inte helt tyst.

Någon som känner igen detta och vad det kan vara? Är rädd faktiskt.

• Loppan84

Han har spytt ett par gången men det gör han ju ofta. Verkar glad nu om än lite illamående (vill sitta upp inte ligga). Också diarre, men det är ju inte heller helt ovanligt. Han har inte feber.

Kan han ha kräksjuka? Nån som haft det på så liten bebis? Hur mådde de då?

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-12-21 13:52:25 följande:

Låter precis som Mille när han hade en släng av vinterkräksjukan. Ingen direkt feber, men ev något förhöjd temp. Kräks ju jämt och bajet är ju alltid löst, så svårt att se skillnad, men han blev också lite sådär obehagligt apatisk och håglös. Hoppas att det släpper snart!

Han har sovit nästan hela dagen men verkar va ok när han är vaken. Äter ordentligt och somnar sen om. Väldigt väldigt lugn dock så är något lite konstigt. Är meningen att vi ska köra till Sverige imorgon - först 7 timmar bilresa sen 3 timmar båt till Gotland. Blir lite nervös. Tror ni att han kommer må dåligt av det? Som det är nu sover han ju mest hela tiden och båtresan kan han ju sitta i knät eller ligga i vagnen som vanligt...
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend