Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2017-01-09 18:21:40 följande:

Ja han kissar (och bajsar), verkar pigg mellan varven nör han är vaken men sover mer antal timmar. Får svar om "ett par dagar" så antar onsdag? Men är ganska säker på att det är refluxen -väldigt vanligt med både hosta och slem pga det och alla kväljningar som åker upp och ner i halsen hela tiden :-/

Hue är det med er?

Stackars liten oavsett! <3

Jag och Milian är på bättringsvägen (peppar peppar!) från förkylningen och storebror är oförskämt pigg trots misstänkt vattkoppsinfektion. Vet att han har ett sju helsikes immunförsvar (vabbade endast åtta dagar hela hans första år på dagis), men inte trodde jag att han skulle lyckas med konststycket att få vattkoppor utan varken feber eller annan påverkan på allmäntillståndet. Hade nästan varit skönare om han varit lite sänkt, för nu krävs det lika mycket stimulans som vanligt, men utan dagis som draghjälp då! XD
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-01-09 19:45:47 följande:

Haha ja det fattar jag. Hoppas du lillebror också får det nu så det är avklarat eller?

Njae, vette tusan om jag gör det. Han är ju fortfarande så liten... ':-/ Dock är barn under 6 månader oftast skyddade mot vattkoppor pga antikroppar de fått från moderkakan i slutet av graviditeten. Aja, inte nåt man kan styra ändå, så bara att vänta och se.
  • Symetrical

Nu har jag också aktiverat mitt snapchat-konto, för att kunna följa er. Lägg gärna till mig, heter stindberg.

Håller med loppan om att du nog behöver mer professionell hjälp för att komma ur den här onda spiralen, Eagle. Vågar inte heller komma med lekmanstips. <3

Här är det lite jobbiga nätter pga envis förkylning, men i övrigt är det bra. Storebror var på dagis för första gången idag den här veckan. Mycket välbehövligt för alla involverade parter!

Ser fram emot en lugn helg med endast en brunch med min älskling inbokad på lördag.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-01-12 16:31:05 följande:

Ja vad kul! Har lagt till dig nu!

Yaaay! Tror att jag lyckades hitta sajocawa själv!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2017-01-12 16:43:28 följande:

Hahah. Fan va ironiskt mitt inlägg lät. Men tycker att det är svinkul att fler har snapchat eftersom att jag bara har instagram och snapchat...

:'D
  • Symetrical
    GästenT skrev 2017-01-12 18:06:12 följande:

Juste!!! Har ju inte fått tagit promenader eller någonting för våran tjej. Hon sover ju som sagt bara på dagarna om hon får sova på mig i soffan. Så sen hon föddes så har jag inte rört mig många meter.. (Liiiiite less på min vardag) MEN.. jag har gått ner 21kg!! Gick ju upp så jävla mycket av vätskan men hur många kan skryta om 21kg på 2månader sittandes i en soffa? Hahah. Så jävla sjukt.

• Symetrical
    GästenT skrev 2017-01-12 17:01:23 följande:

Asså.... va tycker era ungar om barn? Våran prinsessa på ärten börjar tokböla eller blir helt stressad när det är barn i närheten. Nu har hon varit vaken typ hela dagen men fick henne äntligen att somna.

Hon tittade på en kompis typ 9månaders bäbis med klotstora ögon och bröt ihop totalt i gråt. xD Jävla fjomperier! Vi som ändå träffar barn mellan varven, men hon blir lika stressad varje gång. Hon avskyr barn....

GästenT skrev 2017-01-12 18:06:12 följande:

Juste!!! Har ju inte fått tagit promenader eller någonting för våran tjej. Hon sover ju som sagt bara på dagarna om hon får sova på mig i soffan. Så sen hon föddes så har jag inte rört mig många meter.. (Liiiiite less på min vardag) MEN.. jag har gått ner 21kg!! Gick ju upp så jävla mycket av vätskan men hur många kan skryta om 21kg på 2månader sittandes i en soffa? Hahah. Så jävla sjukt.

Milian älskar barn, särskilt storebror. Bästa förströelsen! Bara att sätta honom i babysittern där L leker, så är han oftast nöjd.

Ja, men visst är det häftigt hur kroppen fungerar ändå!? Jag rörde mig knappt efter första fl pga obehagliga stygn och att det var vargavinter, men rasade ändå, trots dålig mathållning. XD

Nu kämpar jag ju för att hålla vikten (ligger ca 3 kg lägre än när jag blev gravid) och trots att jag äter som en häst (både nyttigt och onyttigt) fastnar verkligen ingenting. Går successivt lite ner hela tiden, men inte lika illa som förra gången i alla fall. Då åt jag "bara" när jag var hungrig (vilket förvisso var typ hela tiden), men den här gången äter jag efter schema. ;-P
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2017-01-14 06:05:27 följande:

Och ja... enda gången man hinner kika in här och läsa igenom och uppdatera ordentligt är visst när man inte kan sova på natten. Har en liten grabb med 39 graders feber, men lika glad som vanligt är han min lilla solstråle som bara skrattar när jag sitter och tycker synd om honom.

Godingen då! <3

Förstår att det känns tungt att inte rasa lika fort den här gången, men det kanske bara är bra!? Så att allt hinner med, liksom. Du får tänka positivt, att sommaren är långt borta ännu.
    eagle87 skrev 2017-01-13 18:18:48 följande:

Vilken tur ni har som gått ner så mkt ja har bara gått ner 5 kg O har 10 kvar jag tror de amningen som hjälpt er....

Jag var hos läkaren igår O fick nya tabletter som är anti Depp och ska hjälpa med sömn... vill inte ta men tror ja måste har även fått remiss till psykolog... just nu träffar jag en terapeut...

Fina du. Tycker absolut att du skall go all in för att försöka få bukt med detta nu. Så skall du se att kilona kommer att försvinna i samma takt som du börjar må bättre igen. <3
    Loppan84 skrev 2017-01-14 00:02:57 följande:

Alltså - för tydlighetens skull - konserten är inställd, om nån undrar över varför vi nu inte skulle ha barnvakt längre

Säger som sajocawa; klart ni skall ha barnvakt ändå och hitta på nåt annat. Fly fältet medan ni kan!!! ;-D
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2017-01-16 19:23:01 följande:

Har tagit tabletterna nu i 2 dagar O mår jätte dåligt vill sluta känner mig varm febrig väldigt yr O borta :(

Usch, vad jobbigt. Hur länge har de sagt att du skall ge det? Tänker om det kan vara invänjningsperiodiska symptom..?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-01-19 16:57:17 följande:

Jag veeeet! 5 veckor, men då måste det ju va mildare? Såg det och valde att ignorera det tills vidare ;)

Vi gick ju igenom det i julas och det gick oförskämt smidigt, med bara lite extra gnäll 3-4 dagar. Nu är vi på väg in i nästa om typ en vecka, så får väl se om det går lika smärtfritt.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2017-01-21 11:42:01 följande:

Vet inte va ja ska göra vården bryr sig inte... är upp på 96 timmar nu utan ngn riktig sömn min man lever sitt liv som vanligt ligger O sover nu jobbar lämnar mig träffar sin familj. Jsg vill inte O orkar inte leva Längre... men vill inte lämna min son utan en mamma men jag orkar inte har mer ont i kroppen nu än förlossningen.

Men älskade vännen! Du måste ju förklara för din man hur illa det är! Och det måste ju finnas hjälp att få nånstans. Det år uppenbarligen en allvarlig förlossningsdepression du har drabbats av! Om din man är så (förlåt) jävla blind och självupptagen att han inte ser hur illa det är ställt med dig måste du ju ta kontakt med någon annan! Ingen vän du kan vända dig till? Nån grupp på Facebook du kan få stöd från? Känner mig så hjälplös här hemma! Fina fina du! Vi finns i alla fall alltid här, även om det säkert är en klen tröst. <3
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2017-01-21 21:30:20 följande:

Har pratat me min man O han e bättte O mer förstående nu... de ska ringa mig på måndag kl 11 från mental health team O göra upp en plan så måste bara klara mig tills dess... vad gör ni när ni inte kan sova?

Lillen blev omskärd idag värsta dagen i mitt liv

Styrkekramar från mig <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-01-24 23:18:10 följande:

Eagle hur har det gått? Håller tummarna att allt är bra.

Tjejer i Sthlm - jag är i Sthlm nu men har haft den värsta resan i världshistorien (blev åksjuk som jag aldrig blivit på tåg förr, spydde hel vägen och bebis sov inte på 6 timmar). Så behöver morgondagen på att ta det lugnt bägge två. Sen är det sjukt dåligt med tid med alla som man ska hinna träffa, särskilt nu när ingen sett lilla plutten. Sorry sorry men kan vi inte försöka få till en träff i vår ellee sommar istället - brukar va längre än jag är nu och då är det ju lättare att hinna ses också. Puss

Det låter vettigt! Här hemma är både jag och bebis krassliga fortfarande, så hade ändå inte kunnat följa med pga risk att smitta er andra och era små.

Bara att hojta till när du har planer på att komma nästa gång!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-01-27 20:36:12 följande:

Hur länge ammar era bebisar?

Min plutt brukade ju äta väldigt fort (oftast runt 10-15 minuter och absolut Max 20-25) men sista veckan ligger han och snuttar över en timme åtminstone en gån per dag. Brösten känns ganska tomma när han ätit. Måste också byt bröst ibland, vilket jag aldrig gjort förut. Det verkar som han växt in i min produktion nu, men eftersom jag är van vid att ha mjölk kvar när han ätit och att han bara tar ett bröst per gång plus äter fort så blir jag orolig om han får för lite? Ligger era också och snuttar länge eller försöker han öka produktionen?

Milian kan också småsnutta länge vid något enskilt tillfälle (annars äter han slut på båda brösten på 10-15 min!) Jag bytte från att mata på bara ett bröst till bägge när han var kring 3 månader (eftersom de kräver mer och mer mat ju större de blir), så kanske är läge för dig att göra det nu?
  • Symetrical
    GästenT skrev 2017-01-29 07:29:36 följande:

9 timmar (!!!!!!) sov hon inatt, vaknade ammade nyss och somnade om. Men det sjuka är att det är såååå olika. Vissa nätter vaknar hon efter 3-4 timmar och vill äta och ibland 6 timmar. Än så långe inga tydliga rutiner alls men matas aldrig mer än 2 ggr/natt om det inte sker något extremt sällsynt undantag.

Wunderbar! Njut när tillfälle ges, babe!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2017-02-02 23:54:15 följande:

Ok, så det är inte vanligt att de lägger sig i sånt? Tyckte också det var lite skumt, spelar väl ingen roll när han sover egentligen så länge han får nog timmar och det funkar för oss , men ja man blir ju tveksam och orolig när de säger så.

Håller med sagoskog om att det låter urdumt! När gick Norge och blev en kommuniststat egentligen?!? Hör frågar de inte alls om sånt, utan lägger nog (förhoppningsvis!) bara sig i ifall man ber om hjälp. M somnar jämt vid 18:30-19 och sover till nånstans mellan halv sex och halv sju. Dock orkar han oftast bara vara vaken i typ en timme innan han somnar om och sover i typ 45-60 min till. Som nu ligger han här och snusar i min famn. <3 I övrigt sover han oftast kring 30-45 min typ fyra ggr/dag. Ibland river han av en längre vila och då blir det bara tre dagsvilor.
  • Symetrical

Är verkligen sämst på att hänga här numera. Bara snap som gäller, känns det som. Mer tid finns inte med bebis plus storebror. :-P

Sagan och eid, har ni snap? Vi har en grupp där det är riktigt bra med aktivitet!

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend